Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oszczędna jazda - a obroty


evo

Rekomendowane odpowiedzi

Piok jakbym miał kompa to nie zadawałbym tego pytania mi splalanie wychodz 7-8 przy spokojnej jezdzie tak ze ok 3 tys i zmiana biegu jak ktos ma kompa to niech poda obroty i przykladowe spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gora85, te silniki 1,6 16V to chyba nejlepsze silniki pod wzgledem spalanie/dynamika. Moj przy spokojnej jeździe w mieście palił na pb 7l przy dynamicznej 7,3 - przetestuj swój kiedy mu naciśniesz (biegi przy 4 - 4,5) i zobaczysz że spali niewiele więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie panowie rację 1,6 16V to dynamiczny i oszczędny silnik. Moja Meg (2003) przy delikatnym naciskaniu gazu i małych obrotach (między 2,5 - 3 tys.) chwilowo pokazuje 4,5 - 5 l/sto. Przy prędkości 200 km/h (na niemieckiej autostradzie) pokazuje chwilowo 19 - 20 l/sto. Obrotów nie pamiętam.

Polecam testy na SHELL V-power 95. To paliwko daje odczuwalne zmiany w dynamice jazdy, spada zużycie paliwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zauważyłem to samo co Piok, różnica w spalaniu między toczeniem się, a dynamiczną jazdą jest tak niewielka, że nie ma co się napinać i pilnować obrotów :mrgreen: No ale to jest chyba domeną silników 16v, w osmiozaworówkach z tego co wiem różnica jest dużo bardziej odczuwalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojego ojca komputer pokazuje najniższe spalanie przy około 2,5 tys obr (np. 80 km/h na 5 biegu) bo jest wtedy około 4,7 - 5,2. Kiedy zacznie sie jechać około 100 pokazuje 5,7 a wtedy są już 3 tys na obrotomierzu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wyglada na 4 biegu na 3 bo jak jedzie sie w terenie zabudowanym nie wiem co wybrac przy tych samych obrotach a innych biegach spalanie chwilowe jest takie same czy inne i dziwne ze przy 2000 tys obr pali wiecej według waszych opinii zawsze myślałem ze mniejsze obroty to mniejsze spalanie i do jakich obrotów jak hamuje sie silnikiem nie podaje paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości liczyłem sobie przez trzy dni jazdy średnie spalanie w mojej Megane 1.4 16V 2001 - tankowałem do pełna, potem robiłem 100 km, w miarę podobnych warunkach. Przy 'normalnej jeździe' (a nogę mam dość ciężką) Megane spaliła mi na 100 km dokładnie, 7,9 litra, bez klimy (spalanie wg producenta 7,4). Przy jeździe naprawdę oszczędnej (ale takiej z głową, w sumie całkiem szybkiej, opierającej się raczej na przewidywaniu) Megi spaliła 5,7 litra, no fakt, że trasa nieco inna, ale warunki podobne. Sam nie mogłem w to uwierzyć - i wierzcie mi, nie naczytałem się akurat o tym całym eco-drivingu. Mi się to opłaca, zwłaszcza, że widzę, że do takiego stylu jazdy można się przyzwyczaić. Oczywiście nie mówię o debilnym 'ekodrajwingu' nakazującym jeździć z obrotami na poziomie 1000 obr i wrzucać 5 przy 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK, mniej więcej pół na pół. Co do wiary w takie spalanie hmmm.... nie udodownie bo komputera nie mam, chyba, że mam zrobić zdjęcie rachunku na stacji z godziną, obok licznika przed i po tankowaniu :mrgreen:

Wiadomo, że następnym razem takiego spalania od razu nie uzyskam, bo wiele czynników się na to składa, nawet pogoda. Tyle z tego dobrego, że zaczynam się uczyć nawyków oszczędzania i widzę, że naprawdę dobrze można na tym wyjść.

 

Acha, no i jeszcze mój silnik ma prawie 250 000 km - czyli musi być nieco zużyty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Movement, wydaje mi sie raczej że te 5,7 to błąd pomiaru (różnice w tankowaniu etc) - takie spalanie moge mieć co najwyżej chwilowe.

Miałem takie spalanie w trasie obroty 2400 (troche poniżej 90km) płynna jazda ale w mieście - mi sie nie zadarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebnie napisałem o wynikach mojego małego testu, niezbyt przyjemnie czyta sie wysyp postów w stylu 'nie wierzę, co za głupoty piszesz', itp.

 

Raczej się nie pomyliłem Panowie, wzrok mam dobry, wiem ile tankowałem, ile km zrobiłem, niech będzie błąd na poziomie 0-2 - 0-3 litra, nie więcej. Dużo podróżuje, więc będę miał możliwość sprawdzania też w trasie spalania przy 4 osobach na pokładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Movement, jestem raczej przekonany że nikt Cię obrazić nie chce ani tym bardziej sprawiać przykrości. Akurat mamy te same silniki i porównujemy doświadczenia- chciałbym żeby mój silnik palił tyle.

Ja pod względem spalania jestem dość skrupulatny (mam zanotowane wszystkie tankowania włącznie z cena paliwa) i jestem realista. Jak mi ostatnio na gazie (po mieście) spalił o 1 litr mniej to szybko analiza w głowie i faktycznie dwa razy na zachódni koniec warszawy - 3 razy na północno wschodni w godzinach przelotowych i stąd taki wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nikt nikogo nie chce obrażać, moje auto ma niewiele ponad 110 tyś km, nie bierze oleju, nic, a silnik taki sam mam jak Twój i najniższe spalanie do jakiego mi się udało zejść to niewiele ponad 6l na trasie z 2 osobami. Na trasie - czyli cały czas 90km/h, bez skrzyżowan, świateł, itp. W pół na pół - trasa i miasto udało mi się zejść do około 6,7l, a w mieście najniżej do 7,4l, dlatego po prostu nie chce mi się wierzyć w to, że w cyklu mieszanym zszedłeś do 5l z hakiem. To jest po prostu fizycznie niemożliwe, to jest jakiś błąd albo coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!