Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie działa I i II bieg wycieraczki przedniej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posadam mwgane 1,6 2002 Air. Dzisiaj rano włączyłem wycieraczki i okazało się , że przednia szyba nie jest orosiała jak boczne , tylko zmrożona i wycieraczki przymarzły.Chcąc ją oczyścić włączyłem odruchowo je. Po minimalnej zwłoce ruczyły po lodzie lecz z oporem , ale gdy je wyłączyłem i po chwili włączyłem to okazalo się , że działają tylko na III najdzybszym biegu. Przy włączeniu I i II słychać tylko ciche pyknięcie pod deską rozdzielczą - jakby jakiś przekaźnik- stycznik działał ale wycieraczki stoją. Gdy wtedy otworzyłem maskę i pochyliłem się nad podszybiem to słychać tam cichy szum jakby od pracującego silniczna. Wycieraczki na tych pierwszych biegach nie chą pracować nawet gdy je popychałem za ramię. Proszę o pomoc - gdzie i jakiej usterki szukać , co zrobić by dziłało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba silniczka tak całkiem nie spaliłem , bo na trzecim - najszybszym biegu wycieraczki działają. Bardziej mi podchodzi podpowiedz o zniszczeniu jakiś wewnętrznych zębatek odpowiadających za działanie konkretnych przełożeń. Nie mniej jak widzę muszę go wsymienić w całości - ale jak to zrobić - od podszybia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładni i tak nie dostaniesz a już tym bardziej jej trybów bo wszystko jest zespolone z silnikiem.

Musisz ściągnąć ramiona wycieraczek i zdemontować podszybie w sumie po co mam powtarzać to co jest opisane kilkanaście razy na forum a nawet powstał turial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniczku masz tylko jedną przekładnię ślimakową. Żadnej innej przekładni tam nie ma.

Silniczek ma prędkość obrotową regulowaną uzwojeniami. Uzwojenie od najwyższego biegu jest sprawne, inne się sfajczyły. Tu przyznam się, że nie pamiętam, czy jest jedno uzwojenie z odczepami, czy 2 uzwojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczysc styki blaszek pod czarną osłonką na silniku miałem podobny problem trzeba to dobrze wyczyscic i lekko dogiąc blaszki wszystko wróci do normy

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

SERDECZNE DZIĘKI -DEXTERNS - TOWJA PODPOWIEDZ BYŁA BARZO TRAFNA. TO BYŁA WINA ZASMAŻONYCH-ZAŚNIEDZIALYCH BLASZEK POD OBUDOWĄ PRZEKŁADNI SILNICZKA.

WYSTARCZYŁO GO ZDEMONTOWAĆ , OTWORZYĆ , OCZYŚCIĆ I PODGIĄĆ STYKI.

ALE PO KOLEI

NAJPIERW ZDEMONTOWAŁEM PRAWĄ CZĘŚĆ PLASTOKOWEGO PODSZYBIA -( DWIA WKRĘTY GWIAZDKI I MAŁY ZATRZASK PLASTIKOWY).

KOLEJNY KROK TO ODŁĄCZENIE OD SILNIKA KOSTKI ZASILJĄCEJ -( ZATRZASK OD DOŁU)

NASTĘPNIE ODKRĘCIŁEM NAKRĘTKĘ (13) NA TRZPIENIU SILNIKA MOCUJĄCĄ KONIEC RAMIENIA MECHANIZMU WYCIERACZEK I TRZY ŚRUBY MOCUJĄCE SILNIK DO NADWOZIA (10)

MAJĄC SILNICZEK W RĘKACH PODWAŻYŁEM DELIKATNIE PŁASKIM WKRĘTAKIEM ZAPILNKI MOCUJĄCE CZARNĄ PLASTIKOWĄ OBUDOWĘ UMIEJSCOWIONĄ OD SPODU , PRZY KOŃCU SILNIKA , GDZIE SĄ STYKI I TRZPIEŃ. PO ZDJĘCIU JEJ ODSŁONIŁEM ZESPÓŁ PLASTIKOWYCH ZĘBATEK I ŚLIMAKA , ORAZ MIEDZIANYCH I ŻELARNYCH STYCZNIKÓW. DWA Z NICH ( NAJPRAWDOPODOBNIEJ Z POWODU PRZEGRZANIA OBCIĄŻENIEM ZASMAŻYŁY SIĘ I ZAŚNIEDZIAŁY.) OCZYŚCIŁEM JE , PODCIĄŁEM DO GÓRY I POSKLADALEM WSZYSTKO DO KUPY. NO I GOTOWE. DZIAŁA JAK CACKO. JESZCZE RAZ DZIEKI ZA PODPOWIEDZ.

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.10 - Caps Lock - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Serdeczne dzięki za tę podpowiedź! Miałem identyczny problem (wycieraczki śmigały tylko na najszybszym biegu) i rozwiązałem go bez żadnych trudności, a już chciałem kupować nowy silniczek.

Dla wszystkich, którzy jeszcze tu trafią z podobnym problemem - u mnie odkręcanie silniczka od nadwozia okazało się zbędne. Spróbujcie w pierwszej kolejności zdjąć plastikową obudowę silniczka (znajduje się ona od spodu silniczka na 4 zatrzaskach mocujących) i delikatnie odgiąć blaszki (zaznaczone na zdjęciu).

post-29804-0-88233300-1456932684_thumb.jpg

 

Powodzenia i jeszcze raz dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!