Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czkawka na lpg przy dodaniu gazu


Arturio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów...może zacznę od opisania objawów, otóż gdy autko jest rozgrzane jedzie na gazie to przy gwałtownym dodaniu gazu potrafi strzelić w kolektorek, a gdy trochę mniej gwałtownie dodaję gazu idąc obrotami od dołu, to zdarzają się szarpnięcia, które znikają powyżej 2,5 tys obrotów więc jak ruszam z miejsca to podkręcam obroty...ale to trochę mało komfortowe...objawy nasilają się przy wyższych temperaturach i większym obciążeniu ( klima, pasażerowie ) na benzynie jest spokój, acha zdarza się zgasnąć na gazie gdy silnik nie jest rozgrzany...

Wymieniłem świece, przewody, filterki, przepustnicę, byłem na regulacji u gazownika i dalej to samo...

jedyny trop który mi pozostał to zauważyłem że poprzedni właściciel wymieniał czujnik położenia wału i ta wtyczka jest trochę poszarpana...no ale z drugiej strony to przecież na benzynie też by czkał gdyby to było przyczyną...

Scenic ma silnik 1.6 8V z instalacją na mieszaczu...ogólnie jest ok gdyby nie ta przypadłość na którą to zresztą wydałem już trochę kasy a problem jak był tak jest...więc będę bardzo wdzięczny kolegom za wszelką pomoc.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z instalacją na mieszaczu.

Nie odano która to generacja (na śrubę, krokowiec). 10 lat temu na takiej jeździłem (I gen), więc i pamięć nie ta, ale zajrzałbym do parownika, jak ma dużo km nawinięte. W jakim stanie są membrany, ile osady się tam zgromadziło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Mam podobny problem, jak kolega wyżej. Instalacja Bingo z krokowcem. Oprócz powyższych objawów, czasami dochodzi do spadku obrotów na jałowym do 500 i wraca do normy, ale po wciśnięciu gazu dusi się, więc muszę przełączyć na benzynę po czym z powrotem na gaz i jest wszystko OK. Zauważyłem, że po zmniejszeniu dawki gazu na parowniku, problem trochę rzadziej występuje, ale jednak i jest to irytujące. Wzrosło także spalanie na trasie z 8 do 9,5 litra. Spalanie może spowodowane spadkiem temperatury na zewnątrz...

 

Dziwi mnie to, że po przełączeniu na benzynę i powrót do LPG problem znika, więc boli go gdzieś w elektryce. Może sam krokowiec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do parownika to wtedy chyba też paliłaby więcej czyż nie? a ona nie ma przepałów.

Ja u siebie przepałów nie zauważyłem, ale wolne obroty były niestabilne (przebieg ok. 80 kkm na gazie). Po zdjęciu nogi z gazu obroty spadały raz do ok.1500, a innym razem do normalnych (650-700). Po przestawieniu obrotów 1500 na 700 były przypadki, że gasł po zdjęciu nogi z gazu. Strzałów w gaźnik u mnie nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A czy strzałki i przerywanie podczas obciążenia auta mogą być spowodowane zasyfionym reduktorem? Może warto się pokusić o regenerację? Auto kupiłem w maju i nie mam pojęcia kiedy coś było robione w reduktorze. Gaz założony 7 lat temu.

 

Dodano: 11 lis 2013 - 13:45

Dla tych, którzy mają podobny problem.

Kable wymienione na nówki, bo jeden miał urwaną izolację przy fajce. Rezultat: koniec ze strzałami w kolektor, ale nadal muli po dodaniu gazu i gaśnie na zimnym po przełączeniu na LPG. Dziś wpadłem na pomysł, by oszukać komputer od LPG. Nie odpalając auta po całej nocy zwarłem kable od czujnika temperatury w reduktorze, tak aby "pokazywał" komputerowi, że temperatura jest w porządku. Voila! Silnik odpalił, pocykał przez około 30 sekund na PB i przełączyłem na LPG. Idealnie równiutkie obroty, nie gaśnie, nie muli. Wychodzę więc z założenia, że czujnik był walnięty <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!