Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z 1,9 dci


ja74687

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :D

 

Mam problem z moją meganką a mianowicie podłączyłem ją pod DDT2000 i wyskoczyły mi błędy $1803, $1816, $1826. Te dwa ostatnie to są bodajże od świec żarowych ale z odpalaniem nie mam żadnych problemów pali odrazu już sam się pogubiłem co z tym zrobić a ten błąd 1803 to nie zabardzo wiem co to jest :) Objawy są takie że po odpaleniu obroty mi falują z mocą problemów nie zauważyłem tylko te obroty falują (tak już mam od zakupu) :) Załączam też link z programu może wy coś z tego wyczytacie: devices with Failures 2013-10-23 21-12-04.htm Mam nadzieję że ktoś z was mi pomoże bo już sam nie wiem co z tym zrobić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świec to któraś może być już spalona dlatego pojawia się ten błąd (ewentualnie może przekaźnik świec żarowych się uwalił). Co do czujników ciśnienia to ciśneinie doładowania można podmienić i sprawdzić. Czujnik ciśnienia na ECU tylko można przelutować. A jak podgląd wartości na żywo w DDT? Coś się zmienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdziłem :!: A jest może jakiś manual jak przelutować ten czujnik na ECU ?? :) Bo widziałem na google ale do tdi i jak zorebrałem u siebie kompa to nic tam takiego nie było :) A czujnik ciśnienia podmienię jak do kumpla pojadę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko :!: dexterpl wielkie dzięki w ogóle za zainteresowanie i pomoc :) oto co mi wyszło jak podłączyłem to ciśnienie doładowania pokazało mi 1000 a atmosferycznego 750 a po włączeiu silnika wyszło to: post-64351-0-84536100-1382643478_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

750 hPa to stanowczo za mało, takie ciśnienia osiaga sie na poziomie ok 2500m. Sprawa będzie skomplikowana, wiem że kiedyś ktoś bawił się w przelutowanie czujnika na ECU na forum Laguny.Można podmienić ECU ale immobilizer i inne pierdoly (no i koszt). Sprawdź to u ciebie sytuacja będzie podobna:

http://forum.vw-passat.pl/threads/47887-Wymiana-czujnika-cisnienia-atmosferycznego

Podskocz może do jakiegoś mądrego elektronika z Clipem. Zobaczymy co doradzi.

OK http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/vault/JE/NT3919A.pdf strona 13B-75

twój błąd 1803 to DF075

 

"DIESEL INJECTION

Fault finding - Interpretation of Faults 13B

13B-75

EDC15C3

Program N°: CB

Vdiag N°: 08

DF075

PRESENT

ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR

DEF : Stored fault

1.DEF: Internal electronic fault

DEF

1.DEF

NOTES

Priorities in dealing with a number of faults:

Apply the interpretation of fault DF091 Sensor feed voltage

n°1first if it is present or stored.

The atmospheric pressure sensor is inside the engine management computer, and no repairs are possible.

Simply check that theengine management computer air inlet is not blocked.

If the fault is present, contact the Techline."

 

Jedyne co możesz zrobić to sprawdzić czy wlot powietrza nie jest zapchany - filtr niedrożny. Każda inna wentualność wiąże się z kosztami. Jedyna nadzieja w dobrym elektryku samochodowym i jego doświadczeniu.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązałem, a mianowicie: padł mi ten czujnik ciśnienia atmosferycznego, podłamałem się trochę bo myślałem że kupię jakiś inny ECU podłącze i będzie git a tu jednak trzbea i z immo kombinować :!: Podłamany zokręciłem ten komputer, wszystko było czyściutkę, lecz miałem sprężone powietrze i postanowiłem ten czujnik porządnie przedmuchać ( niezależało mi czy go uszkodzę czy nie bo i tak nie działał :) ) i po podłączeniu ku pojemu zdziwieniu czujnik zaczął działać :) Nie mogłem uwieżyć dosłownie ale skasowałem błędy (zostały mi tylko od świec, ale myślę że wymiana pomoże) zobaczyłem pomiar i teraz czujnik pokazuje 1003 hPa czyli prawiłowo :) Odrazu silnik pracuje równiej nie falują mi teraz obroty. Wiec polecam każdemu kto ma uszkodzony czujnik zaryzykować nic nie stracicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka dzisiaj na trasie pokazał mi się kolejny problem :!: A mianowicie kiedy zaczynam rozpędzać samochód to przy wyższych obrotach wyskakuje mi kontrolka od świec i świeci dopuki dopóki przyspieszam, kiedy osiągnę już stałą prędkość ok 100km/h to po kilku sekundach kontrolka gaśnie. Kiedy zapali mi się kontrolka to samochód nagle traci moc ledwo co wbija się w obroty. :) Jak widać na moich screenach to czujnik doładowania wskazuje na wyłączonym silku (po kilku godz. postoju) prawidłowe ciśnienie, to raczej czujnik jest sprawny. Więc może macie pomysł w czym tkwi problem :) Dodam jeszcze, że problem pokazał się po naprawieniu czujnika ciśnienia atmosferycznego, czy to ma jakiś wpływ :) Przyznam, że to mało przyjemne jest bo jak np.: wyprzedzam inny pojazd i nagle braknie mi mocy (+ zapalona kontrolka) to muszę się chować bo nie ma jak wyprzedzić :)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wyczyść EGR ale nie podłączaj wtyczki od niego. W ten sposób zaślepisz zawór i nie będziesz miał wiecej z nim problemów. Komputer nie pokaże błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka wyczyściełm i najpierw podłączyłem zawór, lecz niestety nic to nie dało, po zabiegu pokazał mi się błąd P1814 (czy on oznacza że padł całkiem EGR ?). Lecz jak odłączyłem go i wykasowałem błąd to jest tak jak dexterpl napisał, żadnych problemów nie ma już <czerwona>

 

Dodano: 28 paź 2013 - 19:41

Witam mam pytanie (może głupie, ale to mój pierwszy diesel): Czy w moim silniku jest jakaś przepustnica czy nie ma nic takiego ?? Pytam bo jeżeli by była to bym sobie ją przeczyścił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!