Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,6 97 r - gaz ??


Maximus

Rekomendowane odpowiedzi

Instalacja założona i jest problem :-( . Silnik gaśnie na biegu jałowym na gazie. Na początek gazownik wymienił mi świece i stwierdził że nie były wymieniane od początku (102500km przebieg :shock: ) pomogło na chwilę, następnego dnia czyli dzisiaj problem wrócił. Jestem umówiony z gazownikiem i mechanikiem na sobotę - ten warsztat w którym zakładałem gaz robi jedno i drugie- z tym że gazownik i mechanik mają inną koncepcję co do problemu - mechanik twierdzi że coś z elektryką a gazownik ( jedna firma ) że na jednym z cylindrów jest nieszczelność. Zapomniałem dodać że mam rachunek z przed 1 roku z ASO na wymianę świec - ale gazownik pokazał mi te świece i rzeczywiście chociaż specem nie jestem nie wyglądały za ciekawie ale żeby tak od początku te same :-)

Na benzynie na biegu jałowym obroty stabilne około 500-700.

Co wyjdzie w sobotę napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety gaśnie nawet na postoju :-). W sobotę problem nie został rozwiązany. Stwierdzili tylko że jak włączą klimę jest w porządku co również okazało sie nie prawdą następna wizyta w piątek. Popytałem po znajomych innych mechanikach - wg nich nieprawidłowo podpięli się do instalacji elektrycznej lub sądy lambda zamiast sprawdzić dobrze gdzie - zrobili na chybił trafił i takie są objawy. Musze niestety czymś dojeżdżać do pracy ale w przyszły piątek zostawiam im samochód do skutku nawet na sobotę. Jak mi nie zrobią jadę do dobrego elektromechanika ale rachunek to im wystawię. W sumie zaczynam być lekko zdenerwowany :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko Lewy - a może ktoś inny będzie wiedział :-) Kumpel pytał jakiegoś znawcę

(czy tacy istnieją - pytanie retoryczne) - i ten zaczął mu opowiadać że te spadające obroty to ze względu na zabrudzony teraz jest problem bo nie potrafił mi dobrze wyjaśnić: silniczek, układ czy coś co odpowiada w instalacji gazowej sekwencji za powietrze - no i jak pojadę do mechanika nie chciałbym wyjść na idiotę - macie może jakiś pomysł co to ?

Mówił też że jeżeli to jest przyczyną - wówczas może być odwrotny i obroty zamiast spadać na jałowym rosną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instalacji gazowej nic nie odpowiada za powietrze. IV gen. pobiera tylko sygnały z wtryskiwaczy benzynowych (moment rozpoczęcia i czas trwania). W komputerze instalacji jest zapisana mapa wtrysku (ta powstała po kalibracji). Jest to nic innego jak wykres mnożnika. Mnożnik to wartość o jaką instalacja mnoży czas wtrysku benzyny. Oczywiście jest on różny dla różnych obrotów. Zwykle na jałowym zawiera sie w przedziale 1,1-1,4 i spada do ok. 1 dla wysokich obrotów. Instalacja zatem sprawdza czas wtrysku benzyny (z pierwszego cylindra) mnoży zgodnie z mapą i juz ma czas otwarcia wtryskiwacza gazowego. To tak w skrócie. Proste, nie? Całą resztę wykonuje komputer benzynowy i tylko jemu potrzebne są wszelkie czujniki, sondy itp. Instalacja czeka na gotowca :-)

 

Jeśli mechnik coś mówi o silniczku i obrotach jałowych to pewnie chodzi mu po głowie silniczek krokowy. Jeśli na benzynie problemów nie ma to raczej chłopina juz strzela w ciemno :D

 

To są twoje pieniądze, twój samochód i stracony czas. Daj instalatorowi jakiś czas na całkowite rozwiązanie problemu, a jak mu się nie uda to niech to demontuje i oddaje kasę. W imię czego masz się z tym męczyć i to jeszcze nie za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki i wcale nie myślę postąpić inaczej niż napisałeś w ostatnim akapicie 8-)

 

[ Dodano: 2007-04-21, 20:23 ]

W piątek oddałem samochód do mechaników(gazowników). Oddali mi w sobotę i jakby nie ten sam samochód :-) . Problem na wolnych obrotach stwarzał termostat (twierdzili że reduktor dostawał nieprawidłowe informacje i dlatego gał silnik na luzie) - dzisiaj zrobiłem 50 km z tego 20 po mieście ani razu nie zgasł. - chodzi jak na benzynie a i nawet lepiej niż poprzednio na benzynie - objawy wcześniejsze to samochód strasznie głośno chodził przy obrotach powyżej 3000 czy na benzynie czy na gazie - ogólnie jestem zadowolony wymienili mi też klocki hamulcowe teraz nic nie piszczy ale zapomnieli o pasku klinowym także czeka mnie jeszcze jedna wizyta u nich :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A Dlaczego odradzacie instalacje LPIGAZ ?? kurde właśnie w poniedziałek założyłem :/ ale jak narazie tydzień czasu jakieś 500 km zrobione i chodzi świetnie odpukać w niemalowane.

 

[ Dodano: 2007-05-21, 09:01 ]

Eeeee Maximus, z tego co piszesz to dość dużo jeździsz także nie zaastanawiaj się tylko zakładaj instalkę, tylko nie ELPIGAZ.

 

Dlaczego nie ELPIGAZ ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem na wolnych obrotach stwarzał termostat (twierdzili że reduktor dostawał nieprawidłowe informacje i dlatego gał silnik na luzie)

 

Czy chodzi o termostat czy czujnik temperatury, bo termostat nie jest nigdzie podłanczany.

Pytam bo zakładam sekwencję BRC w następny piątek i się właśnie dokształcam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Parę dni temu skusiłem sie i oddałem swoja Meganke clasic do warsztatu, aby zzałozono mi instalacje gazową!!! Wybrałem inst sekwencyjną Stag 300.

Butla w kole zapasowym o pojemmności 42l.

Powiem szczerze , jak narazie to nie widze roznicy w mocy!!! bynajmniej ja tego nie widze, auto jak narazie spisuje się dobrze!

co do spalania to jescze nie wiem , zatankowałem do pełna butle-weszło 37 litrów gazu!

i teraz zobaczymy jak to wyjeżdze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 2 dni temu odebralem swojego z warsztatu po przerobce na gaz - jednopunkt BINGO + LOVATO i na dzien dzisiejszy jestem bardzo zadowolony z tej decyzji - 1650zl za wszystko dalem w tym zbiornik 42l w kole (weszlo mi 39l - i jezdze do rezerwy, licze na to ze przejade na tym ponad 400km - zobaczymy)

 

Poza tym nie czuje narazie zadnej roznicy w jezdzie, przelacza sie na gaz przy okolo 2500 obrotach, plynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

juz wiem!!!! zrobiłem 400 km na 35 litrach gazu!!!!!!!! a więc wydajue mi się , że nie jest żłe!!!!

początkowo miałem zleustawiona temp. przełańczania się z Pb na lpg. za szybko sie przełaczało i silnik miął tendencje do gaszenia, ale byłem w warsztacie- serwisant podłoczył do kompa i zmienił i jest oki!!!! teraz przełancza mi się po przejechaniu mniej wiecej 1-1,5km. i wszystko jest oki!!!!

jak narazie jestem zadowolony!!! ale wydaje mi sie ze chyba autko jest minimalnie słabsze-Mam Stag 300.

a jak wasze rozpoznania????????

 

[ Dodano: 2007-08-08, 11:02 ]

Jestem zadowolony z instalacji!!!!

byłem niedawno na wczasach nad morzem! zrobiłem w sumie 1400km, spaliłem 4,5 butli gazu!!!

a powiem jeszcze zy byłem w szoku , moja renówka załadowana jak niewiemi i 3osoby pokazała 190km/h.

także jest dobrze ,chyba spadku mocy nie ma!!!

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!