Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z 1.9 dti


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

Posiadam dość kłopotliwy problem z moją megi 1.9 dti 98 KM. Mianowicie, auto ciężko zapala ale nie zawsze. Rano przed wyjazdem do pracy zapali normalnie ale czasami za 2 razem obroty wskakują odrazu na obroty 1500 i sie unormuja sie po sekundzie do biegu jałowego, ale to nie jest głowny problem. Gdy chce wracac do domu po 8 godzinach pracy auto odpala za 2, 3, 4 razem kopcąc po odpaleniu na biało. Silnik po uruchomiuenu chodzi równo. Także gdy auto stoi długo na biegu jałowym strasznie kopci na niebiesko przy zimnym silniku i czuc swąd niedopalonej ropy. Sprawdziłem siece i wtryski, okazało się, żę jest ok. Wymieniłem także filtr paliwa. Paliwo nie schodzi bo stała po okresie świątecznym tydzien i zapaliła od dotknięcia. Myślicie, że to pompa? Może kąt wtrysku?

Edytowane przez demotywator93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Kąt wtrysku, tak jak napisał kolega zawisza1980 sam się nie przestawił ( jeśli był ustawiony po rozrządzie, to do następnej wymiany nie powinno być problemów!), mimo wszystko obstawiłbym wtryskiwacze! Spróbuj zmienic stację paliw, i dolej do paliwa troszke mixolu lub innego oleju mieszalnego z benyną ( jakiegos do dwusuwa, jesli przesadzisz z ilością może troszke dymić na niebiesko... ale to minie), lub jakiegos ''czysciciela'' układu wtryskowego. Nie zalewaj go tzw. lepszym ON bo to nic nie da! I PRZEGOŃ Renię trochę! Kopceniem na niebiesko po kilkukrotnych próbach odpalena raczej bym się nie przejmował( resztki ropy i oljeu wypalajace się w komorze po nie udanych probach startu..). Jeśli czujnik temp. byłby walniety, to problem wystepowałby także na ciepłym silniku + czarno-niebieska chmura za twoim kominem... spróbuj w taki sposób jak napisałem wyżej, powinno pomóc! takie objawy czasami wystepują w naszych silnikach, po dłuższych przestojach czy krótkich odcinkach na których są użytkowane, lub zbyt długo delikatnie traktowane... Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Jak sie ma sprawa z olejem? ubywa? po dopaleniu na zimnym silniku jak długo pracuje? nie było różnicy na cieplym i zimnym silniku, po pracy na biegu jałowym? nadal kopcił? W naszych silnikach są zastosowane pierścienie tzw."sekundowe", i po zbyt długiej 10-15min. pracy na wolnych obrotach pokaże się niebieski dymek, który zaniknie po dobrej przegazówce lub po paru kilometrach (1-2) jazdy.

Czy kąt wtrysku był kiedyś ustawiany? Na jakim oleju jeździsz? Jak skończysz pracę, przed odpaleniem otwórz maske i podpompuj gruszką paliwo i wtedy odpal.

Daj znać jak odpalił! Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy jest ciepla juz tak nie kopci. Oleju nie ubywa, a używam elfa 10w40. NIc nie wiem czy ktośustawiał w niej ką wtrysku bo kupiłem ją z niedawno wymienianym rozrządem

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi

Zanim wyślesz na forum przeczytaj jeszcze raz i popraw błędy.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj!

Wiec tak, chcąc nie chcąc bedziesz musiał podjechać do dobrego majstra od diesli, i sprawdzić (ew. ustawić) kąt wtrysku, za takie wygłupy Megi moze być właśnie on odpowiedzialny! Jeszcze jedno; nikt przed sprzedarzą nie ustawia kąta wtrysku (dodatkowa opłata i trochę zabawy średnio od 70-120pln dodatkowo), poszukaj poszperaj majstra który to robił już w renault z takim silnikiem, ponieważ z tego co pamietam do pompy idzie specjalny klucz... Sprawdź także kondycje rolek ślizgowych, napinających, pompy wody, a takze paska akcesorii! Jeśli autko kupiłeś od handlarza lub z komisu, to jest ich częsta zagrywka! ( wymieniają sam pasek aby uatrakcyjnić ofertę, ale nic po za tym! ) Życzę powodzenia i daj znać co i jak! Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!