Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie działa I i II bieg wycieraczki przedniej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posadam mwgane 1,6 2002 Air. Dzisiaj rano włączyłem wycieraczki i okazało się , że przednia szyba nie jest orosiała jak boczne , tylko zmrożona i wycieraczki przymarzły.Chcąc ją oczyścić włączyłem odruchowo je. Po minimalnej zwłoce ruczyły po lodzie lecz z oporem , ale gdy je wyłączyłem i po chwili włączyłem to okazalo się , że działają tylko na III najdzybszym biegu. Przy włączeniu I i II słychać tylko ciche pyknięcie pod deską rozdzielczą - jakby jakiś przekaźnik- stycznik działał ale wycieraczki stoją. Gdy wtedy otworzyłem maskę i pochyliłem się nad podszybiem to słychać tam cichy szum jakby od pracującego silniczna. Wycieraczki na tych pierwszych biegach nie chą pracować nawet gdy je popychałem za ramię. Proszę o pomoc - gdzie i jakiej usterki szukać , co zrobić by dziłało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba silniczka tak całkiem nie spaliłem , bo na trzecim - najszybszym biegu wycieraczki działają. Bardziej mi podchodzi podpowiedz o zniszczeniu jakiś wewnętrznych zębatek odpowiadających za działanie konkretnych przełożeń. Nie mniej jak widzę muszę go wsymienić w całości - ale jak to zrobić - od podszybia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładni i tak nie dostaniesz a już tym bardziej jej trybów bo wszystko jest zespolone z silnikiem.

Musisz ściągnąć ramiona wycieraczek i zdemontować podszybie w sumie po co mam powtarzać to co jest opisane kilkanaście razy na forum a nawet powstał turial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniczku masz tylko jedną przekładnię ślimakową. Żadnej innej przekładni tam nie ma.

Silniczek ma prędkość obrotową regulowaną uzwojeniami. Uzwojenie od najwyższego biegu jest sprawne, inne się sfajczyły. Tu przyznam się, że nie pamiętam, czy jest jedno uzwojenie z odczepami, czy 2 uzwojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczysc styki blaszek pod czarną osłonką na silniku miałem podobny problem trzeba to dobrze wyczyscic i lekko dogiąc blaszki wszystko wróci do normy

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

SERDECZNE DZIĘKI -DEXTERNS - TOWJA PODPOWIEDZ BYŁA BARZO TRAFNA. TO BYŁA WINA ZASMAŻONYCH-ZAŚNIEDZIALYCH BLASZEK POD OBUDOWĄ PRZEKŁADNI SILNICZKA.

WYSTARCZYŁO GO ZDEMONTOWAĆ , OTWORZYĆ , OCZYŚCIĆ I PODGIĄĆ STYKI.

ALE PO KOLEI

NAJPIERW ZDEMONTOWAŁEM PRAWĄ CZĘŚĆ PLASTOKOWEGO PODSZYBIA -( DWIA WKRĘTY GWIAZDKI I MAŁY ZATRZASK PLASTIKOWY).

KOLEJNY KROK TO ODŁĄCZENIE OD SILNIKA KOSTKI ZASILJĄCEJ -( ZATRZASK OD DOŁU)

NASTĘPNIE ODKRĘCIŁEM NAKRĘTKĘ (13) NA TRZPIENIU SILNIKA MOCUJĄCĄ KONIEC RAMIENIA MECHANIZMU WYCIERACZEK I TRZY ŚRUBY MOCUJĄCE SILNIK DO NADWOZIA (10)

MAJĄC SILNICZEK W RĘKACH PODWAŻYŁEM DELIKATNIE PŁASKIM WKRĘTAKIEM ZAPILNKI MOCUJĄCE CZARNĄ PLASTIKOWĄ OBUDOWĘ UMIEJSCOWIONĄ OD SPODU , PRZY KOŃCU SILNIKA , GDZIE SĄ STYKI I TRZPIEŃ. PO ZDJĘCIU JEJ ODSŁONIŁEM ZESPÓŁ PLASTIKOWYCH ZĘBATEK I ŚLIMAKA , ORAZ MIEDZIANYCH I ŻELARNYCH STYCZNIKÓW. DWA Z NICH ( NAJPRAWDOPODOBNIEJ Z POWODU PRZEGRZANIA OBCIĄŻENIEM ZASMAŻYŁY SIĘ I ZAŚNIEDZIAŁY.) OCZYŚCIŁEM JE , PODCIĄŁEM DO GÓRY I POSKLADALEM WSZYSTKO DO KUPY. NO I GOTOWE. DZIAŁA JAK CACKO. JESZCZE RAZ DZIEKI ZA PODPOWIEDZ.

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.10 - Caps Lock - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Serdeczne dzięki za tę podpowiedź! Miałem identyczny problem (wycieraczki śmigały tylko na najszybszym biegu) i rozwiązałem go bez żadnych trudności, a już chciałem kupować nowy silniczek.

Dla wszystkich, którzy jeszcze tu trafią z podobnym problemem - u mnie odkręcanie silniczka od nadwozia okazało się zbędne. Spróbujcie w pierwszej kolejności zdjąć plastikową obudowę silniczka (znajduje się ona od spodu silniczka na 4 zatrzaskach mocujących) i delikatnie odgiąć blaszki (zaznaczone na zdjęciu).

post-29804-0-88233300-1456932684_thumb.jpg

 

Powodzenia i jeszcze raz dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!