Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpanie 1.4 eco


slota

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Jestem tu nowy, ale przeglądając wyrywkowo forum widzę, że mam chyba najsłabszy samochodzik z Was wszystkich:)

Od ponad 4 lat jeżdżę Meganką 1.4 eco. Nie za mocny silnik jak na ten samochód no ale autko dotychczas jeździło bez zastrzeżeń. Mam ponad 120.000 przebiegu.

Problem polega na tym, że przy lekkim spuszczaniu nogi z gazu a następnie przy lekkim dodawaniu gazu auto szarpie i zapala się na moment ( dosłownie ułamek sekundy ) kontrolka oznaczająca bodajże układ zapłonowy i wtryskowy ( ale to muszę jeszcze sprawdzić ).

Pojechałem do serwisu Renault i diagnostyka wykazała problem z potencjometrem przepustnicy. Koszt naprawy ok.2500zł. To dla mnie bardzo dużo w tej chwili.

Zastanawia mnie jedna rzecz. Wcześniej ( kilka miesięcy ) pojechaliśmy do mechanika, który wyczyścił silnik krokowy. Wtedy podskoczyły obroty, które na luzie nie spadają. Nie wiem jaki jest poziom bo brak obrotomierza, ale są b.wysokie. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. I teraz pojawiło się to szarpanie:( Bez znaczenia czy na zimnym czy ciepłym. Auto pali za pierwszym razem zawsze, bez wyjątku, nawet przy -20st. mrozie nie miałem nie problemów.

Czy może być związek krokowca i tego szarpania. Czy jedynym wyjściem jest wymiana tego potencjometru? Z góry dziękuję za pomoc.

Może jeszcze ktoś jeździ taką eco:) Pozdrawiam! Miło mi do Was dołączyć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam meganke z silnikiem 1.6 ale miałem podobne problemy. Wyczyściłem silniczek krokowy to pomogło ale na kilka dni. Dopiero po wymianie na nowy wszysto jest ok. A co do szarpania to przy wykręcaniu krokowca przez przypadek zobaczyłem że mam lekko pęknięty wężyk idący od kolektora dolotowego do czujmika ciśnienia bezwzględnego. On był przyczyną szarpania i zapalania się żółtego zygzaka ( u mnie jak się zapalił to gasł dopiero po ponownym odpaleniu auta). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja jeżdżę 1.4eco a do tego mam budę w sedanie. Auto co prawda ma swoją historię jak większość 10-latków w Polsce ale muszę powiedzieć ze sprawuje się całkiem dobrze. Zaraz po zakupie auto stało więcej u mechaniorów niż pod blokiem. Ale teraz po wymianie typowo zużywających się części już od 1.5 roku martwię się tylko o olej. Turlam się po Wrocławiu po samym centrum i w krótkich przejazdach wiec za 50zl przejeżdzam 100km to trochę duże spalanie ale cóż. A latałem już tym autem trasę 600 km Wrocław - Zamość i na A4 przy 170 tylko przyjemnie szumi :P))znacznie ciszej i równiej niż przy 90-120km/h (przy okazji jakie wtedy obroty ma silnik bo nie mam obrotomierza? Przyśpieszenia auto nie ma, jest wręcz mułowaty. Ale do codziennego użytkowania nadaje się idealnie, duży bagażnik, wygodne duże wnętrze (pobzykać można bez problemów :P ) Jedyne co to ostatnio kierunek wariuje jak hamulec wsiskam ;/

Pozdrawiam Wszystkich posiadaczy Megane Classic :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co to ostatnio kierunek wariuje jak hamulec wsiskam ;/

Też miałem ten problem wyciągnij sobie dodatkową masę z lampy i będzie dobrze...

 

Ogólne mam 1.4Eco z gazem i jak na razie sprawuje się bardo dobrze, też nie mam obrotomierza tylko zegarek... problem z szarpaniem też miałem to była sprawa wymiany przewodów zapłonowych i chodzi jakby z fabryki dopiero wyszedł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!