Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane nie odpala


mati19ck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pewien problem od paru dni ze swoją Megane. Jest to rocznik 1996, silnik 1.4. A teraz sedno sprawy ... otóż jakiś tydzień temu alarm sam się włączał bez można powiedzieć dotykania samochodu. Odciąłem kabel, który prowadził do tego alarmu. Samochód wtedy po odcięciu odpalał normalnie, na 2 dzień również. Jakoś po 4 dniach chciałem odpalić samochód, ledwo świeciły nawet światła nie mówiąc o zakręceniu rozrusznika. Podłączyłem prostownik, ale tu właśnie było dziwnie, najpierw ładowałem około 3h, naładowany był trochę więcej niż ponad połowę, spróbowałem ponownie odpalić i nic, podłączyłem ponownie i był prawie rozładowany ... przynajmniej tak pokazywał prostownik, Spróbowałem odpalić kablami z innego samochodu i bez problemu samochód chodzi, przejechałem się nawet nim jakieś 30 min, żeby naładować podczas jazdy, ale po wyłączeniu silnika ponownie nie ma możliwości odpalenia. Wyjmując akumulator z samochodu i podłączając do prostownika pokazuje stan prawie pełnego naładowania, a po podłączeniu nie kręci z akumulatora rozrusznik. Ktoś może wie co mogę zrobić, aby to wróciło do normy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś akumulator miernikiem "żywotności"? To, że akumulator pokazuje prawidłowe napięcie na klemach, nie oznacza jego sprawności. Napięcie jest, a prądu rozruchu nie ma. Zazwyczaj oznacza to oberwaną/zwartą celę w akumulatorze i akumulator kwalifikuje się do wymiany.

Podjedź gdzieś, gdzie sprawdzą Tobie aku i będziesz miał pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś akumulator miernikiem "żywotności"? To, że akumulator pokazuje prawidłowe napięcie na klemach, nie oznacza jego sprawności. Napięcie jest, a prądu rozruchu nie ma. Zazwyczaj oznacza to oberwaną/zwartą celę w akumulatorze i akumulator kwalifikuje się do wymiany.

Podjedź gdzieś, gdzie sprawdzą Tobie aku i będziesz miał pewność.

 

Potwierdzam.

Twoje objawy "Mati" np. uruchamiania się alarmu mogły być spowodowane spadkami napięcia w aku, kiedyś miałem podobnie lecz z immobilizerem w vw. Najczęściej cele padają po kilkuletnim użytkowaniu akumulatora dla tego zaleca się wymieniać aku dla swojego świętego spokoju co parę lat 3-5 zależy jak kto lubi :) Po zimie pewno dostał po dupie ze względu na temp. więc najszybciej albo sprawdzić aku bądź założyć zastępczy na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaliczyła ta twoja bateria porządnego wstrząsu lub nie stuknąłeś nią gdzieś czasem?

 

Kiedyś na skrzyżowaniu ktoś nie zauważył, że zatrzymałem się przed przejściem i mi zrobił garaż z bagażnika.

Po naprawie samochodu auto (ford escort) pochodziło przez miesiąc i zaczęło się dziwnie zachowywać, na przykład podczas jazdy przy włączeniu kierunkowskazu dławił się przez moment silnik, potem odkryłem, że ma to samo przy długich itp. Po dwóch dniach przestał odpalać.

Powiedziano mi, że od wstrząsu pękają ołowiane szkielety elektrod i tylko kwestia czasu kiedy się akumulator rozsypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowany był 12V. Nie nie, żadnego wstrząsu ani nic podobnego nie zaliczył na 100%, ponieważ samochód jest używany sporadycznie, jak jest potrzeba, nie tak że dzień w dzień. Dziś jadę sprawdzić aku i jeśli wyjdzie coś negatywnie zakupuję nowy i zobaczymy czy to wina aku, czy też coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!