Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :mrgreen:

 

Mam problem z moją megi, mianowicie gdy jadę, wszystko jest w porządku, wskazówka temperatury jest w połowie skali, lekko pod nią ( ok godziny 3 na zegarze), natomiast gdy stanę, to wędruje do góry dosłownie w przeciągu chwili. Ale, od początku.

 

1. Czy to normalne, że na jałowym biegu na postoju ( przy ok 750 obr) nie przelewa się płyn przez zbiornik wyrównawczy? Dopiero jak dam gazu, to zaczyna z tego górnego węża na zbiorniczku sikać. Podejrzewam trafioną pompę wody, dlatego zmieniam w środę razem z rozrządem. Na domiar, gdy np. jadę 60 km/h na biegu albo z jakąkolwiek normalną prędkością ( ale na biegu), to wskazówka temp. jest w normalnym położeniu, ale jak wrzucę na luz i toczę się z tą samą prędkością, to rośnie :shock: . Chyba powinien być obieg płynu przy jałowych? Tzn. czy przy wolnych obrotach powinno się przelewać? A może się mylę?

 

2. Termostat był wymieniony ok m-ca temu w pierwszej kolejności i teraz obserwuję dziwne zjawisko. Mianowicie, jak od zimnego się nagrzewa, to dojdzie wskazówka do połowy skali, potem lekko przekroczy, opadnie i znowu pnie się do góry. Niby tak, jak powinno być, ale u mnie dzieje się to jakby na "raty' to znaczy podnosi się i opada ok 3 razy zanim się ustabilizuje. Czy może mam założony "nowy" ale zepsuty?

 

3. Jak stoję w korku, to wentylator chłodnicy załącza wyżej niż powinien ( czyli powinien w połowie drogi między godz 3 a 2 na zegarze) a u mnie łapie ponad 2 ( w połowie drogi do tej gęsto kreskowanej pozycji), po czym opada. Niby ok, nie świeci się kontrolka przegrzania ale nie chcę ryzykować, dlatego to pisżę. Wskazówka dość szybko idzie do góry ( od połowy skali jakieś 2-3 minuty) i załącza się wentylator.

 

4. Płynu nie ubywa, ani też nie ma oleju w płynie, ani nie przybywa oleju ( korek czysty). Uszczelka kiedyś była trafiona, ale to było 2 lata temu i zostało porządnie zrobione.

 

5. Dodam, że żaczęło się to wszystko po założeniu LPG. Do tamtej pory (lato) było normalnie.

 

6. W weekend posmyrałem chwilę przy wtyczce od czujnika temp. wody i mna 2 dni było OK, tzn. temperatura i tak szła do góry ale wentylator łapał w połowie drogi między 3 a 2. Dzisiaj pojechałem do roboty i znowu kupa.

 

7. Auto jezdzi normalnie, bez żadnych problemów, ogrzewanie też jest OK.

 

Bardzo proszę Was o pomoc koledzy. Dziękuję z góry.

 

:mrgreen::-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie jak u Ciebie. Wentylator włącza się deko (1mm) nad "godz 2:00" :mrgreen: ;-) czasem równo z nią. U mnie nic nie było dłubane, wszystko oryginał, pompa z rozrządem wymieniana w ASO. Wydaje mi się, że nic poważnego zarówno u Ciebie jak i u mnie się nie dzieje. Wg.mojej wiedzy i testów nawet w okolicach "godz.:2:00" komora nie jest przesadnie tzn krytycznie gorąca. Faktycznie w lecie wentylator włączał się 1mm przed godz:2:00 i myśle , że jest to efektem ciepłoty (wyższej) komory tym samym samego czujnika a co dalej idzie impulsu. Tym tłumacze i jeżdże bez obaw. Weź pod uwagę u siebie , że jednak LPG ma wyższą temp.spalania. Co do patrzenia w zbiornik płynu na pracującym silniku --> staraj się tego nie robić. To nie dawna konstrukcja w Żuku bez zbiornika wyrównawczego a obecne wymagają pewnego ciśnienia do prawidłowego działania. Na Twoim miejscu nie grzebałbym w aucie a co najwyżej spróbował jeszcze układ odpowietrzyć, tak dla zasady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź Vivaldi, ale zauważ że w lecie w upały najgorsze nie było takich szopek jak teraz. Kumple mają LPG w swoich i im normalnie śmiga. Pytanie mam jeszcze jedno: czy może mieć na to wpływ "nieszczelny" korek zbiornika wyrównawczego? Pytam, bo mam 2 korki, jeden jest samooodpowietrzający się ( z takimi "okienkami" na otoku) i kupiłem drugi, od meganki coupe z 1998 roku i on jest cały zalany plastikiem. Dodam, że po jeździe i zdjęciu tego drugiego słychać takie "syk!" ze zbiornika a z tym co miałem oryginalnie, nie :roll: .

 

Co do tematu pompy, to zauważyłem, że jak gazuję go na postoju, to temperatura lekko spada :shock: więc może moja teoria z brakiem obiegu nie jest wcale zła. Kumple co mają F7R i F3R ( ja sam mam K7M 702 ) mają ten obieg płynu w zbiorniczku na wolnych obrotach, ja natomiast nie. Pytałem tego od F3R bo miał ostatnio problem z temp. i powiedział mi że też nie miał obiegu ale wymienił termostat i wszystko wróciło do stanu poprzedniego. Czy może mój termostat się "przycina"? Ale dziwne by to było zważywszy na fakt, że chłodnica jest ciepła, węże są ciepłe, ogrzewanie jest normalka. Tylko ta sprawa z 3-krotnym podnoszeniem się wskazówki na zegarze :roll: :-/ mnie martwi.

 

Jutro wymieniam rozrząd i pompę wody, mechanik i tak będzie musiał spuścić płyn z układu, więc poproszę go aby rzucił okiem na termostat i na czujnik temp. wody, najwyżej 60 złotych więcej za te 2 elementy dam.

 

Aha, zapomniałbym, auto odpala normalnie, czekam aż się lekko nagrzeje, przy 10 stopniach normalnie LPG się włącza, pojeżdzę i teraz:

1) jak silnik jest jeszcze nierozgrzany i zgaszę, to mam potem problem z uruchomieniem na benzynie, to znaczy rozrusznik kręci ale nie chce zapalić, trzeba go 2 razy zakręcić i jest OK

2) jak jest ciepły- żadnego problemu

 

czujnik temp. wody?

 

pomóżta chłopy! :mrgreen::mrgreen:

 

[ Dodano: 2007-12-12, 17:49 ]

właśnie wróciłem z wymiany pompy wody i rozrządu, zalany nowiusieńki płyn K2 Kuler, ogrzewanie się w furze poprawiło, temperaturka chyba już OK bo na razie nie miałem przygód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja by sięchętnie podłączył do tematu ponieważ mam podobny problem. A mianowicie sceniczek mi się przegrzewa. Zalany zostal płynem Petrgo Q po wymianie rozrządu i uszczelki pod głowica. Poprzejechaniu okolo 10 km wskazówka jest okolo godziny 3:00 a ostatnio miałem nawet troszke za 2:00. I pytanie teraz co moze być przyczyną i co zrobić w takim wypadku?? jak wykryc ewentualną usterke?? Czy to moze byc termostat??Znaczy ze samochód chodzi na małym obiegu cały czas i nie puszcza na chłodnice? jutro jak pojade do pracy to sprawdze sobie czy chłodica jest ciepła. Bo dzsiaj poprzyjechaniu jak dotknołem silnika to był poprostu gorący tak ze się malo nie opazyłem. Saochodzik ładnie pracuje i ie mam zastrzezen co do pracy silnika tylko ta temperatura mnie troche wkurza bo nie chce sobie czegoś uszkodzic. Mam nadzieje ze pomożecie w zlokalizowaniu usterki. Z góry dzięki pozdrawiam Paweł.

 

 

[ Dodano: 2007-12-13, 19:54 ]

żeby nie było to korzystałem z wyszukiwarki i nie znalazłem tego;/ dlatgo pytam ale ok nie chcecie mi pomóc to nie... Poradze sobie sam... wiedziałem że zawsze :-? można na was liczyć.... :-(

 

[ Dodano: 2007-12-13, 19:57 ]

Niektórzy mają czas żeby się czepiać ale żeby pomóc to nie ma chętnego.... :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

przyczyn moze byc miliony, od termostatu po zapchana nagrzewnice, zapowietrzony uklad duzo rzeczy musial bys sprecyzowac Paulo, a silnik powinien miec 90 stopni nie wiecej i tylko z renowkami sa takie problemy z temperatura w moim firmowym aucie passacie wskazowka jak dojdzie do 90 to nawet nie drgnie dopuki mi sie paliwo nie skonczy!!!! i tak powinno byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!