Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z 1 i 3 biegiem.


maraft1

Rekomendowane odpowiedzi

witam. ostatnio u ojca w megane pojawił sie problem podczas wrzucania 1i 3 biegu. problem pojawia sie po jakimś czasie w drodze. podejrzewam tylną poduszkę ale czy już rozbita poduszka daje takie objawy czy to coś ze skrzynią może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyraziłeś się tak precyzyjnie, że nawet sam Pan Bóg ci nie pomoże.

Napisz trochę więcej, jak to się objawia, jakie dzwięki wydaje, kiedy się blokuje itp i itd.

Ja wczoraj uporałem się z podobnym problemem w Kangurze, jeśli to to samo to ci powiem jak naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwiekow niema zadnych przy tym, po prostu wrzucam lewarkiem i cos jakby blokowalo wejscie biegu, cofne do luzu i ponownie juz wskakuje bieg normalnie, z czestotliwoscia niema reguły.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

O, widzę, że klawiatura do wymiany.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz dość duże luzy na dźwigni zmiany biegów to częstą przyczyną blokujących się biegów zazwyczaj wstecznego 1 i 5, jest zużyta tuleja przy podporze wybieraka, ta z linku poniżej.

Link: Tuleja

Ja wczoraj wyminiłem taka w kangurze i teraz biegi wchodzą dużo lepiej ale jeszcze czeka wymiana jabłka przy gałce zmiany biegów bo jest wytarte i też lata z wszystkie strony.

Wejdź pod samochód i sprawdź luzy na połączeniu drążką zmiany biegów ze skrzynią, bardzo często to jest przyczyną. Pod warunkiem oczywiście że twój ojciec ma starą megankę z cięgnem zamiast linki, napisz jaki to dokładnie model meganki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganka z 99 r. przed liftem . drazek do skrzyni idzie takim dlugim rurkowym cieglem jest dosyc luzne bo na luzie mozna na boki nim majtac spokojnie, z tym ze nie robi sie to zawsze ostatnio bylo kilka dni spokoju a potem przez kilka zmian sie robi. a czy ta czesc to bardzo skomplikowanie sie wymienia ? czy samemu mozna sobie poradzic?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

:(

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój odnośnik

Wygląda to tak jak w linku, jakby co to szukaj informacji na stronach volvo i mitsubishi, maja tą sama skrzynie i bardzo podobne problemy z niewchodzącymi biegami.

Generalnie sprawa jest prosta, potrzebujesz szczypce do zdejmowania pierścieni, potem wyjmujesz tulejkę, czyścisz wszystko dokłdanie z brudu, smarujesz nową tulejkę wkładasz i zabezpieczasz pierścieniem i po sprawie. jedynie mozesz mieć problem z wyjęciem starej tulei ja się trochę męczyłem ale ostatecznie się poddała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem jeszcze pod samochodem i oglądałem wszystko i poduszko wydaje się być sztywna w miarę, ale mam pytanie czy to cięgło od lewarka do wybieraka ma być sztywne czy ma się majtać powiedzmy na boki, bo jak ruszam pod samochodem drążkiem to od wybieraka razem z tą końcówka której gniazdo wymieniałeś rusza się na boki razem z lewarkiem (w tej tulejce tez się rusza) tak mniej więcej po 1,5 cm w lewo i prawo a przód tył sztywno. napisz jak u ciebie wygląda sprawa z tym.

 

Dodano: 06 cze 2013 - 17:28

teraz po trasie to juz i 2 doszla i wogole cieszko sie wyrzuca biegi z oporem.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi

:)

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 07 cze 2013 - 07:56

sorki za litery ale pisze z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To połączenie nie jest sztywne i musi się ruszać ale w granicach rozsądku, wejdź pod samochód sprawdź czy przegub przy samej tulejce obok wybieraka się rusza jeżeli ma luz to ja bym zaczął od tego, kosztuje tylko 10,50zł a napewno nie zaszkodzi, następnie możesz sprawdzić połączenie pod lewarkiem zmiany biegów, musisz odkręcić taką klapkę metalową od spodu trzymającą się na 3 śrubach, i tam ukaże ci się połączenie lewarka z drążkiem (tam też są tuleje które się wyrabiają i kolejne połączenie to jabłko pośrodku lewarka, niestet też się wyrabia (spróbuj podnieść dzwignię lewarka do góry a zobaczysz jaki tam jest luz) nie muszę już dodawać ja te kilka luzów się zsumuje to na odcinku ok. 1m jak to może się ruszać.

Jak to sprawdzisz i nie pomoże to wtedy bym dopiero brał się za regulację i wymianę oleju bo to już jest bardziej kosztowne, a samemu ciężko tak na oko wyregulowac drążek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dzis jadę kupic zestaw naprawczy wybieraka bo luz jest na tulejce spory dosyc.

 

Dodano: 08 cze 2013 - 15:48

wymieniony wodzik wybieraka na nowy wraz z plastikową tulejką, efekt: drążek jest teraz sztywny i się na boki nie buja, biegi wchodzą precyzyjniej, co do blokowania na razie nie wystąpiło.

 

Dodano: 24 cze 2013 - 11:24

ok, teraz nastał czas na lewarek, czy ktoś może zakładał taki zestaw naprawczy u siebie?

post-47540-0-12991100-1372065879_thumb.jpg ,

bo wodzik wybieraka z tulejką wymieniony ale teraz problem znowu powraca delikatnie i czasem biegi nie chcą wskoczyć od razu, a na lewarku jest widzę luz bo można go do góry podciągnąć na około 0,5 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem ten sam zestaw i tez to wymieniałem bo lewarek latał mi góra dół tak z 8 - 10mm.

Wymiana nie jest trudna tylko trochę czasochłonna.

Nie wiem jak dokładnie jest w megance bo ja to wymieniałem w kangurze, ale najpierw musiałem wyjąć mieszek lewarka i i odkręcić śruby pod mieszkiem aby wyciągnąć plastikową obudowę lewarka. Następnie reszta z kanału, pod spodem lewarka jest metalowa pokrywka trzyma się ona na 3 śrubach po jej odkręceniu widać połączenie lewarka z drążkiem, to też odkręcamy, i następnie są 4 nakretki w rogach obudowy lewarka też odkręcamy i próbujemy wyjąc lewarek w dół. Jak jest zbyt mało miejsca to należy zdjąć rurę wydechową z wieszaków lub odkręcić wieszaki i trochę ja przesunąć na bok. wtedy lewarek powinien wyjść.

Jak juz lewarek będzie na wierzchu to w nim jest pierścień zabezpieczający i tyle, reszta to kwestia wyjmowania poszczególnych elementów złożenia wszystkiego do kupy. Trochę zachodu jest ale jazda z płynnie chodzącym lewarkiem jest bezcenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dzis jadę kupic zestaw naprawczy wybieraka bo luz jest na tulejce spory dosyc.

 

Dodano: 08 cze 2013 - 15:48

wymieniony wodzik wybieraka na nowy wraz z plastikową tulejką, efekt: drążek jest teraz sztywny i się na boki nie buja, biegi wchodzą precyzyjniej, co do blokowania na razie nie wystąpiło.

Witam czy moglbys dac zdjecie co dokladnie wymieniles, albo jaki zestaw kupiles, mnie tez delikatnie lata drazek. Gora dol jest ok ale na boki.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!