Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z obrotami podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. postaram się objaśnić mój problem w punktach aby było jak najjaśniej.

1. Mam problem z obrotami podczas hamowania a konkretnie na dohamowywaniu po wciśnięciu sprzęgła obroty bardzo spadają poniżej 700 tak jakby

chciał gasnąć aż do momentu zatrzymania lub naturalnie dalszej jazdy.

Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło (nie hamując) obroty normalnie spadną do wartości 750 (bo tyle mi trzyma normalnie).

2. Problem jest też na postoju silnik trzyma 750 obrotów ale po jakimś czasie od zatrzymania 1-2 min obroty idą w dół też jakby chciał zgasnąć (raz nawet zgasł)

obroty troszkę pływają poniżej 750 i strasznie trzepie autem. Po dodaniu gazu (auto cały czas stoi na luzie i ręcznym) obroty na chwile wracają do normy i potem jest znowu to samo.

3. Autem też szarpie w momencie puszczenia gazu i w momencie dodawania. Gdy jadę na 2-gim biegu powoli dojeżdżam do świateł obroty naturalnie powoli spadają

około 1200 obrotów zaczyna szarpać i muszę wcisnąć sprzęgło tak więc o powolnym toczeniu się na dwójce mogę zapomnieć. Szarpanie jest bardzo mocne gdy dodaje gazu

na niskich obrotach mam na dwójce 1200 dam gaz i szarpnięcie jest straszne.

Wydaje mi się że te problemy są ze sobą powiązane, jest to jedna i ta sama usterka.

wymieniłem: kable, świece, wyczyściłem przepustnice, wymieniłem krokowy.

Megane 98r

Silnik 1.6 16V 90kM Benzyna

Mam odpięty immo.

Auto mam 1,5 roku i nie mogę za dużo o nim powiedzieć wcześniejszy właściciel bardzo o nie nie dbał.

Czy 750 obrotów to norma w tym silniku bo coś mi się wydaje że za mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś inne propozycje czy tylko ta cawka?

 

A co do immo to nic Ci nie powiem. Ale miałem z nim masakre jak cholera.

Gdy kupiłem auto to już go "podobno" nie było ale auto nie paliło. Zawiozłem do elektryka zostawiłem prawie 1000zł bo wtedy już musiałem kupić nowy komputer zamki i jeszcze parę rzeczy

i on dopiero mi to zrobił tak jak trzeba. Ale jest z tym trochę zabawy jak chcesz immo odłączyć to radze zawieść do dobrego

lub zaufanego elektryka i nie oszczędzać na tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info o immo.

 

Co do twojego spróbuj podnieść mu wolne obroty na 800 czy nawet wyżej i zobacz jaki będzie efekt .

Sprawdź podciśnienia,i czy nie łapie lewego pow..

Krokowy wymieniłeś ( czy na d0bry) i czy nie trzeba go jakoś dostrajać/ustawiać do układu , podobnie z przepustnicą .

A twój silnik to chyba 1.6 8v 90 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza cewkami raz jeszcze sprawdziłbym świece (aby odpowiednie zamontowałeś?) i kable.

Sprawdź podciśnienia,i czy nie łapie lewego pow.

Z lewym powietrzem całkiem prawdopodne - autko może się krztusić (u mnie brał niewiele i lubił "kichnąć").

Po wymianie krokowca odłączałeś aku w celu przyuczenia nowego (reset kompa)?

Edytowane przez kroliq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A twój silnik to chyba 1.6 8v 90 km.

Ty chyab rzeczywiście jak cały czas byłem przekonany że to jest 16v. Są wogóle takie silniki 1.6 90km 16v wiem ze jest 107km?

Na pewno ma 1.6 90kM

Krokowy raczej dobry taki dostałem w porządnym sklepie raczej wiedzą co komu sprzedać. Z tego co wiem to on sam sie ustawia

po wymienia po pierwszym odpaleniu auta obroty weszły na 2000 i trzymał. Po chwili zgasiłem zapaliłem znowu i było wszystko tak jak jest tera .

Tyle że ja nie znam sie za bardzo na mechanice jak możecie to powiedzcie jak podnieść te wolne obroty?

I z tym lewym powietrzem to może być to bo już kolega mi o tym coś gadał. Da się to jakoś samemu sprawdzić lub wgl naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem , że jesteś zieloniutki w mechanice .

Nie przejmuj się ale trzeba zacząć się uczyć i mięć do tego dużo chęci i werwy .

To syna/moja pierwsza renówka od dopiero paru dni, więc też niuansów nie znam i właśnie się uczę.

Nie wiem na ile byłeś przygotowany/oczytany do wymiany krokowca , po wpisaniu w googlach "megane wymiana silniczka krokowego" dostałem dużo linków z opisem jak to się robi .

Może wymień go jeszcze raz od nowa wg. opisów.

Lewe powietrze : należy sprawdzić wszystkie dojścia powietrza do kolektora ssącego,przepustnicy czy coś się tam nie poluzowało czy uszczelki dobrze trzymają ( to takie zgrubne wytłumaczenie), czy wężyki z podciśnień nie pospadały .

Z wolnymi obrotami to wujek google :"megane jak podnieść wolne obroty" i czytać , bo ja niestety musiałbym sam się tego nauczyć żeby ci przekazać .

Jak coś wymyślisz to pisz , doradzę w miarę możliwości.

 

Dodano: 09 sie 2013 - 12:24

KuRZuS ,co tam u ciebie, masz jakieś postępy , poprawę pracy silnika.

Jeżeli tak to jak do tego doszedłeś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!