Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obrotomierz i ładowanie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj podczas jazdy obrotomierz nagle zjechał mi do 0 i zapaliła się kontrolka ładowania aku. Czy to jest normalny objaw tego że alternator padł, czy może też stało się coś innego. Dodam tylko że po przejechaniu parunastu km, okazało się ze aku rzeczywiście nie ma ładowania?

Pytania nasuwają się następujące. Czy padł alternator, czy coś w instalacji poszło w związku z tym że obrotomierz przestał wskazywać i przez to aku nie ma ładowania?

Autko to Megane Scenic I, 1.9D

 

Dodano: 19 gru 2013 - 16:38

Wykręciłem alternator. Szczotki ma w porządku, na regulatorze napięcia nie widać żadnych uszkodzeń. Te miedziane tulejki na wirniku z którymi ścierają się szczotki też są w porządku. Nie wiem także czy to jest alternator.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim jaki masz alternator samowzbudny czy obcowzbudny?

Samowzbudny sprawdź diody i regulator napięcia i czy w ogóle alternator podaje napięcie (mógł się też spalić).

Obcowzbudny sprawdź czy dochodzi napięcie do niego i to samo co pisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Multimetr i sprawdzasz po kolei przewody które dochodzą do alternatora.

Pamiętaj, że na wzbudzenie wystarczy nawet 3V.

Kreciq zdarzają się że samowzbudne też mają 3 przewody, tylko 1 jeden jest ślepy i kończy się na plastikowej budowie alternatora.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Sprawdze. Mam jeszcze jedno pytanie, ponieważ na poczatku wątku wspomniałem ze obrotomierz przestał wskazywać w tym samym czasie. Przypomniało mi się że wcześniej przy odpalaniu przy niskich temperaturach silnik piszczał jakby pasek się ślizgał i wtedy przy dodawaniu gazu obroty też nie wzrastały tylko trzymały stały w miejscu, po chwili rozgrzania silnika normalnie obrotomierz wskazywał i nic nie piszczało. Teraz jak nie ładuje i obrotomierz nie wskazuje to piszczenie ustało nawet jak odpalam go rano nierozgrzanego. Może to ma coś wspólnego.

 

Dodano: 30 gru 2013 - 15:14

Sprawdziłem, na przewodzie od wzbudzenia nie ma żadnego napięcia. Jak to teraz naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszczy, ponieważ alternator nie jest obciążony i praktycznie kręci się bez oporu. Obciążenie pojawia się, gdy alternator zaczyna ładować. I im więcej prądu musi wyprodukować, tym bardziej jest obciążony.

Napięcie wzbudzenia pojawia się z obwodu "po stacyjce" (ale nie bezpośrednio z niej) i znika wraz z wyjęciem kluczyka ze stacyjki.

Napięcie to zwiększa się, jak alternator musi wyprodukować więcej prądu i zmniejsza się, jak alternator nie musi ciężko pracować.

zdarzają się że samowzbudne też mają 3 przewody, tylko 1 jeden jest ślepy

To tylko zmyłka, która w budowie alternatora nic nie zmienia.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żeby sprawdzić dlaczego nie ma prądu wzbudzenia, muszę mieć schemat elektryczny auta? Drugie pytanie, czy idzie jakoś manualne doprowadzić prąd wzbudzenia żeby upewnić się że to jest przyczyną? Na przykład podpiąć z innego źródła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz. Tylko pamiętaj, że jak doprowadzisz 12 V z instalacji elektrycznej auta, osiągniesz napięcie ładowania ok. 20 V i możesz usmażyć elektrykę w aucie.

Nie wiem, jaki pobór prądu ma wzbudzenie, ale możesz spróbować z zasilaczem regulowanym, np. zasilaczem z gałką od anteny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-62418-0-02400900-1388417505_thumb.jpgOk rozumiem, zasilacz z regulowanym napięciem. Teraz pytanko żebym cobym nic nie namieszał. Masę z zasilacza podpinam pod obudowe alternatora, a plus pod wyjście wzbudzenia w alternatorze?

 

Na zdjęciu załączonym na czerwono zaznaczyłem przewód wzbudzania (tak mi się przynajmniej wydaje) na nim nie ma prądu ani po przekręceniu kluczyka, ani po odpaleniu auta

Edytowane przez tuchaibei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bym powiedział, że przewód wzbudzenia powinien być obok tego białego przewodu (na tej śrubce), a przewód wskazany przez Ciebie, to raczej przewód kontrolki na liczniku lub czujnik obrotomierza. Wychodzi na to, że masz alternator samowzbudny.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz alternator od instalacji i odpal silnik, sprawdź na wyjściu z grubego kabla czy jest jakaś reakcja.

W czasie pracy silnika przyłóż rękę do alternatora i zauważ czy się robi gorący.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej bym powiedział, że przewód wzbudzenia powinien być obok tego białego przewodu (na tej śrubce), a przewód wskazany przez Ciebie, to raczej przewód kontrolki na liczniku lub czujnik obrotomierza. Wychodzi na to, że masz alternator samowzbudny.

No właśnie ten biały przykręcany na śrubkę to chyba od kontrolki ładowania, bo jak go odłączę to kontrolka ładowania gaśnie, a jak przyłożę to zapala się.

Odłącz alternator od instalacji i odpal silnik, sprawdź na wyjściu z grubego kabla czy jest jakaś reakcja.

W czasie pracy silnika przyłóż rękę do alternatora i zauważ czy się robi gorący.

Jeżeli o to chodzi to odłączałem wszystkie przewody od alternatora i odpalałem silnik. Podłączałem miernik pod wyjście na ten "gruby kabel" i nic, 0,0. Alternatora nie dotykałem ale zaraz sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!