Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chcesz kupic?? zastanow sie..


pedrix

Rekomendowane odpowiedzi

trzy lata temu chciałem zmienić samochód i trafiłem do renault.Piekny salon i "samochód roku"(Renault megane scenic II).Mili sprzedawcy oraz zapewnienia o niezawodności auta przekonały mnie do jego zakupu.Przez pierwsze dwa lata zrobilem 30000 a przez ostatnie 15 miesiecy ponad 80000

Pierwszy rok

 

w pierwszym roku miałem problem z tylnym zawieszeniem ale był na gwarancji więc zbytnio się tym nie przejmowałem.

Po przejechaniu 30000 pojechałem zrobic przegląd i ku mojemu zdziwieniu za 3 filtry i olej zapłaciłem cos ponad 800zlociszy (troche duzo)kiedy skończyła sie gwarancja zaczely sie problemy:przez 15 miesiecy robilem:

cewke(chyba tak sie to nazywa)

zawieszenie przednie (koszt w salonie ok2000) (amorki, drążki kierownicze i inne) i jeszcze mam do zrobienia tylne

elektronike w zamkach( robilem juz dwa razy)

klucz-karte

łozysko od alternatora

a wczoraj padł wyświetlacz.

przykladowe ceny w serwisie:

wycieraczki valeo chciano mi sprzedać za 320pln a w pierwszej lepszej hurtowni motoryzacyjnej dostalem jej za 200pln

zawieszenie przednie chciano mi zrobić za prawie 2000, zrobilem za 1100 oczywicie pomijajac autoryzowany serwis(jeszcze zyje)

za łozysko od alternatora i jakis pasek zaplacilem 600 pln.(bylem zmuszony zrobic w serwisie)

kazda awaria tego samochodu(naszpikowanego elektronika) to laweta poniewaz nie dziala nic.....w przypadku alternatora nawet zamki nie dzialaja.

opis autoryzowanych uslug serwisowych:

Po przeglądzie tego samego dnia zlapalem gume, facet zaklada kolo i mowi ze amortyzator prawy jest wylany.Pojechalem na stacje diagnostyczna okazuje sie ze z przodu i z tylu amorki sa do wymiany (sprawnosc ok 40%)wracam do serwisu i pytam sie -jak wygladal przeglad skoro mam wylany amortyzator a sprawnosc pozostalych jest w granicy 40 % Usłyszałem cyt: "ze ktos musiał to przeoczyć a

przegląd zawieszenia jest wzrokowy" wiec ja mu na to ze taki przeglad to i ja moglbym zrobić

Podczas tego przegladu chciano mi wymienic akumulator i drązki kierownicze oczywiscie w "promocyjnej cenie".( juz nie pamietam ile to mialo kosztowac) Nie zgodziłem sie i zrobilem to u swoich mechanikow.

Podczas kolejnej wizyty w serwisie w zwiazku z lozyskiem od alternatora postanowilem zrobic i przeglad bo pozostalo 3000km.Ku mojemu zdziwieniu Panowie powiedzieli ze akumulator jest do wymiany(który zostal wymieniony)i drązki kierownicze ktore zostały rowniez wymienione. Oznajmiłem ze zostalo to wymienione po ostatnim przegladzie.wtedy uslyszalem, ze akumulator nie pracuje prawidlowo, poprosili mechanika a ten potwierdzil slowa menago, jeszcze dolozyli wymiane tarczy i klockow.znając poczynania jak i kwalifikacje mechanikow postanowilem jeszcze raz pojechac na sciezke.okazalo sie ze na drazkach nie ma luzu tylko pada jakas czesc potocznie zwana "maglownica".:|Oczywiscie pojechalem do mechanikow ktorzy diagnoze postawili taka:maglownica,tarcze do wymiany za 30000.dowiedziałem sie ronież ze trzeba rozebrac pol samochodu zeby to zrobic....|(nawet nie chce wiedziec ile to bedzie kosztowalo.)

Renault nie udostepnia oprogramowania do samochodu wiec jesli sie cos dzieje to tylko serwis....wrrr

 

teraz o praktycznych sprawach

niech ten kto go zaprojektowal wymieni zarowke od strony kierowcy.

niech ten kto go zaprojektowal wymieni bezpiecznik pod maska.

nie polecam tej marki,

 

Czare goryczy przelal dzisiaj wyswietlacz "samochodu roku"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm konkurencja?

hmm kolega po prostu jest z tych użytkowników samochodów co jeździ aż auto stanie albo o wielu niedomaganiach dowiaduje się od diagnosty lub policjanta w czasie kontroli, bo te usterki to ewidentne zaniedbania wcześniejszych objawów. co do wyświetlacza dlatego nie kupię scenic II i ja to już wiedziałem w momencie pierwszego kontaktu z tym autem w dniu drzwi otwartych na początku produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od poltora roku (skonczyla sie gwarancja przy 100000km) serwisuje samochod poza ASO i maja wszystko to samo, a nawet lepsze niz w ASO.

A za przeglad przy 120 000 z wymiana: rozrzadu, pompa wody, pasek mikro, filtrami (paliwo, olej, powietrze, p.pylkowy), plynami (chlodniczy, olej, hamulcowy), swiecami, i hamulcami (tarcze+klocki, tyle, ze tarcze i klocki mialem swoje) i lozyskiem kola zaplacilem niecaly 1500. W ASO nawet nie zapytalbym o cene. Zreszta mam gdzies ich cennik i widze, ze troche cie zdarli, albo nie piszesz wszystkiego co bylo robione.

 

Zreszta nawet na wycieraczkach poza ASO cie zdarli, bo komplet spokojnie mozna kupic za 150 od dawna, a ja w pazdzierniku kupilem za 120 (mowimy o plaskich, prawda?). Bosche plaskie - zaraz jak wyszly kupilem w ASO za 210pln i nie dalo sie ich dostac taniej - w ASO byla promocja.

 

 

A ze sie psuje - to fakt. Juz 3 razy mialem skrzynie robiona, teraz wymienilem na uzywke i tez buczy. Pytanie tylko co sie nie psuje, a przy okazji nie wyglada jak pojazd z lat 90-tych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Kiedyś, gdy miałem jeszcze Twingo zaczęła mi ciec pompa wody. Mam kumpli w ASO w Zgierzu, więc poleciałem do nich. Pytam czy mają i ile kosztuje. Odpowiadają, że mogą ściągnąć i będzie popołudniu. Koszt 320 zł plus wymiana. Umówiłem się, że nie mam kasy i podlecę do domciu i zadzwonię aby się umówić. Prosto od nich podjechałem chyba do najtańszego sklepu w RP z oryginałami, a tam mi mówią, że oryginalna pompa wody do Twingo kosztuje.......................................... 120 zł. Urwałem cenę na 105 (mam jeszcze fakturę), wróciłem do domu i po odkręceniu 13 śrub i godzince robotymiałem naprawione autko.

Ale, żeby było ciekawiej, podczas mojej wizyty w sklepie zdzwonił telefon. Sprzedawca podawał osobie z drugiej strony cenę właśnie cenę tej mojej pompy. Po rozmowie zorientowałem się kto dzwonił. I tu zagadka. Zgadnijcie kto!!!. Odpowiedź znajdziecie w tym tekście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza elektroniką , czujnikami wszystko jest OK.W dodatku jak jedziesz na diagnostykę to nic ci nie wykazuje.A jak masz założony gaz to zawsze winny jest gaz.Gdyby pan nie miał założonego gazu to było by w porządku,tak mówią mechanicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedrix, rozumiem Twoje rozgoryczenie. Mam model z roku 2006 kupiony w czerwcu i przejechane 65000km - czyli końcówka fazy I. Dochodzę do podobnych wniosków co Ty. To jest auto dość awaryjne i dodatkowo trudne w serwisowaniu - mam na to dowód - ASO nie potrafi co więcej nie chce naleźć przyczyny usterki, objawiającej się ścinaniu tylnych opon, dodatkowo RP też mnie olewa (sprawa prawdopodobnie zakończy się w sądzie). O innych problemach nawet nie wspominam, ponieważ wiele usterek sam naprawiam (olewam gwarancje). A że to jest końcówka fazy I, to jestem przekonany że poskładano go resztek magazynowych.

Exotic, to nie ma nic do zaniedbań. Ten typ jest awaryjny. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!