Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oszczędna jazda - a obroty


evo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Wszyscy macie po trochę racji te:obroty, prędkości, na luzie, na biegu. A czy ktoś jeszcze słucha silnika, największy wpływ na spalanie ma obciążenie. Kiedy trzeba depnąć to deptam, a jak nie to szóstka, mały gaz i do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi w mieście przy eco przy silniku 2.0 TS benzyna wychodzi 9l przy normalnej jeździe około 12l benzyny 98 ultimade , w artykule piszą że 50km/h 5 bieg obroty powyżej 1500 , wszystko ok ale jednostki DOHC mają smarowanie na wysokich obrotach czyli ponad 2-3 tyś i co teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Grand Tour 1,5 dci 105 KM

przejechane 15 tys. km od 7 lipca.

Średnie spalanie 5 litrów na setkę

Przyśpieszam od 2 tys. obrotów do 3 tys.

Wyżej nie ma sensu bo w tym zakresie maksymalnie wykorzystuje się moment obrotowy.

Przy stałej prędkości utrzymuje jak najwyższy bieg nawet do 1700 obrotów. Ale jak chcę ostrzej przyśpieszyc to raczej od 2 tys. obrotów.

Na autostradzie na szóstce przy 130 km/h zużycie w oklicy 5 litrów, ale przy 160 km/h to już zużycie 7 l lub nawet trochę więcej

W samochodzie zwykle jestem sam i laptop.

Nigdy nie jeździłem tak oszczędnym samochodem.

PS

Nie jestem zawalidrogą

Z Poznania do Warszawy bardzo często, jak nie ma korków w Warszawie, a są takie momenty koło 11 godziny, dojeżdżam w 3,5 h.

I jeszcze jedno, zawsze jak to możliwe hamuje silnikiem. Nigdy się nie toczę na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldi, w dieslu nie ma znaczenia czy hamujesz silnikiem czy jedziesz na luzie. Tak mi się przynajmniej wydaje, diesle nie maja tego układu odcięcia paliwa jak w benzynach.

Mamy w pracy służbowe clio'a 1.5 dCI, to są świetne oszczędne samochodziki, palą do 5.5 l/100km z klimatyzacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że większość sobie jakoś radzi z tzw. eko jazdą. Ale czy w nowoczesnych rozwiązaniach tzw. przepustnicach elektronicznych, jest to tak duża oszczędność. Proszę zauważyć, że w układach klasycznych (sterowanych linką np. gazu) to ja decyduję ile dodam powietrza, natomiast układ zasilania nadąża za mną. W układach z tzw. elektroniczną przepustnicą ja tak naprawdę o niczym nie decyduje. Wciśnięcie pedału gazu to tak naprawdę polecenie przyspieszenia, resztą zawiaduje sterownik (na podstawie różnych czynników zewnętrznych). Ja nie wiem tak naprawdę na ile otworzy się przepustnica. Tutaj myślę, że udowadnianie kierowcy że można mniej jest trochę na wyrost. Zakładam, że w przypadku diesli filozofia jest podobna. Może ktoś tutaj zna algorytmy działania tych rozwiązań i stwierdzi że jednak sposób użytkowania się nie zmienia i można kontrolować dość precyzyjnie ilość spalanego paliwa. To tak na marginesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldi, w dieslu nie ma znaczenia czy hamujesz silnikiem czy jedziesz na luzie. Tak mi się przynajmniej wydaje, diesle nie maja tego układu odcięcia paliwa jak w benzynach.

Mamy w pracy służbowe clio'a 1.5 dCI, to są świetne oszczędne samochodziki, palą do 5.5 l/100km z klimatyzacją.

 

Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Gdy sie toczę na luzie chwilowy wskazanie zużycia to np. 1,5 litra na setkę. Gdy zwalniam na biegu chwilowe zużycie to 0,00 litra. czyżby wskazania były błędne.

Wszyscy mądrzy od samochodów każą hamowac silnikiem i nigdy nie słyszałem opini, że w dieslu to nie ma sensu.

Może ktoś podzieli sie wiedzą na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pdrac ma racje, nie powinno jezdzic sie na luzie - niebezpieczne, samochód jest wtedy bezwladny szczególnie na zakrętach <czerwona>

 

w dieslu nie ma sensu toczenie na luzie,jak hamujesz silnikiem to jedzie na oparach
nie do konca, moze nie pracuja wtedy pompo wtryskiwacze ale nie jest to jazda zupelnie darmowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!