Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oszczędna jazda - a obroty


evo

Rekomendowane odpowiedzi

CareK miasto miastu nie równe - nie mieszkam w Wawie ani nawet w Krakowie, tylko niewielkiej miejscowości, gdzie sygnalizacja świetlna jest rzadsza niż lądowanie UFO. No a w trasie nie przekraczam 80 km - 90 km/h (akurat mi to odpowiada, wtedy 1.4 jest najcichsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na luzie wychodzi chyba 1l/h?

Zaś przy hamowaniu silnikiem "prawie 0", sa tacy, którzy twierdzą że wcale.

 

Ja hamuje silnikem ale tylko do pewnej prędkości, bo potem może "szarpać".

 

 

dokladnie popierwam kolege w zupelnosci, ale nazezy dodac ze najbardziej ze tak powiem " chlipiace " paliwo sa biedi 2 i 3 i to tez reszta przy "normalnej" jezdzie jest znosna . moja medi pali ok 9 - 9,5 w miescie , ale kiedys sie uparlem i zmiescilem sie w 7,8--- nie polecam takiej jazdy cholernie meczy kierowce i samochod.

acha i dodam ze to bylo niebezpieczne bo zamiast na droge patrzylem na chwilowe spalanie i duuuzo hamowalem biegami;) ( 0 - robi swoje )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Speedy, zgadzam się z tobą. Też próbowałem takiej jazdy i rzeczywiście spadek spalania był zadowalający, jednak trasa (340km) którą dość często pokonuje zmęczyła mnie o wiele bardziej niż zwykle. Jazda stała sie bardzo monotonna i zamulająca kierowce. Dodam, że biegi i tak zmieniałem przy większych prędkościach niż wcześniej podane, bo przy ok. 1800 obr/min, czyli przed załączeniem turbiny. Może to kwestia przyzwyczajenia ale ja wole jeździć troszkę dynamiczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie na trasie pali 4-4,5 litra on a w w mieście max 5,5. Staram się przestrzegać dwóch zasad, nie kręcić silniki powyżej 2,5 tys. obrotów (czasami tylko dla "higienny" turbiny i epg pedał w podłogę i do 4,5 tys) i delikatnie pedałem gazu na zimnym silniku. Paliwko tylko "dobre", ostatnio ze Statoil'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to prawda na hamowaniu silnikiem mozna sporo zaoszczedzic paliwa ale trzeba to umiejetnie robic... ja jechalem do jastrzebiej gory z kielc to moja megi spalila tylko 4,8 litra natomiast w drodze powrotnej juz 5,5 litra tyle ze w pierwszym przypadku jechalem w nocy a w drugim w dzien, korki i wieksze natezenie ruchu tez sie przyczynilo do wiekszego zluzycia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie że się włącze do waszej dyskusji, tak czytając te posty widzę tu samych mistrzów jazdy o kropelce, ja niestety nim nie jestem moja Thalia 1,5dci po mieście paliła do 6 litrów w trasie około 4,5 ale jak jechałem tak koło 100km/h, zmiana biegów w okolicach 2500. Teraz Scenic w mieście wg kompa pali 6,8-7,1 niżej zejść nie chce, ile w trasie jescze nie wiem bo mam go dopiero niespełna miesiąc. Ale gorąco podziwiam Wszystkich mistrzów którzy w trasie autem o masie ponad tonę czyli meganki z silnikami benzynowymi potrafia osiągnąć wyniki w okolicy 5 litrów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganka 1.4 16V 2003r. Bez wysiłku osiągam na trasie 5-5,5 litra na 100km, nie przekraczając przy tym 110 km/h. Wcześniejsze moje "smoki" ze stajni BMW spalały "tony" paliwa. Ze względu na bezpieczeństwo i ekonomikę zmieniłem autko na Megankę. Przy każdym tankowaniu pojawia się "banan" na mojej twarzy.

1- tylko do ruszenia (pierwsze metry), 3-40km/h, 4-50km/h, 5-65km/h. Zawsze hamowanie silnikiem i przewidywanie sytuacji na drodze. Zastanawia mnie tylko temat przyspieszania do około 2,500 - 3000 obr. z pedałem gazu wciśniętym do podłogi (najmniejsze opory), podobno w ten sposób można oszczędzić około 1,5 litra na 100. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko temat przyspieszania do około 2,500 - 3000 obr. z pedałem gazu wciśniętym do podłogi (najmniejsze opory), podobno w ten sposób można oszczędzić około 1,5 litra na 100. Pozdrawiam

 

CO znaczy "(najmniejsze opory)"

mi sie zawsze wydawalo, ze po wcisnieciu pedalu w podloge w zbiorniku powstaje "wir" heh ;D a tu piszesz cos o oszczednosci !!1,5L!! hmmm albo to ja jestem w bledzie i czegos nie wiem

 

BTW, ja jeszcze nie zdazylem sprawdzic ile pali moja Megi 1,6 8V ale mam nadzieje ze nie bedzie to wiecej jak 7-7,5L w miescie, a na trasie powinienem zmiescic sie w 5-5,5L 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się nad tym zastanawiam ale jak podają eksperci w nowoczesnych silnikach benzynowych (nie dotyczy diesli i benzyniaków z automatyczną skrzynią biegów), przyspieszanie z pedałem gazu wciśniętym do podłogi (do obrotów około 2500 -3000) powoduje pełne otwieranie przepustnicy a co za tym idzie najmniejsze opory przepływu co wiąże się właśnie z oszczędnością paliwa. Sam tego nie sprawdziłem.... Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powoduje pełne otwieranie przepustnicy a co za tym idzie najmniejsze opory przepływu

 

wiec teoretycznie paliwo plynie "pelnymi" przewodami bez zadnych ograniczen - na zdrowy rozum to jest mniej oszczedne :-?

z drugiej strony silnik i tak nie przepali wiecej benzyny niz mu w danej chwili potrzeba... nadmiar zostanie odprowadzony spowrotem do zbiornika - tak jest czy sie myle...?

 

i tu kolejne pytanie, co to sa nowoczesne silniki heh bo takiego chyba nie mam w aucie z 96 roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW, ja jeszcze nie zdazylem sprawdzic ile pali moja Megi 1,6 8V ale mam nadzieje ze nie bedzie to wiecej jak 7-7,5L w miescie, a na trasie powinienem zmiescic sie w 5-5,5L 8-)

 

Właśnie w tym miesiącu udało mi się zejść ze spalaniem do 6,17 l/100 km, trasa pół na pół :)

Jest tylko jedna wada, ja się wlekę ;-) :evil:

Dlatego w tym miesiącu na kolejnym dystansie 1500km zrobię pomiar jeżdżąc (przyspieszając) dynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu że nie posiadam instalacji LPG,tez testowałem spalanie na różne sposoby jazdy,przejeżdżam ostatnio około 2tys km miesięcznie.Zmieniam biegi przy 3 tys obrotów,może na 3bieg przy 4 tys,spalanie jazdy po mieście waha się między 8,5 a 9 litrów,jest to jazda po Łodzi czyli sporo świateł i korków,trasa to spalanie rzędu 6 litrów przy prędkości ok 120 km/h.Ostatnio dystans 2 tys jest pokonywany w jeździe codzienne w cyklu mieszany a spalanie mierzyłem na 8tys/km i wyszło 8,2 litra .Myslę że ten wynik jak silnik 1,6 8v jest w miarę optymalny, czyli jeżdżę zmieniając biegi przy 3 tys obrotów,wtedy też da się jechać w miarę dynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 21 tys. km zapisuję każde tankowanie (czy pełny bak, ile tankowałem, przebieg podczas tankowania, gdzie tankowałem, koszt za litr itp), średnie spalanie przez 1,5 roku wychodzi mi 6,8 litrów/100km. Nie jest źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!