Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zerwany pasek rozrządu Megane 1.6 8V LPG - co z nim będzie?


vostro

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety spotkała mnie dziś spora nieprzyjemność.

Po przejechaniu około dwóch kilometrów usłyszałem spod maski takie jakby uderzenie, silnik zgasł i musiałem go przepchnąć na pobocze.

Przy próbie odpalenia rozrusznik kręcił ale tak jakby nie miał żadnego oporu.

Samochód sholowałem do znajomego mechanika.

Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, że nie ma paska rozrządu (pękł i musiał spaść), dodatkowo uszczelka pod pokrywą pęknięta i tylko do wymiany.

Mechanik powiedział, że na pewno trzeba kupić nowy pasek i uszczelkę.

Pozostała jeszcze kwestia zaworów, o których wspomniał. Czy będą do wymiany czy nie. Wpominał o tym, że mogą być bezkolozyjne ale nie wie jak jest w tym modelu.

 

Na chwilę obecną auto jest tylko po ogólnych oględzinach i dopiero jutro będzie rozbierane.

 

Dodam tylko, że od jakiegoś miesiąca zauważyłem regularne ubytki płynu chłodzącego. Stan oleju w normie, także woda do oleju się nie dostała.

 

Mam kilka pytań:

-jak to jest z tymi zaworami w przypadku mojego modelu?

-co mogło spowodować zerwanie paska (nie był wymieniany przez conajmniej 1,5 roku, starość?)?

-na jakie koszty się nastawiać?

-czy oprócz paska i uszczelki wymienić przy okazji coś jeszcze (o ile naprawa będzie oczywiśie opłacalna)?

 

Będę wdzięczny za informacje w tym temacie.

 

Renault Megane 1.6 8V LPG 1996 75KM

Edytowane przez vostro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w 1.5 roku zrobiłeś 90tyś to mógł byś do wymiany jeśli nie to na gwarancie i za naprawę pociągnąć producenta paska.

W silnikach produkcji Renault rozrząd jest kolizyjny (mechanior powinien takie rzeczy wiedzieć skoro to robi albo go zmień bo coś nie ogarnia), naprawa ok 1 tyś zł będziesz musiał zrobić remont głowicy co za tym idzie wymienisz praktycznie połowę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w 1.5 roku zrobiłeś 90tyś to mógł byś do wymiany jeśli nie to na gwarancie i za naprawę pociągnąć producenta paska.

Jeżdżę tym samochodem od kilku miesięcy, poprzedni właściciel jeździł nim rok (a on paska nie zmieniał na pewno). O gawrancji nie ma co mówic.

W silnikach produkcji Renault rozrząd jest kolizyjny

Czytałem w Internecie trochę na ten temat i nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

Na jednym z forów znazłem wpis opisujący, że po zerwaniu paska w 1.6 8V, użytkownik w kosztach części zmieścił się w 200zł i jeździ. Ale jak to jest naprawdę? Osobiśie nie wiem.

mechanior powinien takie rzeczy wiedzieć skoro to robi albo go zmień bo coś nie ogarnia

Mechanior po prostu siedzi głównie w niemieckich autach ale wiem, że i z takimi sobie radził bardzo dobrze.

naprawa ok 1 tyś zł będziesz musiał zrobić remont głowicy co za tym idzie wymienisz praktycznie połowę silnika.

Czy to możliwe, że ten zerwany pasek narobił aż takich szkód? Nie próbowałem go odpalać na zapych. Co prawda próbowałem kręcić ale tak jak mówiłem, kręcił się tak jakby sam rozrusznik.

 

1000zł za naprawę to sporo- naprawiać czy lepiej szukać drugiego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiać, lepiej wiedzieć co się ma pod maską niż jeździć z "sercem" niewiadomego pochodzenia. Co do mechanika to zgadzam się że lepiej go zmień bo w tym przypadku nie ma różnicy czy to VW czy OPEL czy co kolwiek innego. Co do ceny naprawy to już jest cały komplet z "flakami" i naprawą i sprawdzeniem głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Vostro sam sobie zaszkodziłeś nie wymieniając rozrządu zaraz po kupnie auta. Silnik niestety jest kolizyjny i będzie trzeba powymieniać zawory, ewentualnie całą głowicę. W najgorszym razie będziesz miał dziurę w tłoku od otwartego zaworu. Czyli koszty będą rosły. Trzeba się raczej szykować na kwoty rzędu 1500zł za kapitalny remont silnika z planowaniem głowicy, wymianą uszczelniaczy zaworów, rozrządem kompletnym oraz płynami eksploatacyjnymi (olej, płyn chłodzący).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Vostro sam sobie zaszkodziłeś nie wymieniając rozrządu zaraz po kupnie auta.

I tu masz rację. Chociaż najlepsze w całej sytuacji jest to, że doskonale byłem świadom konieczności jego zrobienia i na wymianę rozrządu byłem umówiony na przyszły tydzień. Życie.

Silnik niestety jest kolizyjny i będzie trzeba powymieniać zawory

W przypadku uszkodzenia tylko części zaworów, dopuszczalnym jest wymiana tylko tych uszkodzonych? Na pewno każdy powie, żeby wymienić wszystkie ale koszty...

Trzeba się raczej szykować na kwoty rzędu 1500zł

Przy takiej kwocie gra staje się już nie warta świeczki. Za samochód (co prawda okazyjnie) dałem niewiele więcej ponad tą kwotę.

planowaniem głowicy

Jeżeli chodzi o okolicę głowicy to sytuacja jest taka, że nie widać żadnych wycieków (co innego przy uszczelce klawiatury). Czy na pewno muszę się liczyć z wymianą uszczelki i planowaniem głowicy? (Pytam z ciekawości, nie posiadam wiedzy mechanicznej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na pewno muszę się liczyć z wymianą uszczelki i planowaniem głowicy? (Pytam z ciekawości, nie posiadam wiedzy mechanicznej).

A jak sobie wyobrażasz wymianę zaworów bez zdjęcia głowicy z silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Kolego zapamiętaj zawsze jak się ściąga głowice, trzeba nią splanować. Nawet jak tego nie widać to ona posiada bardzo małą deformację no chyba ze jest naprawdę krzywa. Jak byś tego nie zrobił to po wymianie uszczelki pod głowicą, to maks 1-5 tysięcy kilometrów i olej by ciekł i robota od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rolka napinająca, pasek wieloklinowy 133zł

pasek wieloklinowy krótki 17 zł

pasek wieloklinowy długi 45zł

pasek rozrządu "continental" 67zł

rolka napinająca paska rozrządu 87zł

pompa wody "RUULLE" albo ruville nie mogę odczytać z kartki ;) 134zł

uszczelka głowicy 99zł

śruby głowicy 45zł

zawór ssacy 17zł

4x zawór wydechowy " zmienili jednak je też bo dziwnie wyglądały" 68zł

8x uszczelniacz zaworowy 24zł

regeneracja głowicy 250zł

Wymiana głowicy 500zł ;)

płyn chłodniczy 12 zł 1L

osłona półosi skrzyni "też musiałem wymienić już" 18 zł

Tak u mnie to wyglądało ;) w sumie te same silniki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!