Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy da się założyć elektryczne szyby do RL


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość założenia elektrycznych szyb do megane I wersja RL (najuboższa).

Czy jak bym kupił elektryczny podnośnik, do tego przypuśmy zwykły przycisk np. ON - OFF , na ON by szło do góry na OFF na dół, do tego przewód z wbudowanym bezpiecznikiem, czy taka kombinacja zdała by test ? Skomplikowane jest podłączenie elektryki do zasilania?

z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ON zwiera styki OFF powoduje ich rozwarcie.

Jak to w takim układzie chcesz podłączyć??

Potrzebujesz ON OFF ON czyli 3 pozycyjny.

Do tego przynajmniej razy 5 jeśli na wszystkie szyby. Nie zapominaj że w przelotach do drzwi brak styków w złączach i odpowiednich kabli w wiązkach. Nie posiadasz też silniczków przy podnośnikach, nie wspominam już o odcięciu prądu przy krańcowych położeniach szyb na górze i dole, linki i plastikowe ślizgi tego nie zniosą zbyt długo. Jeszcze nowa tapicerka albo jakieś korki w miejscu korbek od szyb.

Wydaje mi się że masz nikłe o tym pojęcie i będzie to droga przez mękę zarówno dla Ciebie jak i dla nas.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, fakt zapomniałem o przełączniku 3 poziomowym, na chwile obecną chciałem założyc tylko elektryczny podnośnik w drzwiach od kierowcy,

na allegro jest troszkę ofert z tymi elektrycznymi podnośnikami, czy one z wbudowanymi silniczkami czy trzeba osobno te silniczki do kupić? okablowanie wraz z kostkami może udało by mi się znaleśc razem z używanym podnośnikiem, jeśli chodzi o odcięciu prądu przy krańcowych położeniach szyb na górze i dole, to trzeba jakoś zaprogramować ten podnośnik czy o co tu chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączenia na pozycjach krańcowych pilnuje komputer komfortu zwany UCH. Przy szybach kierowcy zawsze był układ który wystarczyło tylko załączyć i puścić, szyba sama jechała do końca. To akurat najtrudniejsza szyba do zrobienia. Pozostałe pracowały tak długo jak przycisk się trzymało.

Moim zdaniem robota nie jest warta kombinacji i nerwówki w tym modelu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, a ostatnie pytanko do tego tematu, w ostateczności jak bym zakupił całe kompletne drzwi wraz z elektrycznymi podnośnikiem szyby i przyciskami, tapicerką i tak dalej, to podłączenie tych elektrycznych mechanizmów jest możliwe w tej wersji? Czy trzeba będzie przerabiać elektrykę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz kupować całych drzwi wystarczy ich osprzęt- wiązka kabli, tapicerka, przyciski sterowania i napęd szyby. Problem jednak napotkasz po stronie karoserii, bo tam zapewne nie masz odpowiednich pinów w złączu na słupku do podłączenia nowej, bogatszej wiązki i dalej zapewne brak wiązki od tego złącza do UCH, a nawet sam UCH może nie mieć tej opcji i tego nie uruchomisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, a nie ma możliwości pominięcia tego modułu ? to znaczy, żeby wiązki kabli podłączyć do stałego zasilania ? ale z kolei na pozycjach krańcowych nie mogę tego kontrolować manualnie tylko musi komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to zrobić z pominięciem krańcówek przeciążeniowych ale łatwiej w takim przypadku silniczki spalić albo przekładnie uszkodzić.

No i lepiej to podłączyć do plusa po zapłonie jak do stałego, a takiego potencjału niestety w drzwiach, ani nawet w złączu na słupku nie znajdziesz.

Nawet megany i sceniole II takiego tam nie posiadają, nawet w najbogatszych wersjach.

Moim zdaniem, skoro chcesz pominąć oryginalny UCH i jego kontrole nad układem, to poszukaj sobie samych przycisków od szyb, nawet takich tylnych, z tylko 3 pozycjami, wytnij na nie otwory gdzieś na panelu przy lewarku biegów i tam wszystko zamontuj i podłącz, a z tego miejsca do drzwi lewych i prawych przy okazji, przeprowadź tylko po 2 dodatkowe przewody, którymi będziesz silniczki zasilał.

Kontrola podniesienia i opuszczenia manualna. Trzymasz przycisk szyba jedzie, puścisz zatrzymuje się.

W takim układzie kupujesz tylko przyciski i podnośniki elektryczne oraz 2 lub 4 odpowiednie przekaźniki. Nawet tapicerki zostawiasz swoje, plus zaślepki zamiast obecnych korb.

W tym przypadku podłączasz wszystko w środku auta, gdzie masz dużo miejsc by to schować i wszystkie potrzebne potencjały. Nawet podświetlenie fabrycznych przycisków możesz sobie uruchomić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!