Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane nie odpala


mati19ck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pewien problem od paru dni ze swoją Megane. Jest to rocznik 1996, silnik 1.4. A teraz sedno sprawy ... otóż jakiś tydzień temu alarm sam się włączał bez można powiedzieć dotykania samochodu. Odciąłem kabel, który prowadził do tego alarmu. Samochód wtedy po odcięciu odpalał normalnie, na 2 dzień również. Jakoś po 4 dniach chciałem odpalić samochód, ledwo świeciły nawet światła nie mówiąc o zakręceniu rozrusznika. Podłączyłem prostownik, ale tu właśnie było dziwnie, najpierw ładowałem około 3h, naładowany był trochę więcej niż ponad połowę, spróbowałem ponownie odpalić i nic, podłączyłem ponownie i był prawie rozładowany ... przynajmniej tak pokazywał prostownik, Spróbowałem odpalić kablami z innego samochodu i bez problemu samochód chodzi, przejechałem się nawet nim jakieś 30 min, żeby naładować podczas jazdy, ale po wyłączeniu silnika ponownie nie ma możliwości odpalenia. Wyjmując akumulator z samochodu i podłączając do prostownika pokazuje stan prawie pełnego naładowania, a po podłączeniu nie kręci z akumulatora rozrusznik. Ktoś może wie co mogę zrobić, aby to wróciło do normy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś akumulator miernikiem "żywotności"? To, że akumulator pokazuje prawidłowe napięcie na klemach, nie oznacza jego sprawności. Napięcie jest, a prądu rozruchu nie ma. Zazwyczaj oznacza to oberwaną/zwartą celę w akumulatorze i akumulator kwalifikuje się do wymiany.

Podjedź gdzieś, gdzie sprawdzą Tobie aku i będziesz miał pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś akumulator miernikiem "żywotności"? To, że akumulator pokazuje prawidłowe napięcie na klemach, nie oznacza jego sprawności. Napięcie jest, a prądu rozruchu nie ma. Zazwyczaj oznacza to oberwaną/zwartą celę w akumulatorze i akumulator kwalifikuje się do wymiany.

Podjedź gdzieś, gdzie sprawdzą Tobie aku i będziesz miał pewność.

 

Potwierdzam.

Twoje objawy "Mati" np. uruchamiania się alarmu mogły być spowodowane spadkami napięcia w aku, kiedyś miałem podobnie lecz z immobilizerem w vw. Najczęściej cele padają po kilkuletnim użytkowaniu akumulatora dla tego zaleca się wymieniać aku dla swojego świętego spokoju co parę lat 3-5 zależy jak kto lubi :) Po zimie pewno dostał po dupie ze względu na temp. więc najszybciej albo sprawdzić aku bądź założyć zastępczy na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaliczyła ta twoja bateria porządnego wstrząsu lub nie stuknąłeś nią gdzieś czasem?

 

Kiedyś na skrzyżowaniu ktoś nie zauważył, że zatrzymałem się przed przejściem i mi zrobił garaż z bagażnika.

Po naprawie samochodu auto (ford escort) pochodziło przez miesiąc i zaczęło się dziwnie zachowywać, na przykład podczas jazdy przy włączeniu kierunkowskazu dławił się przez moment silnik, potem odkryłem, że ma to samo przy długich itp. Po dwóch dniach przestał odpalać.

Powiedziano mi, że od wstrząsu pękają ołowiane szkielety elektrod i tylko kwestia czasu kiedy się akumulator rozsypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowany był 12V. Nie nie, żadnego wstrząsu ani nic podobnego nie zaliczył na 100%, ponieważ samochód jest używany sporadycznie, jak jest potrzeba, nie tak że dzień w dzień. Dziś jadę sprawdzić aku i jeśli wyjdzie coś negatywnie zakupuję nowy i zobaczymy czy to wina aku, czy też coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!