Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

poduszka górna zawieszenia silnika Scenic II


wojti1980

Rekomendowane odpowiedzi

Zamówiłem w serwisie,ma być w czwartek do odbioru.Jak zmienię to napiszę jak się sprawy mają.Oczywiscie jestem ciekaw czy zauważę jakieś różnice badając starą i nową,chodzi mi o twardość gumy.Cena taka sobie i mam nadzieję tylko, że winę za drżenie silnika ponosi właśnie ta poducha :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego że jestem na wyspach płaciłem w funtach,ok 143 z grosikami.Scenic już dawno po gwarancji,no chyba że pytasz o gwarancję na poduchę ?To tego nie wiem, ale nie sądzę żeby to był jakiś problem.Zresztą mam nadzieję że nie będę musiał z niej korzystać,chcę wymienić i zapomnieć o problemie.Poduszka ta widzę, nie jest zbyt chodliwym towarem bo nie mieli na miejscu i tylko 1 w centrali :unsure: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,dziś zabrałem się za wymianę poduszki górnej silnika w moim scenicu.Cała praca jest mało skomplikowana,zresztą parę postów wyżej wojti1980 opisał to doskonale więc nie ma co kopiować jego opisu wymiany.Dodam tylko od siebie że z racji tego iż posiadam klucz z redukcjami po obu stronach nie mogłem odkręcić na samochodzie centralnej śruby która lączy poduszkę z łapą.Zbyt mało miejsca na takie manewry bo przeszkadza nam zbiorniczek płynu chłodniczego.Konstruktorzy umieścili nad poduszką rurkę od klimatyzacji która skutecznie uniemozliwia wyciągnięcie poduszki,ale gdy włożymy rekę tuż obok wlewu płynu do spryskiwaczy napotkamy osuszacz klimy.Łapiemy delikatnie za rurki i wyciągamy do góry.Osuszacz osadzony jest na uchwycie i bez problemu umieścimy go tam po wymianie poduszki.Co to da ?To że teraz bez problemu uniesiemy tą nieszczęsną rurkę żeby wyjąć poduszke.Reszta jest banalnie prosta.

Po wymianie poduszki zero wibracji,nic wreszcie nie trzęsie.Mając w ręku starą i nową poduszkę nie stwierdziłem większych różnic,ani to w twardości gumy ani w sposobie pracy no ale widać jakieś różnicę są skoro teraz jest już bez wibracji.Jedynie tak jak już wojti1980 pisał w starej nie chlupał olej.Nizej zamieściłem zdjęcie tego osuszacza.

 

 

 

 

Edit;poduszka wymieniona ale pojawił się następny problem.Wszystkie wibracje które czułem na podłokietniku ustąpiły ale pojawiły się jakieś które czuję na fotelu i nie wiem teraz czy ta nowa jest zbyt sztywna w stosunku do pozostałych czy coś przeoczyłem.Tam nie ma innego sposobu montażu.Zastanawiałem się dlaczego otwór na śrubę jest z jednej strony większy,może to jest jakiś sposób ustawiania poduszki względem łapy ?Mam prośbę do tych co mieli montowane poduchy jak również do tych co mają je w orginałe, czy moglibyście zerknąć i ewentualnie zrobić fotkę tego miejsca które zaznaczyłem na zdjęciu ?U mnie między łapą a wierzchem elementu poduszki jest ok 4-5 milimetrów.Może tej szczeliny ma nie być ?

post-27396-0-38269400-1368277442_thumb.png

post-27396-0-17644400-1368478585_thumb.png

Edytowane przez ponuryzniwiarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym osuszaczem to dobry pomysł. A co do szczeliny to zobaczę dziś i dam znać. Może coś Ci się poluzowało. Może dokręć jeszcze raz na podniesionym silniku. Niektórzy pisali, że też tak mieli i pomogło samo podlewarowanie silnika i opuszczenie. Chyba mam tak samo jak ty z tymi 4 mm. Zobacz jeszcze czy poducha "wisi" tzn. czy ten "zderzaczek gumowy, który jest z pod elementem łączącym poduchę z łapą nie styka się z gumową podstawą poduchy.

Edytowane przez wojti1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, po zamontowaniu poduszki tak jak pisałem wyżej zauważyłem cykliczne wibrowanie odczuwalne na fotelach. Myślałem że to minie i tak jak twierdził mechanik samo się ułoży ale niestety nie. Więc tak jak przewidywałem zmieniłem dobrą na nową. Diagnoza mechanika chybiona i tylko wygenerowałem następne niepotrzebne koszty. Dziś zamieniłem poduszki i zamontowałem starą. Fotelami nie buja i zostały tylko te nieszczęsne wibracje na podłokietniku. Więc to nie było to. Normalnie ręce opadają, może komuś wpadnie coś do głowy i poratuje jakąś radą bo ja już tracę cierpliwość. Auto fajne, nie chcę się go pozbywać chociaż już to przychodzi mi do głowy jako najprostszy sposób pozbycia się problemu.

I jeszcze jedno, nie miałem dziś czasu na zrobienie zdjęcia poduszki ale zrobię je w najbliższym czasie i wstawię. Gdyby ktoś reflektował na prawie nową (ok trzech tygodni w samochodzie i jakieś 300 kilometrów przebiegu),oryginalną, zakupioną w serwisie poduszkę górna do scenica II to bardzo chętnie się jej pozbędę. Oczywiście w cenie nie jak za nową.

Pozdrawiam

Edytowane przez ponuryzniwiarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!