Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szalejące obroty...


wojtuch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W tym moim scenicu zacinają się obroty praktycznie za każdym razem ale jak by na cieplejszym silniku częściej, zazwyczaj pomiędzy 15 tys. a 25 tys. i stoją nie są falujące. Czyszczenie silniczka krokowego było potem była wymiana a potem czyszczenie przepustnicy. Nic nie pomogło, czego możne być przyczyna? Czujnik położenia przepustnicy? Czy coś innego? 2.0 benzyna 8v 1997. Czasami jak zrobię przegazówke to opadną to 1200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wiem jak to jest u Ciebie, ale powinieneś zdjąć wtyczkę potencjometr i zmierzyć rezystancję na pinach. W Sam naprawiam masz wartości rezystancji w zależności od wychylenia przepustnicy.

Co do nieszczelności to ja bym jeszcze raz wszystko rozebrał i na nowo złożył, sprawdzając czy wszystko jest na swoim miejscu i uszczelki są w dobrym stanie, a najlepiej wymienić na nowe. Ponoć można też psiknąć plakiem w okolice połączeń, jeżeli coś będzie nie tak to nastąpi zmiana obrotów. Tego jednak nigdy nie praktykowałem, zawsze rozbierałem od nowa. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm przed czyszczeniem też szalały a do czyszczenia wszytko rozbierałem i składałem od nowa. U mnie jest przy przepustnicy dziwna nie profesjonalna wstawka od dolotu gazu z instalacji gazowej. Czy odłączenie czujnika spowoduje inne zachowanie się obrotów silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, czyli jeszcze LPG masz? Nie dało się napisać wcześniej o tym?

I teraz zacznie się cała lista pytań.

Ech ludzie, piszcie od razu co jest w aucie, co było zrobione i jakie są objawy, nikt nie widzi Waszego auta. :)

 

Po dopięciu wtyczki z potencjometru przepustnicy, samochód powinien jeździć ale będzie mułowaty, słabo będzie reagował na gaz, obroty będą falowały. Auto przyspiesza jak traktor. Generalnie brak mocy i przyspieszenia, reakcja na gaz - właściwie jej nie ma, trzeba przytrzymać pedał w jednym położeniu żeby auto przyspieszało. Wciśnięcie w podłogę powoduje duszenie silnika, zalewanie.

Przynajmniej w moim silniku takie są objawy, ale u Ciebie powinno być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm przepraszam ze nie wspomniałem o tym gazie. Strasznie uciążliwe jest jeżdżenie samochodem z tymi obrotami. Obecnie z przyczyny uszkodzonego imo nie mogę odpalić i sprawdzić tego czujnika położenia. Spróbuje zmierzyć go miernikiem.

 

Po pomiarach wyszły inne wartości niż w książce. Oto wyniki:

styki : a - b norma : 1,22 u mnie : 1,12

 

styki : a - c otwarta przepustnica norma : 2,20 u mnie 2,4

styki : a - c zamknięta przepustnica norma : 1,12 u mnie 1,3

 

styki : b - c otwarta przepustnica norma 1,32 u mnie 1,20

styki : b - c zamknięta przepustnica norma 2,20 u mnie 2,0

 

Czy takie różnica mogą świadczyć o uszkodzonym czujniku i moga byc powodem moich problemów z obrotami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!