Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane classic. Kilka pytań o pracę silnika


wosd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Jestem prawie szczęśliwym posiadaczem meganki 1,4 eco 75KM benzyna + LPG w sedanie czyli wersji classic. Mam kilka problemów odnośnie pracy mojego silnika.

1) silnik bez filtra powietrza działa dużo lepiej, duuużo lepiej. nawet po założeniu samej obudowy auto chodzi gorzej. Filtr około 3 tyś km

2) Gdy jadę na gazie to jadę, ale wciskam sprzęgło dłużej niż 2 sek lub po prostu stoję auto gaśnie (membrana od gazu cała i zdrowa, membrana wody do wymiany) reduktor czysty w miarę, nie błyszczy się ale nie ma syfu.

3) auto na gazie bez filtra powietrza na gazie nie gaśnie i chodzi bardzo dobrze.

4) woda jest na prawie maks a i tak jest bardzo wysoka temperatura. nie gotuje się ale jest ponad normę. Dodam że jest to czysta woda nie płyn oraz woda jest brudna lekko na brązowo-żółto... nie widać plam oleju na wierzchu w zbiorniku wyrównawczym.

5) znika płyn wspomagania, ale nawet po dolaniu gdy auto stoi (na benzynie) podczas gwałtownych ruchów kierownicą auto gaśnie, oraz podczas jazdy na małym gazie gdy skręcam czuć spadki mocy.

6) i pytanie mam: na boku silnika po prawej strony ( patrząc od przodu, nie z kabiny) pod rozdzielaczem kabli WN są dwa wyjścia od jakichś czujników. Chciałbym spytać co to jest? i do czego to powinienem podłączyć jeśli chciałbym żeby to działało??

Dodam że bardzo lubię swoje auto i nie chciał bym się rozstawać z nim. Prosił bym bardzo o jakąś pomoc ew rady jakieś.

Mam nadzieję że nie narobiłem błędów i nie złamałem żadnego punktu regulaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim albo masz E7J 624 czyli 1.4Eco 70KM lub E7J 764 1.4Energy 75KM. Kolejna sprawa ten silnik NIE NADAJE się do gazu nie dość że jest za słaby (no chyba że da się super bogatą mieszankę paląc 12L na 100km LPG...), to jeszcze jego żywotność spada strasznie... Na początek to do ogarniętego mechaniora i niech sprawdzi sprężanie. Następnie NATYCHMIAST spuść te wodę z układu chłodzenia przez nią uszkadzasz silnik przegrzewając go! zalej np. Borygo czerwonym. Potem do gazownika i niech wyreguluje LPG... Wstaw zdjęcie tych kabli i czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak może jeśli chodzi o wersje silnika to dodam foto. ( DSC00904.jpg ) W dowodzie jest wpisane MEGANE RT pojemność 1390 cm3 moc 55kW. Jeśli chodzi o czujniki to podam drugie foto( DSC00905.jpg ) mam nadzieje że widać cokolwiek.

Jeśli chodzi o moc no to lubię czuć przyspieszenie chyba jak każdy ale raczej na mocy mi nie zależy. Raczej na małym spalaniu i ekonomicznym aucie. Gazownik ma mi zrobić te membrany i filtr do końca tego tygodnia, po tym jak zmieni wymienię wodę na płyn i napiszę w tedy czy coś zmieniło.

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz w obudowie filtra jest coś w rodzaju przepustnicy jakiejś na zdjęciu (edit.jpg) zaznaczyłem na czarno w środku jak to wygląda i da się to regulować śrubką czerwone kółko tylko że ona nie jest do niczego podłączona i chciałem spytać czy to tak powinno wyglądać i tak działać??

post-56412-0-82471000-1377016479_thumb.jpg

post-56412-0-22366000-1377016550_thumb.jpg

post-56412-0-28524200-1377018346_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta klapka w środku odpowiada za otwarcie dodatkowego ciepłego powietrza które jet zaciągane z nad kolektora ssącego z osłony termicznej do obudowy filtra powinna być taka tekturowa rura która kieruje tam to powietrze. Silnik 1.4 ciekawe jaki ten przeszczep ma oznaczenie bo podzespoły masz z bardzo rzadkiej wersji 1.4 na multi wtrysku (ktoś na forum go miał)a ty masz tu kilka części z tego silnika (renault potrafi zaskoczyć...) Te czujniki które masz na dole to najprawdopodobniej od temp. wody na licznik (brązowy) i kompa (biały). Zobacz jak wygląda silnik 1.4Energy u mnie i zauważysz różnice (kliknij na obrazek pod postem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadka wersja 1,4 trochę mnie to martwi, z jednej strony fajnie mieć coś czego nie ma nikt inny:D ale z drugiej miałem już golfa po bardzo dużych przeróbkach i wiem że o części ciężko:( i mam pytanie odnośnie Twoich zdjęć, faktycznie brakuje mi przewodów od filtra, ten tekturowy musiałem wyjąć gdyż po podłączeniu silnik się dusił po prostu, i chciałem spytać ten materiałowy przewód dokąd on u Ciebie biegnie? Bo u mnie był po prostu ucięty i wystawał kawałek z obudowy filtra. chodź nie dziwi mnie to wcale bo zauważyłem ostatnio że ma bardzo wiele rzeczy po odłączanych, poucinanych, chociażby poprzedni właściciel odłączył el sterowanie wys świateł albo poucinał przewody od czujników zużycia klocków hamulcowych; chociaż sam nie wiem czemu.

Co do temp wody to wskazówka działa i jest podłączona bodajże do czujnika w chłodnicy.

I mam pytanie odnośnie tego borygo, czemu akurat czerwony? czemu np nie petrygo? są jakieś bardzo znaczące różnice we właściwościach?

I kolejne pytanie na podstawie czego mogę dokładnie sprawdzić co to za silnik jest? Bo jak go kupowałem koleś mówił że to 1,4 8V wersja eco a teraz dowiaduje się zupełnie innych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo poucinał przewody od czujników zużycia klocków hamulcowych; chociaż sam nie wiem czemu.

Była akcja serwisowa w ASO w celu odłączania tych czujników, więc możliwe ze serwis je odłączył.

 

Dodano: 21 sie 2013 - 21:58

I mam pytanie odnośnie tego borygo, czemu akurat czerwony? czemu np nie petrygo?

Bo było tańsze, ale borygo nie nadaje się do instalacji z aluminiowymi chłodnicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten parciany przewód chwyta zimniejsze powietrze z przodu auta normalnie jest jeszcze taki plastik w kształcie zagiętej trąbki za lampą i są one tam razem złączone. Nie wiedzieć czemu u mnie płyny koloru niebieskiego czy zielonego wytrzymywały rok i rozbił się syf (pomimo tego, że układ był nie raz czyszczony nawet specyfikami chemicznymi) teraz leje czerwony i znacznie lepiej się zachowuje a i po 2 latach wygląda dość czysto.

Watro poczytać:

http://motofocus.pl/artykuly-uzytkownikow/6462/plyny-do-chlodnic-oraz-obsluga-ukladu-chlodzenia

Pod kolektorem wydechowym powinna być tablica znamionowa, najczęściej jest pozaklejana różnym syfem (ściągnij osłonę termiczną i na bloku silnika powinna być) u ciebie powinna być za miarką olejową.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak po wymianie membran parownika oraz przewodu jednego, a także filtra i czegoś tam jeszcze sytuacja nie zmieniła się absolutnie:( wiec teraz już nie wiem co jest z tym gazem ale nadal bez obudowy filtra wszystko działa luks. Co do płynu planuje jutro wymianę na borygo czerwone. A tabliczki jeszcze nie miałem okazji poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam Borygo szczególnie czerwone/różowe nie nadaje się do układów chłodzenia silników gdzie zastosowano aluminiowe chłodnice. Lepiej zrobisz kupując Prestona.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.sochaczew.boryszew.com.pl/borygo-nowy,52,l1.html -nie sądzę, żeby producent kłamał,ja stosuję od ok.12 lat i nie wymieniałem chłodnicy, sprawdzałem też tabelę-porównywarkę wielu płynów i borygo czerwone ma b.dobre parametry, poza tym rezerwa alkaliczna i dodatki stabilizujace w większosci płynów powodują ochronę aluminium, co innego zdarzena losowe np. uszkodzenia mechaniczne od kamieni itp.

(ps. nie jestem pracownikiem Boryszewa ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wersje silnika to E7J 3 7/64 tak przynajmniej mowi tabliczka znamionowa:D zauważyłem przy tym że mam pęknięty kolektor. Czy to bardzo poważna usterka? BO nie wym czy wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cokolwiek uszkodzonego w układnie wydechowym znacznie zmniejsza sprawność silnika.

A twój silnik to: 1.4e 55kW 75KM z tym ze masz parę gratów od wersji z multi wtryskiem.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!