Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oszczędna jazda - a obroty


evo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Wyjaśnijcie mi szanowni zwolennicy teorii jazdy na biegu bez gazu pewną rzecz, podczas to której komputer nie podaje paliwa do silnika i spalanie wynosi "0 na 0".

 

Na tłoku znajdują się tzn. pierścienie smarujące. Górne pierścienie smarowane są przez paliwo, natomiast dolny pierścień smarowany jest przez olej.

 

Tak więc skoro podczas jazdy na biegu bez gazu silnik nie pobiera paliwa do ok. 1200 obrotów, to w jaki sposób są smarowane tłoki??? Bo przecież nie może dojść do zatarcia...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tłoku znajdują się tzn. pierścienie smarujące
- uszczelniające i zgarniajace (olejowe).
Górne pierścienie smarowane są przez paliwo
- a jak ktoś ma zasilanie LPG? Co ma tu smarować?

Pierścień zgarniający (olejowy) a właściwie i tłok w tym miejscu ma otwory do podawania oleju. Na gładziach cylindrów pozostaje filtr olejowy. Sciany cylindrów wcale nie są bardzo gladkie jakby się wydawało. Cylindry maja zrobioną technologicznie chropowatą powierzchnię aby ten filtr się utrzymywał. I w taki sposób następuje smarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sa to otwory (w tłoku) do podawania oleju a jego odprowadzania......Jesli nadal ktos nie wierzy w to ze spalanie wynosi zero to niech wreszcie sprawadzi w dobrym warsztacie czas otwarcia wtryskiwaczy w takich warunkac.h Wynosi on ZERO ms.Podobnie jest w instalacji gazowej- puszczenie gazu i spadek obrotow silnika=zamkniecie silnika krokowego( instalcja II gener,) i to akurat osobiscie widziałem na wykresie( laptop plus interface do BRC Just) Ile jeszcze razy mamy o tym dyskutowac...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sa to otwory (w tłoku) do podawania oleju a jego odprowadzania
- przepraszam, przestrzał :mrgreen: . Przy hamowaniu silnikiem do pewnych prędkości obrotowych (różnie dla różnych marek) spalanie jest = 0 (zero). Dotyczy się to układów wtryskowych (każdego typu) oraz niektórych gaźnikowych. Sprawdzałem na komputerze na hamowni. U mnie paliwo jest podawane od ok 1200 obr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie oszczędnej jazdy na stronie Shella znalazłem jeszcze kilka ciekawych porad które ponoć mogą obiniżyć zużycie paliwa o 30%.

 

hell.com/home/Framework?siteId=pl-pl&FC2=/pl-pl/html/iwgen/leftnavs/zzz_lhn3_2_1.html&FC3=/pl-pl/tailored/shell_for_motorists/fuels/fuel_stretch/fuel_stretch_tips_ga_0111.html"]Oszczędna jazda w/g. Shell-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po przeczytaniu tego artykułu postanowiłem sprawdzić dla własnej ciekawości jakie mi wyjdzie spalanie w moim 2,0 8V z sekwencyjnym lpg...

Wcześniej palił ok 12-13l LPG mieście a dzięki oszczędniejszej i spokojniejszej jeździe wyszło mi spalanie 9,5l na 100km (85% miasto a reszta to jazda w granicach miasta ale bez centrum) ... Jazda jak w artykule 2 przy 20km/h 3 przy 30km/h itd... Spokojne dojeżdżanie do świateł i hamowanie silnikiem..

Jak by nie było 2,5l na 100km to jest trochę ale na szczęście LPG jest tanie więc nie muszę sie tak bardzo liczyć z jazdą o kropelce....

Wiec od jutra gaz mocniej w podłogę :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Human Resources, ja pracuje w bmw i z tym silnikiem sie nie rozpedzisz do 240km/h.Na wiosne wychodzi nowy 4 cylindrowy 2.0d z 204 konnym silnikiem,ten na pewno da rade.Chyba,ze ta 177konna ma wirusa,albo leciales z dobrej gorki z zaglem :?:

ten silnik jest juz od dawna, a dokładnie od marca 2003 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Human Resources, kolego z takimi rewelacjami to zapraszam na pw,silnik o ktorym pisze wyzej dopiero teraz zostal montowany i nosi oznaczenie 2.3d.myslisz pewnie o 204 konnym 6 cylindrowym 3.0d,tak tem jest juz jakis czas ale nie od 2003.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Gora85, Jeżeli masz komputer to możesz to samodzielnie potestować, przypuszaczam że będzie to pomiędzy 3-4 tys a na 5 biegu może oscyluje w ok 3tys. Ale znając mój silnik (1.4 16V) to różnice w spalania spokojna/ dynamiczna jazda zamykają sie w 0.5l na 100km - przynajmniej u mnie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!