Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pedał gazu


CienkiEco

Rekomendowane odpowiedzi

witam , jestem na forum od niedawna a zarejestrowalem sie glownie dlatego iz kupilem auto zwane Renault Megane I ph I i mam nadzieje ze w razie problemow pomozecie bo nie jestem oblatany w tej ze marce :P

 

i od samego poczatku zastanawia mnie praca pedału gazu a dokladniej ;

-odpalam zimny silnik po nocy chce delikatnie przegazowac do ok 3 tys obr ( nie mam obrotomierza ) energicznie wciskam pedał gazu i zabietam z niego stope i widze ze pedał baaaaaardzo powoli podnosi sie do góry ;/

 

podczas jazdy tez wystepuje te zjawisko , naciskam gaz np do polowy na 2 biegu podczas rozpedzania , szybko puszczam gaz wciskam sprzeglo i efekt ten sam silnik wruuuuuum obroty w gore efekt jak by ktos dopiero uczył sie jezdzic i zapominal puszczac gaz przy zmianie biegow ;/;/

 

jak silnik sie nagrzeje czasami jest ok moge szybko energicznie zmieniac biegi a po przycisnieciu szybko gazu tak samo szybko wraca do pozycji zero .

 

od kilku dni poruszam sie tym ze autem bardzo powoli i spokojnie w celu litrazowania go czy pali jak na wersje ECO przystalo , i chcac szybciej rozpedzic sie na 2 biegu pod gorke wciskam gaz do polowy dochodze do jakis 3 tys , puszczam gaz i juz czuje ze pedał nie poszedl do gory szybko ze stopa wciskam sprzeglo i wruuuuum ponownie ala ,, nie umiejetne zmienianie biegów '' ;/;/;/

 

silnik jaki posiadam to 1.4 na wtrysku jednopuktowym w wersji 70 konnej ECO . domyslam sie ze to silniczek krokowy odpowiada za takie objawy

 

i moim pytaniem jest czy to jest normalne ? czy krokowy do czyszczenia i czy jest mozliwe rozebranie go i przeczyszczenie pomoze ..

 

czekam na porady od kolegow , jesli chodzi o naprawy wszystko od prawie 7 lat robie sam wlacznie ze zmiana skrzyn , sprzegiel , wymian glowic , elektroniki itp brudne łapska od oleju brudu syfu nie sa mi obce :lol:

 

ps. nigdy nie mialem silnika na jedno punktowym wtrysku i nie wiem jak to ma pracowac ale wydaje mi sie ze cos nie hallo w moim ,,pozeraczu szos '' :P

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki,5.7 - logika wypowiedzi i ortografia i 5.9 - Enter

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy krokowy do czyszczenia i czy jest mozliwe rozebranie go i przeczyszczenie pomoze ..

Wyczyścić go zawsze zdążysz, poczytaj forum i znajdziesz dokładne opisy jak to zrobić.

Wydaje mi się jednak, ze Twoje problemy nie są związane z silniczkiem krokowym, choć może pośrednio.

Nie znam tego silnika, ale coś może podpowiem,

Sprawdź jak chodzi linka gazu, jak przepustnica, zobacz czy gdzieś nie spadła jakaś sprężyna.

Być może trzeba przeczyścić cały "gaźnik".

Te objawy wskazują, że jakiś element dolotu powietrza nie działa poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w srodku przepustnica czysciutka po nacisnieciu reka odbija z duza siła czy sprezynki sa i spelniaja swoja role , linka smiga jak nowa ,

 

filtr powietrza prawie jak nowy , wszystko wyglada na sprawne nikt tam swoich druciarskich łap nie pchał ...

 

jeszcze poczytam na tym i innych forach i zdam relacje i sprawdze ile to dokladnie pali bo z info z internetu to 9 litrow w miescie to to wcale takie ECO nie jest :) moj 24 letni Golf 2 GTI palił 10 ale mialem 40km wiecej i 50Nm .

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki,5.7 - logika wypowiedzi i ortografia i 5.9 - Enter

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 22 lis 2013 - 15:27

powrót z garazu z usmiechem na twarzy , krokowiec działa , linka od gazu sciagnieta nasmarowana , rura od kolektora wydechowego do dolotu dostarczajaca cieple powietrze na zimnym zalozona nowa , szczelna ...

 

linka od gazu byla troche nie tak poprowadzona co sprawialo ze miala opory przy schodzeniu z obrotów , teraz jest załozona jak fabryka kazała :) bez zagiec , załaman smiga płynnie , po odpaleniu od razu poprawa , linka ustawiona ze po wcisnieciu gazu w podloge przepustnica otwiera sie na maxa a nie jak to było wczesniej jeszcze mozna było ,,docisnac '' reka :)

 

dzieki wielkie za pomoc i zainteresowaniem sie tematem :)

 

Kolego, pomimo licznych upomnień nie widać poprawy z Twojej strony. Na razie przyznaję ostrzeżenie. Jeśli dalej tak będzie to ustawimy moderację. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!