Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

duże spalanie... brak pomysłów


Thespian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zarejestrowałem się na tym forum licząc na to że ktoś poratuje mnie tu radą...

xxxxxxxxxxxxxxx

Jakiś czas temu kupiliśmy megankę jedynkę 5d hb 1,4 eco... Miała służyć jako dupowóz dla mojej lubej

xxxxxxxxxxxxxxx

Auto kupowane od dalszej rodziny, starszy pan kupił je w polskim salone i tak jeździł, jeździł aż je nam sprzedał, znamy historię auta od salonu po dzień dzisiejszy

xxxxxxxxxxxxxxx

i Auto jest super, stan idealny, rok temu zdjeliśmt fabryczne porkowce, tapicerki super, silnik suchutki

xxxxxxxxxxxxxxx

kupiliśmy to auto z przebiegiem ok 95 tyś, wymieniono od razu rozrząd, filtry, olej itp, w okolicach 102 tyś wymieniliśmy uszczelkę pod głowicą (Pan jeździł autem na wodzie w układzie chłodzenia, niedawno wymieniliśmy nagrzewnić (zero przepływu)

xxxxxxxxxxxxxxx

Problem z autem jest jeden... pali lekko 10 litrów... bak starcza na 500-550 km, raz udało się spalić 7,7l/100km

- auto nigdy nie widziało gazu

- podpięto pod komputer diagnostyczny, mechanik niczego się nie dopatrzył, lambda daje sygnał, ciśnienia w dolocie ok...

- wyregulowano zawory

- sprawdzono licznik km z gps... nie zaniża

- sprawdzono hamulce

- świece, kable wymieniono przy rozrządzie

xxxxxxxxxxxxxxx

nic nie pomaga... ekonomia jazdy nas rozwala, taniej nam jest jeździć nissanem terrano 2,7

xxxxxxxxxxxxxxx

z dodatkowych objawów to auto jest dość mulaste, ale przy takiej liczbie koni to chyba standard oraz miewa kaprysy z odpaleniem na ciepło, tzn jedzie 10km staje pod sklepem na 5 minut i potem zachowuje się jakby immo był włączony, czyli kręci ale nawet nie zagdaka...

xxxxxxxxxxxxxxx

Czy ktoś z kolegów mógłby mnie natchnąć i podpowiedzieć co dalej sprawdzać?

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

Kolega ma problemy z klawiaturą, Enter klika 2 razy. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tym motorze 70KM to norma że wali miedzy 7 a 8 litrów (się nakręciło przeszło 200tyś autu to się coś wie), jeśli chodzi o mulenie to: dorób dodatkową masę silnika a dokładnie z głowicy (jedna nie wystarcza...) rozumiem że świece są firmy Eyquem nic innego nie wchodzi w rachubę... Następnie do sprawdzenia czujnik położenia wału oraz wtryskiwacz (uwielbia się zawieszać....).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo:-( moja też jest strasznie słaba...130 jest cieżko wyciągnąć;) mechanik sprawdzał ciśnienie na cylindrach, regulował zawory, sprawdzał wtryskiwacz, rozrzad i nic:-( kata nie ma:-) trzeba się po prostu chyba do tego przyzwyczaić:) i też mi pali 9-10 l na sto:-) jak sie dowiesz co było przyczyną to daj znać:) bede wdzięczny:-) pozdrawiam:-) ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dodatkowych objawów to auto jest dość mulaste, ale przy takiej liczbie koni to chyba standard oraz miewa kaprysy z odpaleniem na ciepło, tzn jedzie 10km staje pod sklepem na 5 minut i potem zachowuje się jakby immo był włączony, czyli kręci ale nawet nie zagdaka...

Czy ktoś z kolegów mógłby mnie natchnąć i podpowiedzieć co dalej sprawdzać?

 

U mnie inny silnik, ale objaw z zapalaniem podobny - identyczny właściwie. Na ciepło, jak sobie wymyślił że nie odpali to trzeba było czekać. Uparł się kiedyś znajomy, że na kablach zapali... i zapalił co nie pomogło w dedukcji. Problem został rozwiązany po naprawie (regeneracja) rozrusznika. Wytłumaczenie jest takie, że po nagrzaniu coś tam przestaje stykać, czy zmienia się opór, mało być może istotne. Ważne że pomogło. Koszt u mechanika w Czeladzi to 70 PLN. Wcześniej wymiana czujnika wału, świec żarowych a po zapaleniu na kablach akumulatora.

 

Pozdrowienia

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, pewne tematy przrobiono i sprawdzono... nadal nie ma postępów w spalaniu. Bak idzie na 500km, co daje spalanie powyżej 10l/100km

Mapsensor wykluczam. Wężyk szczelny, jazda z innym mapsensorem nie dała rezultatu. Podobnie jak jazda z wypiętym MS

Rozwiązano temat nieodpalania na ciepłym, pomogła wymiana pompy.

Wymieniono palec i kopułkę (padły) nic nie zmieniło

Wymieniono świece

z dodatkowych objawów zauważam że na wolnych obrotach silnik nie chodzi idealnie równo, wskazówka z obrotów faluje lekko.

Czy ktoś mnie może naprowadzić na to czego mam szukać w układzie wtryskowym? Wspominano coś tutaj o zawieszającym się wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

dalsze testy...

 

wymieniono lambdę, wypruto kat

bez efektów, pali jak paliła.

Jakaś kompletna magia, prosty silnik na monowtrysku jest nie do ogarnięcia przez piąty warsztat który go widzi, i na przekór wszystkiemu i wszystkich spala 50-52l na 450km...

 

czy jest tam pod maską jeszcze coś innego co może powodować zwiększone spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!