Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy da się założyć elektryczne szyby do RL


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość założenia elektrycznych szyb do megane I wersja RL (najuboższa).

Czy jak bym kupił elektryczny podnośnik, do tego przypuśmy zwykły przycisk np. ON - OFF , na ON by szło do góry na OFF na dół, do tego przewód z wbudowanym bezpiecznikiem, czy taka kombinacja zdała by test ? Skomplikowane jest podłączenie elektryki do zasilania?

z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ON zwiera styki OFF powoduje ich rozwarcie.

Jak to w takim układzie chcesz podłączyć??

Potrzebujesz ON OFF ON czyli 3 pozycyjny.

Do tego przynajmniej razy 5 jeśli na wszystkie szyby. Nie zapominaj że w przelotach do drzwi brak styków w złączach i odpowiednich kabli w wiązkach. Nie posiadasz też silniczków przy podnośnikach, nie wspominam już o odcięciu prądu przy krańcowych położeniach szyb na górze i dole, linki i plastikowe ślizgi tego nie zniosą zbyt długo. Jeszcze nowa tapicerka albo jakieś korki w miejscu korbek od szyb.

Wydaje mi się że masz nikłe o tym pojęcie i będzie to droga przez mękę zarówno dla Ciebie jak i dla nas.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, fakt zapomniałem o przełączniku 3 poziomowym, na chwile obecną chciałem założyc tylko elektryczny podnośnik w drzwiach od kierowcy,

na allegro jest troszkę ofert z tymi elektrycznymi podnośnikami, czy one z wbudowanymi silniczkami czy trzeba osobno te silniczki do kupić? okablowanie wraz z kostkami może udało by mi się znaleśc razem z używanym podnośnikiem, jeśli chodzi o odcięciu prądu przy krańcowych położeniach szyb na górze i dole, to trzeba jakoś zaprogramować ten podnośnik czy o co tu chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączenia na pozycjach krańcowych pilnuje komputer komfortu zwany UCH. Przy szybach kierowcy zawsze był układ który wystarczyło tylko załączyć i puścić, szyba sama jechała do końca. To akurat najtrudniejsza szyba do zrobienia. Pozostałe pracowały tak długo jak przycisk się trzymało.

Moim zdaniem robota nie jest warta kombinacji i nerwówki w tym modelu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, a ostatnie pytanko do tego tematu, w ostateczności jak bym zakupił całe kompletne drzwi wraz z elektrycznymi podnośnikiem szyby i przyciskami, tapicerką i tak dalej, to podłączenie tych elektrycznych mechanizmów jest możliwe w tej wersji? Czy trzeba będzie przerabiać elektrykę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz kupować całych drzwi wystarczy ich osprzęt- wiązka kabli, tapicerka, przyciski sterowania i napęd szyby. Problem jednak napotkasz po stronie karoserii, bo tam zapewne nie masz odpowiednich pinów w złączu na słupku do podłączenia nowej, bogatszej wiązki i dalej zapewne brak wiązki od tego złącza do UCH, a nawet sam UCH może nie mieć tej opcji i tego nie uruchomisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, a nie ma możliwości pominięcia tego modułu ? to znaczy, żeby wiązki kabli podłączyć do stałego zasilania ? ale z kolei na pozycjach krańcowych nie mogę tego kontrolować manualnie tylko musi komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to zrobić z pominięciem krańcówek przeciążeniowych ale łatwiej w takim przypadku silniczki spalić albo przekładnie uszkodzić.

No i lepiej to podłączyć do plusa po zapłonie jak do stałego, a takiego potencjału niestety w drzwiach, ani nawet w złączu na słupku nie znajdziesz.

Nawet megany i sceniole II takiego tam nie posiadają, nawet w najbogatszych wersjach.

Moim zdaniem, skoro chcesz pominąć oryginalny UCH i jego kontrole nad układem, to poszukaj sobie samych przycisków od szyb, nawet takich tylnych, z tylko 3 pozycjami, wytnij na nie otwory gdzieś na panelu przy lewarku biegów i tam wszystko zamontuj i podłącz, a z tego miejsca do drzwi lewych i prawych przy okazji, przeprowadź tylko po 2 dodatkowe przewody, którymi będziesz silniczki zasilał.

Kontrola podniesienia i opuszczenia manualna. Trzymasz przycisk szyba jedzie, puścisz zatrzymuje się.

W takim układzie kupujesz tylko przyciski i podnośniki elektryczne oraz 2 lub 4 odpowiednie przekaźniki. Nawet tapicerki zostawiasz swoje, plus zaślepki zamiast obecnych korb.

W tym przypadku podłączasz wszystko w środku auta, gdzie masz dużo miejsc by to schować i wszystkie potrzebne potencjały. Nawet podświetlenie fabrycznych przycisków możesz sobie uruchomić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!