Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ Oczyszczania Spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam samochód Renault Megane Classic 1 seria 1,4 16V benzyna.Przebieg wynosi 104 tyś kilometrów.Użytkuje go od lipca 2010.Jeżdzę praktycznie po mieście na niewielkich dystansach:2 km-postój-1,5 km-postój,itp.Autem jeżdże 5-7 razy w miesiacu,w pażdzierniku i listpoadzie tego roku częściej.Od 2 lat nie byłem w żadnej dłuższej trasie jak dla mnie np. 150-200 km.Zdarza się też jazda na rezerwie paliwa.

3 tygodnie temu właczyła się Żółta kontrola:Układ Oczyszczania Spalin.Objawy:drganie na luzie,szarpanie i duszenie silnika,mniejsza moc zwłaszcza na 4 biegu.Czytałem że przyczyną może być awaria Zaworu EGR.

Co robić w tej sytuacji-wyczyścić zawór jeśli to jest przyczyną??? Czy wymiana na nowy,ile to może kosztować???

Proszę o poradę w mojej sytuacji!Czy inni użytkownicy tego modelu też mieli takie problemy i co zrobili aby samochód sprawnie funkcjonował???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynie nie ma zaworu EGR. Prawdopodobnie pada któraś z sond lambda. Najszybciej zdiagnozujesz auto Clipem i od tego bym zaczął. Problem może też być w świecach zapłonowych lub cewkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to sonda to wiem że są 2 takie zamontowane.Która z nich może być zespsuta,ta regulacyjna??? Ile taka naprawa z ew. wymianą sondy lub 2 sond może kosztować i czy jest skomplikowana???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podpinam się do tematu. Objawy mam takie same lecz, nie mam zainstalowanej drugiej sondy lambda - wogóle niema wyprowadzeń dla drugiej sondy. Podpięcie do komputera zwraca błąd "brak sondy lambda za katalizatorem". Poza tym OK. Co proponujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, prawie na pewno Cewka zapłonowa padła , odpal samochód i odłączaj i podłączaj po kolei wszystkie cewki jeśli przy któreś nie zauważysz różnicy w pracy silnika lub będzie bardzo niewielka to prawdopodobnie ta jest uszkodzona . Polecam cewki firmy BERU u mnie chodzą już 4 rok , kontrolka się zapala bo nie jest spalane całe paliwo (przy walniętej cewce) i sonda wywala taki błąd . pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!