Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oszczędna jazda - a obroty


evo

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu kilka osób na forum przekonywało mnie, że wskazania komputera w ich Megankach pokazują najniższe wartości przy około 3,0-3,2 obrotów, ponoć dużo więcej spala się przy 2,0-2,3.

Ja niestety tego wskazania nie posiadam.

 

Wierzyc mi się nie chiało, ale skoro kilka osób tak twierdziło, ok.

 

Ale z tego artykuły wynika zupełnie co innego:

 

http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,4710565.html

 

Tutaj twierdzą, że im mniej obrotów, to zawsze mniej plaiwa - zawsze :)

Nie licząc jakis skrajnych akcji, typu podjazdy czy jazda za TIRem.

 

Więc jak to jest z tą ECO jazdą w Megane?

A dokładnie w waszych modelach, np: jaki jest anjlepszy dla 1.6 8V K7M - M phI.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem ten artykuł i zgodzę się z autorem że spalanie mu spadło, musiało i myślę że mógł zejść jeszcze niżej. Ale co z tego, że ma niskie spalanie skoro po kilkudziesięciu kilometrach wymieni turbinę, a po kilkudziesięciu następnych akumulator. Według mnie Polacy jak zwykle opacznie zrozumieli nauki szwedzkich fachowców. Bo przecież jak odpalisz dCi, szczególnie w zimowy poranek, i zaraz będziesz ruszał a po zakończeniu podróży zaraz ją wyłączysz to kaplica. To samo z akumulatorem "jak postuj ma się przedłużyć to wyłącz silnik", czyli na każdych dłuższych światłach, przejeździe kolejowym itp. Za chwile się okaże że akumulator jest cały czas niedoładowany i pada na pysk po roku użytkowania lub szybciej.

Moim zdaniem to facet albo źle przekazał informacje o eco jeździe albo chciał zabłysnąć i mu nie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak nie zamierzam wielce oszczędzac :) Na pewno w korkach nigdy nie będe gasił, ale na przejazdach sie zdarza (czasem 5 min czekam).

 

No i jak jade poza miastem to wale średnio 110 km/h, więc tak czy siak musi to być koło 3,100 bo mam tylko 5 biegów :)

 

Ale ciekawi mnie, co wybrać dla v=55 km/h? - jazda miejska. 3/4-?

Czy może wręcz 5-tka .... :) bo tak pewno zalecił by Pan z ECO.

 

 

ps. mam taką trase 65 km, która często robie. Jak jade na maxa (często 145 km/h, ciągłe wyprzedzania) to robie ją w 45 min.

Jak jade w stylu ECO (MAX V na trasie=85 km/h na 5-tce, praktycznie nikogo nie wyprzedzam), ze spokojem (powiedzmy, że nie spieszy mi się wracać w pewne miejsce buahhahaa), to robie ją 60 min.

 

Tylko 15 min, 30% różnicy, a paliwa pewno 2x więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosta metoda na ECOjazde,

40km/h wrzucamy trojke

60km/h wrzucamy czworke

80km/h wrzucamy piatke

+pulsacyjne operowanie gazem, auto w bdb stanie technicznym i unikanie jazdy na luzie :)

 

wczoraj jechalem BMW 320d i przy 240km/h chwilowe spalanie mialem 16litrow :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czytając rady prawdziwych speców, to oni radzą jeszcze bardziej przegięte dane:

 

15 km/h - 2-ka

30 km/h - 3-ka

40 km/h - 4 ka

50 km/h - 5 tka

 

:)

 

Ja pod wpływem rad z tego forum zmieniałem biegi ostatnio w okolicy 3200, ale chyba znowu wróce do 2800 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mozna dyskutowac kiedy co i jak zmieniac ale to generalnie zalezy od silnika. np silniki K4J i K4M dostosowane są do wyższych obrotów i ekonomia w nich jest na innym poziomie :)

W moim aucie czy zmieniam przy 3200 czy przy 4000 (nie wiem jakie to predkosci bo nigdy jakos nie zwracalem na to uwagi) to generalnie spalanie i tam mam srednio 10l LPG na 100km w miescie.

A jazda ekonomiczna: bilecik, czerwo/zolta (w wawce) limuzyna, szofer i w droge :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też często zmieniam biegi, i przy 70km/h mam już 5-tkę, ale wydaje mi się że to nie jest dobra sprawa, bo silnik często nie dogrzewa się tak dobrze przy nie wielkich dystansach (~8km). Tak mi się wydaje.

 

Mam pytanie dlaczego unikać jazdy/dojeżdzania na luzie? Przecież dojeżdzając do pustego czerwonego jest bez sensu jechać na biegu. Owszem w przypadku ucieknięcia hamującego pojazdu z tyłu to racja. Nie wiem czy jest to prawda, ale wielokrotnie słyszałem że przy dojeżdzaniu na biegu wybijają się półosie i inne elementy przeniesiena napędu. Prawda?

 

Jak ze spalaniem w dojeżdzaniu na luzie i na biegu?

 

Mi również w mieście pali 10l/100km LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(w dieslu jest inaczej)

Czemu inaczej ? tak samo komputer odcina, jak zdejmę nogę z gazu obrazu jest 0.0

wrzucanie luzu miało sens w gaźnikach i chyba w starych dislach tam paliwo było podawane zawsze.

Jechanie na biegu jest na pewno bezpieczniejsze, co w przypadku gdy ktoś ci nagle wyskoczy nie będziesz miał możliwości operowania gazem.

Oczywiście nie można jechać na 5 biegu do 5km/h wszystko trzeba robić z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba to BMW było po ostrym tuningu :)

seryjne, ale silnik ma 177km wiec daje rade:-) na trasie przy ostrym ´palowaniu` czyli zwykle nieco powyzej 200kmh srednie spalanie wyszlo 6,5 litra :shock: nie ma to jak zdrowy i nowoczesny diesel..

Jechanie na biegu jest na pewno bezpieczniejsze, co w przypadku gdy ktoś ci nagle wyskoczy nie będziesz miał możliwości operowania gazem.

i tu sie zgodze w 100% :) nie dosc ze oszczednie to i bezpiecznie.zawsze mozna uciec gdy np sytuacja na drodze sie zmieni bez potrzeby marnowania czasu na redukcje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!