Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

poprawnośc podłączenia węży od chłodzenia par


Woytas96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

taki temat czysto orientacyjny, gazowniki wpięli mi się tak: górny wąż od parownika pod dolny wąż od zbiornika wyrównawczego i dolny wąż od parownika pod ten wąż z odpowietrzznikiem ( zaraz za odpowietrznikiem), dobrze to czy nie, bo podczas stania w korkach temperatura od połowy skali idzie w 2-3 minuty do włączenia wentylatora, które to włączenie następuje mniej 1 mm albo 2 mm przed następną kreską. Trochę to dla mnie za szybko, dodam że auto po wymianie pompy wody i płynu, płynu nie ubywa, oleju nie przybywa, ogrzewanie jest, uszczelka pod głowicą OK. Przed założeniem gazu, temperatura nie szła do góry tak szybko. Chciałem się zapytac czy aby nie sknocili podłączenia i nie popieprzyli obiegu płynu

 

dzięki :mrgreen: i wesołych :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Reduktor podłącza się bezpośrednio do przewodów wodnych przy nagrzewnicy. Inne podłaczenie to błąd. Wtedy albo zamarza reduktor albo przegrzewa się silnik. Robią tak jeśli nie chce im się łap wsadzać głęboko za silnik, bo dojście ciężkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Scenicu 1.6 reduktor jest podłączony tak samo jak u kolegi Woytas96. Odkąd przyszła zima są małe problemy z ogrzewanie tzn. ciepło pojawia się dość późno dopiero kiedy wskaźnik na desce zaczyna się unosić. Termostat mam sprawny. Czy takie jak sądzę złe podłączenie może wpływać na powolne ogrzewanie nagrzewnicy?? Acha podejrzewam jeszcze ze nagrzewnia może być czymś zasyfiona bo przy przegazówce nieraz słychać jakby piasek krążył w instalacji.

 

Liczę na waszą pomoc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wejście z wyjściem w parowniku może zostać jak jest teraz zamienione?? Ostatnio regenerwoałem parownik i nie ma w jego ogrzewaniu nic co by źle wpłynęło na taka sytuację, choć na parowniku jest zaznaczone in i out water :mrgreen:

 

GazMajster jak myślisz??

 

Dodam że to parownik BRC Tecno 70 kW :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie oto pytanko. Czy dużym błędem byłoby podłączenie reduktora szeregowo z nagrzewnicą? Za lub przed nią.

Pytanie chodzi za mną jeszcze z czasów poprzedniego samochodu. Tam nagrzewnica notorycznie sie zapowietrzała i przy połączeniu równoległym, cały obieg szedł przez reduktor. Nagrzewnica była zresztą najwyzszym punktem obiegu. Zmieniłem więc obieg na szeregowy. Wtedy płyn musiał przepływać przez nagrzewnicę.

Niedługo potem auto rozbiłem i nie wiem jakie efekty (dobre lub złe) mogło to nieść za sobą. W zasadzie dopóki któryś z elementów nie zatkał by sie całkowicie, to powinno to działać raczej poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

odkop

 

Panowie, otóz podłączyłem obydwa węże od parownika pod obydwa węże od nagrzewnicy ( miałem podłączony jeden pod nagrzewnicę obok odpowietrznika a drugo w dolny wąż od zbiorniczka wyrównawczego). Poprawiło się ogrzewanie w samochodzie oraz temperaturka już nie wychodzi ponad tą 1szą kreskę ponad połową skali, na równi z 40 km/h na cyferblacie włącza się wiatrak chłodnicy i wskazówka spada sobie do połowy skali znowu...

 

mam jednak pytanko: mam podłączony parownik teraz tak: dolny wąż parownika do tego węża od nagrzewnicy na którym jest odpowietrznik ( ten zaraz obok termostatu) a górny wąż parownika do tego drugiego od nagrzewnicy... czy jest OK? pytam bo wskazówka w korku idzie w ok 4-5 minut do góry i włącza się wentylator

 

proszę o pomoc 8-) :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie wiem, układ był odpowietrzany ale nie wiem o co biega.... uszczelka pod głowicą to chyba też nie jest bo ani płyn mi nie ucieka ani olej nie przybywa... auto jeździ, pali na dotyk itd.

 

[ Dodano: 2008-02-22, 10:26 ]

właśnie gadałem z mechaniorem, mówił mi że jeśli płyn nie gotuje ani nie wyrzuca to wszystko jest OK

 

już sam nie wiem :roll:

 

dodam jeszcze że zaczęło się to dziać od momentu jak LPG założyłem, czyli jakieś 10.000 temu, od tamtej pory auto śmiga normalnie, płynu mi nie wyrzucał ani nie gotował

 

tylko ta wskazówka troszkę szybciej do góry idzie niż normalnie

 

pompa wody OK

 

Proszę nie nadużywać klawisza "Enter" :( - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to też tak zrobię, dzięki za odpowiedź, jak coś się będzie działo w upały to dam znać

 

:(

 

[ Dodano: 2008-02-26, 21:15 ]

a wejście z wyjściem w parowniku może zostać jak jest teraz zamienione?? Ostatnio regenerwoałem parownik i nie ma w jego ogrzewaniu nic co by źle wpłynęło na taka sytuację, choć na parowniku jest zaznaczone in i out water :)

 

GazMajster jak myślisz??

 

Dodam że to parownik BRC Tecno 70 kW :)

Powinno się podłączyć według zalecen IN/OUT

 

a jak to będzie u mnie? mam podłączone tak, że ten górny wąż od parownika mam do tego węża od nagrzewnicy na którym nie ma korka odpowietrzającego a dolny wąż od parownika mam pod ten z korkiem czyli ten co idzie od termostatu do nagrzewnicy

 

dobrze to? proszę o odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!