Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

palący się bezpiecznik lewej pozycji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pisałem już tu kiedyś o wariujacym świetle stopu, oczywiście niepotrzebnie bo odpowiedz na moje pytanie już dawno była na forum <piwko> Z tym problemem już sobie poradziłem, jednak pojawił się kolejny. Pewnego dnia jadąc w deszczowy dzień padło mi podświetlenie zegarów. Po powrocie do domu zauważyłem że nie ma tylnej lewej pozycji, przedniej lewej pozycji, podświetlenia zegarów oraz zapalniczki. Winny za to jest bezpiecznik w kabinie drugi od lewej na samym dole 7,5A. Założenie nawet 20A bezpiecznika powoduje jego przepalenie po mniej niż 0,5s. Po odpieciu kostki z tynej lampy bezpiecznik przestał się palić, jednak po ok 2km jazdy znów strzelił i teraz nie pomaga nawet odpiecie kabli. Doszedłem do tego ze za pozycję odpowiedzialny jest niebieski(?) kabel, i właśnie chciałbym cos z tym zrobić. Nie mam pojęcia od czego zacząć szukać zwarcia, skąd zacząć, czym sprawdzić. Dlatego potrzebuje waszej pomocy abyście mnie nakierowali na właściwą drogę postępowania z tym samochodem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z garażu. Usterka nadal występuje. Zacząłem od sprawdzenia czy niebieski kabel ( + pozycyjnych) ma przejście do masy, bo chyba nie powinien. Okazało się że ma więc rozplotłem wiązkę tak do połowy bagażnika i nie zauważyłem niczego szczególnego. Coś mnie wzięło żeby odkręcić masę z tylnych lamp i próbować. Tak więc zrobiłem po czym założyłem 7,5A do skrzynki i ku mojemu zdziwieniu światła ładnie działają. Nie wyłączając świateł pozakładałem masę, obwinąłem wiązkę taśmą i poskładałem do kupy. Krótka trasa po wsi, zahaczyłem do sklepu i wróciłem już z przepalonym bezpiecznikiem. Sprawdziłem z ciekawości jak się ma sprawa w prawej lampie i tam również jest przejście między niebieskim a masą z oporem równym 128ohm. Jednak bezpiecznika nie pali i teraz już dalej nie wiem od czego zaczynać kolejne podejście.

 

Dodano: 15 cze 2013 - 01:52

Koledzy piszę drugi post pod sobą bo już nie mam sił. Pozdejmowałem progi wewnętrzne, założyłem bezpiecznik i światła są, ruszam kablami na wszystkie strony, przyciskam do budy i nic wszystko gra. Problem zaczyna się podczas ruszania z miejsca, słychać trzaski w radiu (czyli krótkie zwarcia) i po ok 1km jest po bezpieczniku. Po przepaleniu trzaskow nie ma, lewej pozycji również. Co radzicie? Puścić luzem osobno kabel do tylnej lampy wypuszczajac go zza przepalajacego się bezpiecznika a tamten odciąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem z ciekawości jak się ma sprawa w prawej lampie i tam również jest przejście między niebieskim a masą z oporem równym 128ohm. Jednak bezpiecznika nie pali............

Witam.Pokazuje przejście przez drugą żarówkę(nie wiem jaka powinna być prawidłowa oporność)albo jakiś stycznik ( nie znam dokładnego schematu).Może zagmatwam odpowiedz ale pewne wartości można wyliczyć na przykład takim kalkulatorem http://kalkulator.majsterkowicza.pl/oblicz/moc Gdy by było zwarcie to wartość oporu była by bardzo mała.Może problem jest w samej wtyczce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki kalkulator to bardzo ciekawa rzecz, lecz nie wiem jak wyliczyć z niego jaka powinna być prawidłowa rezystancja. Wychodzi jednak ze mam zwarcie, ponieważ opór na "wadliwej" lampie a raczej kablu ma wartości od 001 do 003 na mierniku. No nic, idę jeszcze poszperać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy u Ciebie w lampach jest identycznie thumb_hosting_zdjec_1371322638__podlaczenielampy_tylne_megane_kombi_2000r.jpg U mnie w lewej tylnej wtyczce przewód masowy sąsiaduje z przewodem pozycyjnym.I jeżeli przejrzałeś przewody i nie zauważyłeś zwarcia to może jest problem w samej wtyczce.Już się spotkałem z sytuacją zwęglonego ebonitu tworzącego ścieżkę przewodzącą(wprawdzie że to było w instalacji siłowej).Nie wiem z jakiego dokładnie materiału jest ta kostka i czy taka sytuacja może mieć miejsce w instalacji niskonapięciowej,ale skoro jest problem to można sprawdzić i pod tym kątem.A ten kalkulator to podałem jako ciekawostkę wpisujesz moc żarówki np.10 W i napięcie instalacji a niżej otrzymujesz wynik(oporność o raz przepływający prąd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Napisze na przyszłość może komuś się przyda. W końcu doszedłem o co chodzi z tym bezpiecznikiem. Jak się okazało podświetlenie tablicy jest za tymże bezpiecznikiem również, a ze mam potopione gniazda na żarówki to oprawka wypadła za plastikową ramkę i stykała plusem do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!