Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

palący się bezpiecznik lewej pozycji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pisałem już tu kiedyś o wariujacym świetle stopu, oczywiście niepotrzebnie bo odpowiedz na moje pytanie już dawno była na forum <piwko> Z tym problemem już sobie poradziłem, jednak pojawił się kolejny. Pewnego dnia jadąc w deszczowy dzień padło mi podświetlenie zegarów. Po powrocie do domu zauważyłem że nie ma tylnej lewej pozycji, przedniej lewej pozycji, podświetlenia zegarów oraz zapalniczki. Winny za to jest bezpiecznik w kabinie drugi od lewej na samym dole 7,5A. Założenie nawet 20A bezpiecznika powoduje jego przepalenie po mniej niż 0,5s. Po odpieciu kostki z tynej lampy bezpiecznik przestał się palić, jednak po ok 2km jazdy znów strzelił i teraz nie pomaga nawet odpiecie kabli. Doszedłem do tego ze za pozycję odpowiedzialny jest niebieski(?) kabel, i właśnie chciałbym cos z tym zrobić. Nie mam pojęcia od czego zacząć szukać zwarcia, skąd zacząć, czym sprawdzić. Dlatego potrzebuje waszej pomocy abyście mnie nakierowali na właściwą drogę postępowania z tym samochodem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z garażu. Usterka nadal występuje. Zacząłem od sprawdzenia czy niebieski kabel ( + pozycyjnych) ma przejście do masy, bo chyba nie powinien. Okazało się że ma więc rozplotłem wiązkę tak do połowy bagażnika i nie zauważyłem niczego szczególnego. Coś mnie wzięło żeby odkręcić masę z tylnych lamp i próbować. Tak więc zrobiłem po czym założyłem 7,5A do skrzynki i ku mojemu zdziwieniu światła ładnie działają. Nie wyłączając świateł pozakładałem masę, obwinąłem wiązkę taśmą i poskładałem do kupy. Krótka trasa po wsi, zahaczyłem do sklepu i wróciłem już z przepalonym bezpiecznikiem. Sprawdziłem z ciekawości jak się ma sprawa w prawej lampie i tam również jest przejście między niebieskim a masą z oporem równym 128ohm. Jednak bezpiecznika nie pali i teraz już dalej nie wiem od czego zaczynać kolejne podejście.

 

Dodano: 15 cze 2013 - 01:52

Koledzy piszę drugi post pod sobą bo już nie mam sił. Pozdejmowałem progi wewnętrzne, założyłem bezpiecznik i światła są, ruszam kablami na wszystkie strony, przyciskam do budy i nic wszystko gra. Problem zaczyna się podczas ruszania z miejsca, słychać trzaski w radiu (czyli krótkie zwarcia) i po ok 1km jest po bezpieczniku. Po przepaleniu trzaskow nie ma, lewej pozycji również. Co radzicie? Puścić luzem osobno kabel do tylnej lampy wypuszczajac go zza przepalajacego się bezpiecznika a tamten odciąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem z ciekawości jak się ma sprawa w prawej lampie i tam również jest przejście między niebieskim a masą z oporem równym 128ohm. Jednak bezpiecznika nie pali............

Witam.Pokazuje przejście przez drugą żarówkę(nie wiem jaka powinna być prawidłowa oporność)albo jakiś stycznik ( nie znam dokładnego schematu).Może zagmatwam odpowiedz ale pewne wartości można wyliczyć na przykład takim kalkulatorem http://kalkulator.majsterkowicza.pl/oblicz/moc Gdy by było zwarcie to wartość oporu była by bardzo mała.Może problem jest w samej wtyczce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki kalkulator to bardzo ciekawa rzecz, lecz nie wiem jak wyliczyć z niego jaka powinna być prawidłowa rezystancja. Wychodzi jednak ze mam zwarcie, ponieważ opór na "wadliwej" lampie a raczej kablu ma wartości od 001 do 003 na mierniku. No nic, idę jeszcze poszperać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy u Ciebie w lampach jest identycznie thumb_hosting_zdjec_1371322638__podlaczenielampy_tylne_megane_kombi_2000r.jpg U mnie w lewej tylnej wtyczce przewód masowy sąsiaduje z przewodem pozycyjnym.I jeżeli przejrzałeś przewody i nie zauważyłeś zwarcia to może jest problem w samej wtyczce.Już się spotkałem z sytuacją zwęglonego ebonitu tworzącego ścieżkę przewodzącą(wprawdzie że to było w instalacji siłowej).Nie wiem z jakiego dokładnie materiału jest ta kostka i czy taka sytuacja może mieć miejsce w instalacji niskonapięciowej,ale skoro jest problem to można sprawdzić i pod tym kątem.A ten kalkulator to podałem jako ciekawostkę wpisujesz moc żarówki np.10 W i napięcie instalacji a niżej otrzymujesz wynik(oporność o raz przepływający prąd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Napisze na przyszłość może komuś się przyda. W końcu doszedłem o co chodzi z tym bezpiecznikiem. Jak się okazało podświetlenie tablicy jest za tymże bezpiecznikiem również, a ze mam potopione gniazda na żarówki to oprawka wypadła za plastikową ramkę i stykała plusem do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!