Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[SOLVED] Trzeszczenie przy dodawaniu/odejmowaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu zauważyłem u siebie chrobot/chrzęst podczas ruszania. Początkowo myślałem, że dzieje się to w momencie wciskania pedału sprzęgła, ale nie. Jeśli wcisnę lub popuszczę gaz wówczas słychać ten dźwięk. Wygląda to jakby pojawiał się on w momencie zmiany "przeciążenia".

 

Jakiś czas temu auto spadło mi z podnośnika (:/) podczas jego opuszczania. Sądziłem więc, że może coś przy zawieszeniu się poluzowało. Podczas badania na stacji diagnostycznej niczego jednak nie stwierdzono, w poniedziałek auto było u mechanika i też nie stwierdził żadnej nieprawidłowości (może więc to zbieg okoliczności). W środę odstawiam auto w sprawie hamulców i skrzyni biegów. Wówczas będą sprawdzone również poduszki silnika - zasugerowano mi, że może coś się przesuwa i stąd takie dźwięki. Sam nie wiem czy to nie jakieś elementy karoserii bo wydaje mi się, że dźwięk dochodzi z okolic prawego słupka między drzwiami (no ale odnośnie hamulcy obstawiałem na przód, a okazało się, że do zrobienia są tylne hehe). Dodam, że dźwięki występowały również latem więc raczej nie ma to związku z temperaturą.

 

Czy mieliście może podobną sytuację lub możecie coś podpowiedzieć?

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Słuchaj, mam podobny problem, z którym się już od dłuższego czasu nie mogę uporać. Jednak u mnie w okresie letnim (temp zewnętrzna > 15C) ale także po rozgrzaniu silnika to chrobotanie ustaje. Nadmienię, że wymieniłem nawet już wszystkie poduszki silnika, ale znaczącej poprawy nie zauważyłem. Trudno zdiagnozować problem, ponieważ jak dojadę do mechanika to silnik już się na tyle nagrzeje że nic nie słychać.

Przychylę się do Twojej prośby - może ktoś się spotkał z takim problemem i udało się mu go rozwiązać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie również zdaje się, że po przejechaniu X kilometrów (nagrzaniu silnika) * problem znika albo przynajmniej jest mniej słyszalny. Piszesz, że po wymianie poduszek silnika poprawy nie ma to może nie ma sensu tego robić. Pytanie tylko co to. W środę spróbuję wyciągnąć mechanika na przejażdżkę, może mu się coś rzuci "w ucho". Jeśli będę coś wiedział - dam oczywiście znać.

 

* aczkolwiek czy to lato czy zima trzeszczenie jest.

 

Dodano: 27 gru 2013 - 08:33

Wymieniono u mnie poduszkę środkową silnika. Wydaje mi się, że jest lepiej, ale i tak trzeszczenie nadal jest słyszalne. Słychać je np. rano (po nocy). Gdy silnik/wnętrze (bo nie wiem do końca skąd to pochodzi) się nagrzeje - trzeszczenie mija. Żeby było ciekawiej: podczas jazdy w dzień trzeszczenia nie ma. Wyjeżdżałem rano (ok. 7:40) - było (przez kilka minut do nagrzania się). O 8:00 dotarłem na miejsce. Wyjeżdżając z powrotem (ok. 16 czyli 8h przerwy) trzeszczenia nie było (a silnik/wnętrze zdążyło przecież się wychłodzić). Mechanik nic więcej nie namierzył, byłem też na stacji diagnostycznej - również nic (tym bardziej, że gdy do nich dojechałem skrzypienia już nie było <zolta> a na stację mam z 500m, ruszałem z samego rana "na trzeszczeniu"). Tak więc poczekam aż będzie to bardziej/częściej słyszalne bo na chwilę obecną jest lepiej, a winnego trzeba by szukać po omacku.

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Mam dokładnie taki sam problem. Teraz jak jest zimno trzeszczy, skrzypi tak, że nie da się nie zauważyć. Na początku było to słyszalne tylko przy zmianie biegów ale teraz słychać już nawet jak silnik jest odpalony na luzie albo na dziurach. Mechanik wyciągnął wszystkie poduszki obejrzał i powiedział, że są ok. Wcześniej jak się auto nagrzało po krótkiej przejażdżce była już cisza- teraz silnik musi się naprawdę porządnie nagrzać żeby ten dźwięk nie był słyszalny. Mnie też się wydaje, że to musi być któraś poducha chociaż jak się otworzy maskę to wszystko wygląda ok. Chyba trzeba będzie wymienić tą od strony rozrządu i zobaczyć czy coś to pomoże. Wie ktoś może jaki jest koszt kompletu oryginalnych poduszek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!