Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

duże spalanie... brak pomysłów


Thespian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zarejestrowałem się na tym forum licząc na to że ktoś poratuje mnie tu radą...

xxxxxxxxxxxxxxx

Jakiś czas temu kupiliśmy megankę jedynkę 5d hb 1,4 eco... Miała służyć jako dupowóz dla mojej lubej

xxxxxxxxxxxxxxx

Auto kupowane od dalszej rodziny, starszy pan kupił je w polskim salone i tak jeździł, jeździł aż je nam sprzedał, znamy historię auta od salonu po dzień dzisiejszy

xxxxxxxxxxxxxxx

i Auto jest super, stan idealny, rok temu zdjeliśmt fabryczne porkowce, tapicerki super, silnik suchutki

xxxxxxxxxxxxxxx

kupiliśmy to auto z przebiegiem ok 95 tyś, wymieniono od razu rozrząd, filtry, olej itp, w okolicach 102 tyś wymieniliśmy uszczelkę pod głowicą (Pan jeździł autem na wodzie w układzie chłodzenia, niedawno wymieniliśmy nagrzewnić (zero przepływu)

xxxxxxxxxxxxxxx

Problem z autem jest jeden... pali lekko 10 litrów... bak starcza na 500-550 km, raz udało się spalić 7,7l/100km

- auto nigdy nie widziało gazu

- podpięto pod komputer diagnostyczny, mechanik niczego się nie dopatrzył, lambda daje sygnał, ciśnienia w dolocie ok...

- wyregulowano zawory

- sprawdzono licznik km z gps... nie zaniża

- sprawdzono hamulce

- świece, kable wymieniono przy rozrządzie

xxxxxxxxxxxxxxx

nic nie pomaga... ekonomia jazdy nas rozwala, taniej nam jest jeździć nissanem terrano 2,7

xxxxxxxxxxxxxxx

z dodatkowych objawów to auto jest dość mulaste, ale przy takiej liczbie koni to chyba standard oraz miewa kaprysy z odpaleniem na ciepło, tzn jedzie 10km staje pod sklepem na 5 minut i potem zachowuje się jakby immo był włączony, czyli kręci ale nawet nie zagdaka...

xxxxxxxxxxxxxxx

Czy ktoś z kolegów mógłby mnie natchnąć i podpowiedzieć co dalej sprawdzać?

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

Kolega ma problemy z klawiaturą, Enter klika 2 razy. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tym motorze 70KM to norma że wali miedzy 7 a 8 litrów (się nakręciło przeszło 200tyś autu to się coś wie), jeśli chodzi o mulenie to: dorób dodatkową masę silnika a dokładnie z głowicy (jedna nie wystarcza...) rozumiem że świece są firmy Eyquem nic innego nie wchodzi w rachubę... Następnie do sprawdzenia czujnik położenia wału oraz wtryskiwacz (uwielbia się zawieszać....).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo:-( moja też jest strasznie słaba...130 jest cieżko wyciągnąć;) mechanik sprawdzał ciśnienie na cylindrach, regulował zawory, sprawdzał wtryskiwacz, rozrzad i nic:-( kata nie ma:-) trzeba się po prostu chyba do tego przyzwyczaić:) i też mi pali 9-10 l na sto:-) jak sie dowiesz co było przyczyną to daj znać:) bede wdzięczny:-) pozdrawiam:-) ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dodatkowych objawów to auto jest dość mulaste, ale przy takiej liczbie koni to chyba standard oraz miewa kaprysy z odpaleniem na ciepło, tzn jedzie 10km staje pod sklepem na 5 minut i potem zachowuje się jakby immo był włączony, czyli kręci ale nawet nie zagdaka...

Czy ktoś z kolegów mógłby mnie natchnąć i podpowiedzieć co dalej sprawdzać?

 

U mnie inny silnik, ale objaw z zapalaniem podobny - identyczny właściwie. Na ciepło, jak sobie wymyślił że nie odpali to trzeba było czekać. Uparł się kiedyś znajomy, że na kablach zapali... i zapalił co nie pomogło w dedukcji. Problem został rozwiązany po naprawie (regeneracja) rozrusznika. Wytłumaczenie jest takie, że po nagrzaniu coś tam przestaje stykać, czy zmienia się opór, mało być może istotne. Ważne że pomogło. Koszt u mechanika w Czeladzi to 70 PLN. Wcześniej wymiana czujnika wału, świec żarowych a po zapaleniu na kablach akumulatora.

 

Pozdrowienia

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, pewne tematy przrobiono i sprawdzono... nadal nie ma postępów w spalaniu. Bak idzie na 500km, co daje spalanie powyżej 10l/100km

Mapsensor wykluczam. Wężyk szczelny, jazda z innym mapsensorem nie dała rezultatu. Podobnie jak jazda z wypiętym MS

Rozwiązano temat nieodpalania na ciepłym, pomogła wymiana pompy.

Wymieniono palec i kopułkę (padły) nic nie zmieniło

Wymieniono świece

z dodatkowych objawów zauważam że na wolnych obrotach silnik nie chodzi idealnie równo, wskazówka z obrotów faluje lekko.

Czy ktoś mnie może naprowadzić na to czego mam szukać w układzie wtryskowym? Wspominano coś tutaj o zawieszającym się wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

dalsze testy...

 

wymieniono lambdę, wypruto kat

bez efektów, pali jak paliła.

Jakaś kompletna magia, prosty silnik na monowtrysku jest nie do ogarnięcia przez piąty warsztat który go widzi, i na przekór wszystkiemu i wszystkich spala 50-52l na 450km...

 

czy jest tam pod maską jeszcze coś innego co może powodować zwiększone spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!