Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Połączenie nadajnik - prędkościomierz


Rekomendowane odpowiedzi

Wielokrotnie poruszany był temat niedziałającego prędkościomierza, wielokrotnie poruszano różne detale, więc może i tym razem ktoś z praktyków zechce pomóc.

Czy mógłby ktoś podać dokładne podłączenie i przebiegi przewodów i sygnału? Gdzie fizycznie podłączona jest masa (czarny) nadajnika? Skąd brane jest napięcie +12V (żółty) po zapłonie? Jak i którędy biegnie sygnał (szary) od nadajnika do prędkościomierza?

Jeżeli ktoś posiada ową tajemną wiedzę i zechciałby się podzielić z ogółem, to myślę, że niejednej osobie ułatwi to życie (mi również) - więc już teraz dziękuję za pomoc!

Edytowane przez Don_Pedro_123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby ktoś podać dokładne podłączenie i przebiegi przewodów i sygnału?

Takie rzeczy znajdują się na schematach elektrycznych. Mogą być pewne różnice w zależności od wersji silnikowej.

Schematy natomiast znajdują się na Downloadzie, każdy może sobie je pobrać i prześledzić przebieg kabelków, łącznie z rozpiską kabelków we wtyczkach przez jakie "przechodzi" sygnał, oraz rysunkami przebiegu wiązek i miejscem gdzie znajdują się wtyczki.

Dotyczy to również innych elementów wyposażenia elektrycznego samochodu, w zależności od wyposażenia i umiejscowienia kierownicy.

U mnie np. + podawany jest z bezpiecznika F7 (7,5A znajdujący się w skrzynce na lewym nadkolu) leci sobie do czujnika (pin A)

Masa z pinu B2 do punktu masowego MH (na przodzie silnika)

Sygnał z pinu B1 rozdziela się na pin 53 złącza ECU i na pin 4 we wtyczce R34 i dalej na pin 23 w białej(kryształowej) wtyczce licznika.

Czy u ciebie tak jest? Nie wiem :

Temat uważam z zbędny, wszystko już jest na forum, wystarczy poświecić trochę czasu żeby się z tym zapoznać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Downloadzie schematy do phI są w pdf po rosyjsku - co prawda mowię tym językiem, ale techniczny to już inna bajka. Mam F3R Coupe i nigdzie nie znalazłem opisów, o które zapytałem więc nie zgodzę się, że temat jest zbędny. Punkt masowy MH? Wtyczka R34? Nie wiem, o czym mówisz, bo nie znalazłem opisów, a starałem się zapoznać zarówno z wątkami, jak i z Downloadem. A przy liczniku są cztery wtyczki, a sygnał prędkości wchodzi na 1 pin czarnej - którędy idzie "po drodze" z nadajnika?

Dziękuję za Twoje informacje o połączeniu w Twoim samochodzie - spróbuję sprawdzić to u mnie w/g tych danych.

Zazwyczaj staram się najpierw szukać, a poźniej pytać, lecz zauważyłem, że na tym forum istnieje zasada "standardowej odpowiedzi administratora", czyli: szukaj sam. To niezbyt budujące....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Downloadzie schematy do phI są w pdf po rosyjsku

Ta, tyle, w tych schematach opis jest po rosyjsku, a cała reszta po angielsku. Poza tym jest osobny plik do kupejki, po angielsku.

Jak widzę opisany jest w nim również silnik F3R

"standardowej odpowiedzi administratora", czyli: szukaj sam. To niezbyt budujące....

Czyli co, administrator ma za zadanie posiedzieć nad schematem i podać gotowca? Kolega się chyba pomylił.

Mogę Ci udzielić informacji na temat typowych usterek, które przewijają się przez forum, choć i tak pewnie wyślę do :D bo naprawdę nie chce mi się przepisywać kolejny raz tego samego.

Forum nie powstało wczoraj, a baza wiedzy jest ogromna i każdy może sobie poszukać co go interesuje, a po tym oczywiście napisać. Mod może jedynie naprowadzić, gdzie ewentualnie znaleźć szukane informacje. Reszta należy już do szukającego. Zresztą sam tak robię a nie oczekuję na gotowca.

Myślisz, że ścieżkę to Ci podałem z głowy? Właśnie ze schematu, ale do mojego modelu i rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jest osobny plik do kupejki, po angielsku.

No niestety - widocznie jestem ślepy, bo do IphI widzę tylko pięć plików i wszystkie po rosyjsku. Pozostałe, jak czytam w ich nazwach, dotyczą II, III i Scenic'a.

Czyli co, administrator ma za zadanie posiedzieć nad schematem i podać gotowca?

Oczywiście, że nie. Moje pytanie było kierowane do praktyków, którzy posiadają wiedzę w tym temacie. Osoby funkcyjne i nieznające zagadnienia nie są w żaden sposób zobligowane do jakiejkolwiek pracy nad rozwiązaniem postawionego problemu. A "standardowa odpowiedź administratora" to taka przenośnia, np. w informatyce administrator najczęściej odpowiada: dziwne, u mnie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widocznie jestem ślepy

Nie jesteś, nie wiem czemu ale nie ma go na Dwnloadzie, możliwe, że coś się nie wgrało, a jestem pewien, że niedawno wgrywałem ten konkretny plik.

Nie mniej naprawiam i wrzucam plik: Megane Cariolet Model Year 1998 - NT. 8127.

Do półgodziny powinien być już na Downloadzie.

w informatyce administrator najczęściej odpowiada: dziwne, u mnie działa.

Z tym się zgadzam w 100%, ale nie przenosimy tego na to forum :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!