Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwany pasek rozrządu Megane 1.6 8V LPG - co z nim będzie?


vostro

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety spotkała mnie dziś spora nieprzyjemność.

Po przejechaniu około dwóch kilometrów usłyszałem spod maski takie jakby uderzenie, silnik zgasł i musiałem go przepchnąć na pobocze.

Przy próbie odpalenia rozrusznik kręcił ale tak jakby nie miał żadnego oporu.

Samochód sholowałem do znajomego mechanika.

Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, że nie ma paska rozrządu (pękł i musiał spaść), dodatkowo uszczelka pod pokrywą pęknięta i tylko do wymiany.

Mechanik powiedział, że na pewno trzeba kupić nowy pasek i uszczelkę.

Pozostała jeszcze kwestia zaworów, o których wspomniał. Czy będą do wymiany czy nie. Wpominał o tym, że mogą być bezkolozyjne ale nie wie jak jest w tym modelu.

 

Na chwilę obecną auto jest tylko po ogólnych oględzinach i dopiero jutro będzie rozbierane.

 

Dodam tylko, że od jakiegoś miesiąca zauważyłem regularne ubytki płynu chłodzącego. Stan oleju w normie, także woda do oleju się nie dostała.

 

Mam kilka pytań:

-jak to jest z tymi zaworami w przypadku mojego modelu?

-co mogło spowodować zerwanie paska (nie był wymieniany przez conajmniej 1,5 roku, starość?)?

-na jakie koszty się nastawiać?

-czy oprócz paska i uszczelki wymienić przy okazji coś jeszcze (o ile naprawa będzie oczywiśie opłacalna)?

 

Będę wdzięczny za informacje w tym temacie.

 

Renault Megane 1.6 8V LPG 1996 75KM

Edytowane przez vostro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w 1.5 roku zrobiłeś 90tyś to mógł byś do wymiany jeśli nie to na gwarancie i za naprawę pociągnąć producenta paska.

W silnikach produkcji Renault rozrząd jest kolizyjny (mechanior powinien takie rzeczy wiedzieć skoro to robi albo go zmień bo coś nie ogarnia), naprawa ok 1 tyś zł będziesz musiał zrobić remont głowicy co za tym idzie wymienisz praktycznie połowę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w 1.5 roku zrobiłeś 90tyś to mógł byś do wymiany jeśli nie to na gwarancie i za naprawę pociągnąć producenta paska.

Jeżdżę tym samochodem od kilku miesięcy, poprzedni właściciel jeździł nim rok (a on paska nie zmieniał na pewno). O gawrancji nie ma co mówic.

W silnikach produkcji Renault rozrząd jest kolizyjny

Czytałem w Internecie trochę na ten temat i nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

Na jednym z forów znazłem wpis opisujący, że po zerwaniu paska w 1.6 8V, użytkownik w kosztach części zmieścił się w 200zł i jeździ. Ale jak to jest naprawdę? Osobiśie nie wiem.

mechanior powinien takie rzeczy wiedzieć skoro to robi albo go zmień bo coś nie ogarnia

Mechanior po prostu siedzi głównie w niemieckich autach ale wiem, że i z takimi sobie radził bardzo dobrze.

naprawa ok 1 tyś zł będziesz musiał zrobić remont głowicy co za tym idzie wymienisz praktycznie połowę silnika.

Czy to możliwe, że ten zerwany pasek narobił aż takich szkód? Nie próbowałem go odpalać na zapych. Co prawda próbowałem kręcić ale tak jak mówiłem, kręcił się tak jakby sam rozrusznik.

 

1000zł za naprawę to sporo- naprawiać czy lepiej szukać drugiego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiać, lepiej wiedzieć co się ma pod maską niż jeździć z "sercem" niewiadomego pochodzenia. Co do mechanika to zgadzam się że lepiej go zmień bo w tym przypadku nie ma różnicy czy to VW czy OPEL czy co kolwiek innego. Co do ceny naprawy to już jest cały komplet z "flakami" i naprawą i sprawdzeniem głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Vostro sam sobie zaszkodziłeś nie wymieniając rozrządu zaraz po kupnie auta. Silnik niestety jest kolizyjny i będzie trzeba powymieniać zawory, ewentualnie całą głowicę. W najgorszym razie będziesz miał dziurę w tłoku od otwartego zaworu. Czyli koszty będą rosły. Trzeba się raczej szykować na kwoty rzędu 1500zł za kapitalny remont silnika z planowaniem głowicy, wymianą uszczelniaczy zaworów, rozrządem kompletnym oraz płynami eksploatacyjnymi (olej, płyn chłodzący).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Vostro sam sobie zaszkodziłeś nie wymieniając rozrządu zaraz po kupnie auta.

I tu masz rację. Chociaż najlepsze w całej sytuacji jest to, że doskonale byłem świadom konieczności jego zrobienia i na wymianę rozrządu byłem umówiony na przyszły tydzień. Życie.

Silnik niestety jest kolizyjny i będzie trzeba powymieniać zawory

W przypadku uszkodzenia tylko części zaworów, dopuszczalnym jest wymiana tylko tych uszkodzonych? Na pewno każdy powie, żeby wymienić wszystkie ale koszty...

Trzeba się raczej szykować na kwoty rzędu 1500zł

Przy takiej kwocie gra staje się już nie warta świeczki. Za samochód (co prawda okazyjnie) dałem niewiele więcej ponad tą kwotę.

planowaniem głowicy

Jeżeli chodzi o okolicę głowicy to sytuacja jest taka, że nie widać żadnych wycieków (co innego przy uszczelce klawiatury). Czy na pewno muszę się liczyć z wymianą uszczelki i planowaniem głowicy? (Pytam z ciekawości, nie posiadam wiedzy mechanicznej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na pewno muszę się liczyć z wymianą uszczelki i planowaniem głowicy? (Pytam z ciekawości, nie posiadam wiedzy mechanicznej).

A jak sobie wyobrażasz wymianę zaworów bez zdjęcia głowicy z silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Kolego zapamiętaj zawsze jak się ściąga głowice, trzeba nią splanować. Nawet jak tego nie widać to ona posiada bardzo małą deformację no chyba ze jest naprawdę krzywa. Jak byś tego nie zrobił to po wymianie uszczelki pod głowicą, to maks 1-5 tysięcy kilometrów i olej by ciekł i robota od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rolka napinająca, pasek wieloklinowy 133zł

pasek wieloklinowy krótki 17 zł

pasek wieloklinowy długi 45zł

pasek rozrządu "continental" 67zł

rolka napinająca paska rozrządu 87zł

pompa wody "RUULLE" albo ruville nie mogę odczytać z kartki ;) 134zł

uszczelka głowicy 99zł

śruby głowicy 45zł

zawór ssacy 17zł

4x zawór wydechowy " zmienili jednak je też bo dziwnie wyglądały" 68zł

8x uszczelniacz zaworowy 24zł

regeneracja głowicy 250zł

Wymiana głowicy 500zł ;)

płyn chłodniczy 12 zł 1L

osłona półosi skrzyni "też musiałem wymienić już" 18 zł

Tak u mnie to wyglądało ;) w sumie te same silniki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!