Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie rozrusznika


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Czy mogłby ktoś, kto przerabiał temat rozrusznika w tym aucie powiedzieć, gdzie powinny być podłączone poszczególne kable? Dwa zakończone blaszkami idą na śrubę, do tego jest jeden cienki na wsuwkę i chyba idzie właśnie na taką wsuwkę na elektromagnes ale został mi jeszcze kabel biały. Gdzie on powinien iść? U mnie wygląda to, jakby wyłamała się jego końcówka, ale nie mogę dojść skąd.

 

@edit

Trochę chaotycznie to opisałem.

Tak jak na zdjęciu:

http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/35/15/98/79/3515987942

Dwa czerwone, grube kable idą do miedzianej śruby, oprócz tego zostaje mi kabel biały i jakiś drugi, mały, cienki, który idzie na wsuwkę na elektromagnesie. A dokąd powinien iść ten biały?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem , czy montujesz nowo zakupiony rozrusznik pod swoje kable (tak jak na obrazku )wtedy biały jest pewnie zbędny.

Czy odłączyłeś swoje kable ( i wśród nich jest ten biały) a teraz nie wiesz gdzie zamontować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak, że dwa miesiące temu po raz pierwszy po przekręceniu kluczyka rozrusznik się nie odzywał, wymontowałem go i zawiozłem do specjalisty, skasował 100zł twierdząc, że będzie jak nowy a długo nie pociągnął. Dwa dni temu zaczęło się to samo, ale jak postukałem to za każdym razem czuć było dodatkowo, że rozrusznik jest coraz słabszy, specjalista stwierdził, ze urwał się kabel i przez to padł elektromagnes-kolejne 100zł. Stwierdziłem, że nie ma sensu dalej ładować kasy w tamten rozrusznik i kupiłem drugi, sprawny na szrocie.

Wymontowałem swój, zamontowałem drugi, łudząc się, że ten biały kabel jest od czego innego, bo wygląda na to jakby oderwał się z pinem do któego był przyczepiony a docelowego miejsca nigdzie na starym rozruszniku nie znalazłem. Dwa grube wiem gdzie przychodzą (na miedzianą śrubę), zostaje cienki, który na starym rozruszniku był przyczepiony konektorkiem do wtyku na elektromagnesie i wiszący biały, co do którego nie mam pojęcia gdzie powinien być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w wiązce przewodów, w twoim aucie, nie było żadnego dodatkowego kabla oprócz czerwonych na oczko/śrubę i tego jednego na wtyk do elektromagnesu, to ten biały który jest przy zakupionym rozruszniku ktoś sobie podpiął coś dodatkowego , więc go po prostu wyrzuć.

Edytowane przez audikom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumieliśmy się. W mojej wiązce jest biały, który się od czegoś urwał i nie mogę zlokalizować od czego, dlatego nie wiem gdzie podłączyć go do nowego (takiego samego) rozrusznika. Grube na oczko i mały na wsówkę podłączyłem. Zostaje biały.

Kupiony rozrusznik ma wypięte w normalny sposób wszystkie kable a nie ucięte.

Edytowane przez Booyaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. schematu elektrycznego do rozrusznika idą trzy przewody , dwa czerwone (jeden z akumulatora , drugi daje prąd na alternator ) trzeci przewód oznaczony jako biały daje sygnał/prąd ze stacyjki na włącznik elektromagnetyczny (na wsuwkę ) .

Jest zaznaczone jeszcze połączenie do masy , to zapewne bierze przez mocowanie do silnika .

Nie wiem skąd u ciebie czwarty przewód .

Podłącz te trzy , odpal i zobacz czy wszystkie urządzenia elektryczne działają , zobaczymy co dalej .

Oznaczenia na rysunku : 10-alternator , 11- akumulator , 21 - rozrusznik , 22-stacyjka .

 

Dodano: 19 wrz 2013 - 18:02

Na schemacie przewód na elektromagnes jest podany jako biały ,jednak czasami kolory ze schematu różnią się z tymi w wiązce (nie wiem czy zależy to od roku , typu auta , czy producenta).

Jeżeli u ciebie na wsuwkę jest tylko jeden przy kablach do rozrusznika to ją po prostu załóż i spróbuj odpalić . Jeżeli to nie będzie ten, to rozrusznik się nie odezwie . Ten przewód ma podać prąd na włącznik elektromagnetyczny rozrusznika po przekręceniu kluczyka na rozruch .

post-61331-0-83684000-1379602617_thumb.jpg

Edytowane przez audikom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa opanowana-było dokładnie tak jak mówisz. Dwa czerwone na śrubę i biały na wsówkę. Wcześniej mechanik nie wiedzieć czemu przy sprawdzaniu kabli wpiął jakiś inny kabel (nie zlokalizowałem od czego on jest, ale wisiał tam sobie) na miejsce właściwego-białego.

Dodatkowo zmylił mnie fakt, że we wswuce była urwana blaszka od poprzedniego rozrusznika, a mój ten wtyk miał cały. Ktoś wcisnął dwie :D

Sprawdziłem po prostu przed podłączeniem, że na tym kablu pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na start rozrusznika.

Wielkie dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!