Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z 1.9 dti


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

Posiadam dość kłopotliwy problem z moją megi 1.9 dti 98 KM. Mianowicie, auto ciężko zapala ale nie zawsze. Rano przed wyjazdem do pracy zapali normalnie ale czasami za 2 razem obroty wskakują odrazu na obroty 1500 i sie unormuja sie po sekundzie do biegu jałowego, ale to nie jest głowny problem. Gdy chce wracac do domu po 8 godzinach pracy auto odpala za 2, 3, 4 razem kopcąc po odpaleniu na biało. Silnik po uruchomiuenu chodzi równo. Także gdy auto stoi długo na biegu jałowym strasznie kopci na niebiesko przy zimnym silniku i czuc swąd niedopalonej ropy. Sprawdziłem siece i wtryski, okazało się, żę jest ok. Wymieniłem także filtr paliwa. Paliwo nie schodzi bo stała po okresie świątecznym tydzien i zapaliła od dotknięcia. Myślicie, że to pompa? Może kąt wtrysku?

Edytowane przez demotywator93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Kąt wtrysku, tak jak napisał kolega zawisza1980 sam się nie przestawił ( jeśli był ustawiony po rozrządzie, to do następnej wymiany nie powinno być problemów!), mimo wszystko obstawiłbym wtryskiwacze! Spróbuj zmienic stację paliw, i dolej do paliwa troszke mixolu lub innego oleju mieszalnego z benyną ( jakiegos do dwusuwa, jesli przesadzisz z ilością może troszke dymić na niebiesko... ale to minie), lub jakiegos ''czysciciela'' układu wtryskowego. Nie zalewaj go tzw. lepszym ON bo to nic nie da! I PRZEGOŃ Renię trochę! Kopceniem na niebiesko po kilkukrotnych próbach odpalena raczej bym się nie przejmował( resztki ropy i oljeu wypalajace się w komorze po nie udanych probach startu..). Jeśli czujnik temp. byłby walniety, to problem wystepowałby także na ciepłym silniku + czarno-niebieska chmura za twoim kominem... spróbuj w taki sposób jak napisałem wyżej, powinno pomóc! takie objawy czasami wystepują w naszych silnikach, po dłuższych przestojach czy krótkich odcinkach na których są użytkowane, lub zbyt długo delikatnie traktowane... Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Jak sie ma sprawa z olejem? ubywa? po dopaleniu na zimnym silniku jak długo pracuje? nie było różnicy na cieplym i zimnym silniku, po pracy na biegu jałowym? nadal kopcił? W naszych silnikach są zastosowane pierścienie tzw."sekundowe", i po zbyt długiej 10-15min. pracy na wolnych obrotach pokaże się niebieski dymek, który zaniknie po dobrej przegazówce lub po paru kilometrach (1-2) jazdy.

Czy kąt wtrysku był kiedyś ustawiany? Na jakim oleju jeździsz? Jak skończysz pracę, przed odpaleniem otwórz maske i podpompuj gruszką paliwo i wtedy odpal.

Daj znać jak odpalił! Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy jest ciepla juz tak nie kopci. Oleju nie ubywa, a używam elfa 10w40. NIc nie wiem czy ktośustawiał w niej ką wtrysku bo kupiłem ją z niedawno wymienianym rozrządem

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi

Zanim wyślesz na forum przeczytaj jeszcze raz i popraw błędy.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj!

Wiec tak, chcąc nie chcąc bedziesz musiał podjechać do dobrego majstra od diesli, i sprawdzić (ew. ustawić) kąt wtrysku, za takie wygłupy Megi moze być właśnie on odpowiedzialny! Jeszcze jedno; nikt przed sprzedarzą nie ustawia kąta wtrysku (dodatkowa opłata i trochę zabawy średnio od 70-120pln dodatkowo), poszukaj poszperaj majstra który to robił już w renault z takim silnikiem, ponieważ z tego co pamietam do pompy idzie specjalny klucz... Sprawdź także kondycje rolek ślizgowych, napinających, pompy wody, a takze paska akcesorii! Jeśli autko kupiłeś od handlarza lub z komisu, to jest ich częsta zagrywka! ( wymieniają sam pasek aby uatrakcyjnić ofertę, ale nic po za tym! ) Życzę powodzenia i daj znać co i jak! Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!