Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co to za kabelki?


vostro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Posiadam Reanult Megane 1.6 8V + LPG z 1996 roku.

Czy jesteście w stanie pomóc mi w identyfikacji tych dwóch kabelków (zdjęcia zamieszczam w załączniku)? Do czego one powinny być podpięte? Ostatnio podczas przeglądu pod maską zauważyłem, że wisiały sobie bezwładnie.

 

Pytam o te kabelki m.in. dlatego, że mam problemy ze zbyt wysokimi obrotami silnika na biegu jałowym (zarówno na benzynie jak i na gazie) i zastanawiam się czy nie mają one z tym czegoś wspólnego. Problem występuje gdy silnik się rozgrzeje. Dopóki jest zimny obroty trzymają się na poziomie 1000. Gdy silnik się rozgrzeje obroty utrzymują się na poziomie 1500-2000.

Wiem, że temat poruszany był wielokrotnie i skorzystałem z rad zamieszczonych na forum ale póki co problem jeszcze nie zniknął.

Co zrobiłem do tej pory:

-wymieniłem filtr powietrza,

-wymieniłem wszystkie świece na nowe NGK,

-wyczyściłem silniczek krokowy (ale to nic nie zmieniło),

-kupiłem, więc nowego krokowca i wymieniłem (nadal to samo)

 

Zamierzam jeszcze wyczyścić przepustnicę (może to pomoże).

Skłaniam się również ku wymianie cewek zapłonowych, ponieważ te, które mam na pokładzie mają powszechnie złą opinię (cewki Sagem). Póki co chcę kupić jakieś używane. Znajomy posiada na sprzedaż takie cewki, marki Bosch i chce za nie 40zł za sztukę. Czy to korzystna cena?

Macie w ogóle jakieś doświadczenie z cewkami Boscha? Jak się one sprawują?

 

Pozdrawiam :?:

post-60740-0-16478000-1373430692_thumb.jpg

post-60740-0-34521500-1373430701_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biała wtyczka, to kostka do czujnika temperatury zasysanego powietrza. Znajduje się on w rurze dolotowej (między puszką filtra a przepustnicą) od dołu.

Żółta wtyczka będzie prawdopodobnie od gazu (podpięcie pod sterownik gazu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się dziś za przepustnicę.

Niestety zatrzymałem się na etapie odkręcania przepustnicy od kolektora dolotowego (brak odpowiedniego TORXa- miałem albo za duże albo zbyt małe).

Muszę kupić nowe TORXy bo bez tego ani rusz.

 

Jeszcze odnośnie tych kabelków, jakoś nie mogę namierzyć wtyczek do nich... Czy w czymś to przeszkadza, że nie są podłączone??

 

Dodano: 16 lip 2013 - 19:41

Po zdemontowaniu i wyczyszeniu przepustnicy oraz wyregulowaniu jej obroty są już normalne.

Roboty na max pół godziny a inny samochód :mrgreen:

Po wyczyszczeniu przepustnicy, mimo, iż wszystko było już ok wymieniłem jeszcze cewki zapłonowe oraz kable na BERU (dwie cewki + kable kosztowały mnie przysłowiową flaszkę, więc warto było :)

Sagemy leżą w szufladzie na zapas).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!