Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z 1,9 dci


ja74687

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :D

 

Mam problem z moją meganką a mianowicie podłączyłem ją pod DDT2000 i wyskoczyły mi błędy $1803, $1816, $1826. Te dwa ostatnie to są bodajże od świec żarowych ale z odpalaniem nie mam żadnych problemów pali odrazu już sam się pogubiłem co z tym zrobić a ten błąd 1803 to nie zabardzo wiem co to jest :) Objawy są takie że po odpaleniu obroty mi falują z mocą problemów nie zauważyłem tylko te obroty falują (tak już mam od zakupu) :) Załączam też link z programu może wy coś z tego wyczytacie: devices with Failures 2013-10-23 21-12-04.htm Mam nadzieję że ktoś z was mi pomoże bo już sam nie wiem co z tym zrobić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świec to któraś może być już spalona dlatego pojawia się ten błąd (ewentualnie może przekaźnik świec żarowych się uwalił). Co do czujników ciśnienia to ciśneinie doładowania można podmienić i sprawdzić. Czujnik ciśnienia na ECU tylko można przelutować. A jak podgląd wartości na żywo w DDT? Coś się zmienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdziłem :!: A jest może jakiś manual jak przelutować ten czujnik na ECU ?? :) Bo widziałem na google ale do tdi i jak zorebrałem u siebie kompa to nic tam takiego nie było :) A czujnik ciśnienia podmienię jak do kumpla pojadę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko :!: dexterpl wielkie dzięki w ogóle za zainteresowanie i pomoc :) oto co mi wyszło jak podłączyłem to ciśnienie doładowania pokazało mi 1000 a atmosferycznego 750 a po włączeiu silnika wyszło to: post-64351-0-84536100-1382643478_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

750 hPa to stanowczo za mało, takie ciśnienia osiaga sie na poziomie ok 2500m. Sprawa będzie skomplikowana, wiem że kiedyś ktoś bawił się w przelutowanie czujnika na ECU na forum Laguny.Można podmienić ECU ale immobilizer i inne pierdoly (no i koszt). Sprawdź to u ciebie sytuacja będzie podobna:

http://forum.vw-passat.pl/threads/47887-Wymiana-czujnika-cisnienia-atmosferycznego

Podskocz może do jakiegoś mądrego elektronika z Clipem. Zobaczymy co doradzi.

OK http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/vault/JE/NT3919A.pdf strona 13B-75

twój błąd 1803 to DF075

 

"DIESEL INJECTION

Fault finding - Interpretation of Faults 13B

13B-75

EDC15C3

Program N°: CB

Vdiag N°: 08

DF075

PRESENT

ATMOSPHERIC PRESSURE SENSOR

DEF : Stored fault

1.DEF: Internal electronic fault

DEF

1.DEF

NOTES

Priorities in dealing with a number of faults:

Apply the interpretation of fault DF091 Sensor feed voltage

n°1first if it is present or stored.

The atmospheric pressure sensor is inside the engine management computer, and no repairs are possible.

Simply check that theengine management computer air inlet is not blocked.

If the fault is present, contact the Techline."

 

Jedyne co możesz zrobić to sprawdzić czy wlot powietrza nie jest zapchany - filtr niedrożny. Każda inna wentualność wiąże się z kosztami. Jedyna nadzieja w dobrym elektryku samochodowym i jego doświadczeniu.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązałem, a mianowicie: padł mi ten czujnik ciśnienia atmosferycznego, podłamałem się trochę bo myślałem że kupię jakiś inny ECU podłącze i będzie git a tu jednak trzbea i z immo kombinować :!: Podłamany zokręciłem ten komputer, wszystko było czyściutkę, lecz miałem sprężone powietrze i postanowiłem ten czujnik porządnie przedmuchać ( niezależało mi czy go uszkodzę czy nie bo i tak nie działał :) ) i po podłączeniu ku pojemu zdziwieniu czujnik zaczął działać :) Nie mogłem uwieżyć dosłownie ale skasowałem błędy (zostały mi tylko od świec, ale myślę że wymiana pomoże) zobaczyłem pomiar i teraz czujnik pokazuje 1003 hPa czyli prawiłowo :) Odrazu silnik pracuje równiej nie falują mi teraz obroty. Wiec polecam każdemu kto ma uszkodzony czujnik zaryzykować nic nie stracicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka dzisiaj na trasie pokazał mi się kolejny problem :!: A mianowicie kiedy zaczynam rozpędzać samochód to przy wyższych obrotach wyskakuje mi kontrolka od świec i świeci dopuki dopóki przyspieszam, kiedy osiągnę już stałą prędkość ok 100km/h to po kilku sekundach kontrolka gaśnie. Kiedy zapali mi się kontrolka to samochód nagle traci moc ledwo co wbija się w obroty. :) Jak widać na moich screenach to czujnik doładowania wskazuje na wyłączonym silku (po kilku godz. postoju) prawidłowe ciśnienie, to raczej czujnik jest sprawny. Więc może macie pomysł w czym tkwi problem :) Dodam jeszcze, że problem pokazał się po naprawieniu czujnika ciśnienia atmosferycznego, czy to ma jakiś wpływ :) Przyznam, że to mało przyjemne jest bo jak np.: wyprzedzam inny pojazd i nagle braknie mi mocy (+ zapalona kontrolka) to muszę się chować bo nie ma jak wyprzedzić :)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wyczyść EGR ale nie podłączaj wtyczki od niego. W ten sposób zaślepisz zawór i nie będziesz miał wiecej z nim problemów. Komputer nie pokaże błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka wyczyściełm i najpierw podłączyłem zawór, lecz niestety nic to nie dało, po zabiegu pokazał mi się błąd P1814 (czy on oznacza że padł całkiem EGR ?). Lecz jak odłączyłem go i wykasowałem błąd to jest tak jak dexterpl napisał, żadnych problemów nie ma już <czerwona>

 

Dodano: 28 paź 2013 - 19:41

Witam mam pytanie (może głupie, ale to mój pierwszy diesel): Czy w moim silniku jest jakaś przepustnica czy nie ma nic takiego ?? Pytam bo jeżeli by była to bym sobie ją przeczyścił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!