Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozładowywaniem się akumulatora..


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam megane cabrio z 1997r. i mam w niej problem który mi doskwiera już jakiś czas.

Mianowicie mam problem z rozładowywaniem się akumulatora. Myślałem ze aku. jest już stary to go wymieniłem a problem nie znikł.

Wiec wymieniłem na nowy alternator i nadal jest to samo.

Prąd na aku. na wyłączonym silniku to lekko ponad 12V

Na włączonym silniku 14.7V

Na włączonych wszystkich odbiornikach to coś około 14.20V

Wiec wydaje sie ze jest wszystko jak najbardziej ok.

Kiedy wyłączam silnik i zostawiam włączone światła to przygasają i po chwili jak chcę odpalić silnik niestety nie rusza, przekręci silnikiem kawałek i nie odpala.

Nawet na włączonym silniku zauważyłem ze jak opuszczam szyby to przygasają światła te zewnętrzne jak i wewnętrzne.

Czy ktoś z was miał ten problem i czy ewentualnie może mnie nakierować gdzie jest felerna usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd na aku. na wyłączonym silniku to lekko ponad 12V

Kolego interesujący w tym wypadku jest prąd jaki pobierany jest z akumulatora gdy silnik stoi, samochód zamkniety i ewentualnie alarm uzbrojony, a nie napięcie, bo ono będzie maleć z upływem czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko ze aku. jest 12sto voltowy i 60amp. wiec nie powinno być problemu z odpalaniem a rozładowywuje się w ciągu 2 minut na włączonych światłach nawet po kilku godzinnej jeździe. Dodam ze nawet wymieniłem klemy i przekaźniki pod maska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku. jest 12sto voltowy i 60amp. wiec nie powinno być problemu z odpalaniem a rozładowywuje się w ciągu 2 minut na włączonych światłach nawet po kilku godzinnej jeździe.

Wszystko zależy od bilansu mocy w czasie tej kilkugodzinnej jazdy, bo jak on będzie w pobliżu zera, to akumulator nie zdąży się naładować - to tak na marginesie. Jak stary jest akumulator, bo może ma już dość - nie ma wystarczającej pojemności lub wydolności prądowej. To najlepiej sprawdzić podmieniając akumulator na inny - jaki będzie skutek, jak będzie w podobnych warunkach kręcił rozrusznik i odpalał silnik.

Sprawdziłbym również połączenia masowe akumulatora i silnika, bo jak tam będą duże spadki napięcia, to z rozruchem też będą kłopoty.

Również stan techniczny rozrusznika (duże opory) w połączeniu z dwoma wcześniej wymienionymi powodami bedzie stwarzał problemy z rozruchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd na aku. na wyłączonym silniku to lekko ponad 12V

Prąd a raczej jego natężenie wyrażane jest w jednostkach A - Amper

V to Volt, oznacza napięcie. Proszę tego nie mylić.

Co do szybko rozładowującego się akumulatora to najlepiej by było podpiąć się pod niego miernikiem i po kolei wyciągać bezpieczniki - sprawdzisz co Ci kradnie prąd tak szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!