Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujace obroty


forestowy

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem że w mojej Renacie wskazówka obrotów na postoju nie stoi w miejscu. Wolne obroty zmieniają się w zakresie ~700-950 obr. Nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Żadnych innych objawów nie zaobserwowałem.

Czy to słynny problem falujących obrotów czy nie ma się czym przejmować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj w klubie. <piwko> Na przykładzie forum i własnych obserwacji dochodzę do wniosku, że niezły mechanicznie silnik żabojady załatwili na cacy badziewną elektroniką. :unsure: W moim obroty na biegu jałowym wahają się w granicach 50-100/min. i wg.instrukcji serwisowych jest to dopuszczalne w tych silnikach. Tak niewielkie wahania przenoszą się jednak na budę i choć na obrotomierzu tego nie widać, to pod tyłkiem już czuć tę nerwową pracę. Ostatnio miałem okazję posiedzieć w Megance znajomego. Mimo, że jego auto ma silnik 1.6 16V, to po odpaleniu zauważyłem w zasadzie taką samą pracę na biegu jałowym czyli delikatne telepanie silnika przenoszące się nawet na dźwignię zmiany biegów. Wszystko byłoby fajnie, gdyby można było tą przypadłość w łatwy sposób wyeliminować. Jednak jak widać po wpisach na forum mnóstwo ludzi z tym walczy, niestety bez efektów. :)

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na szczęście nic na bude się nie przenosi. "Na ucho" też w zasadzie nic nie słychać, tylko ta wskazówka ....

Czyli mam rozumieć że dopóki nie wyłazi poza 1000 to żadnych negatywnych skutków nie będzie i "ten typ tak ma" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinien tak mieć, ale jak widać w praktyce często tak ma. <piwko>

Z tym, że obroty na biegu jałowym na poziomie 1000/min. są dla tego silnika za wysokie. Mowa oczywiście o nagrzanym silniku. W takim przypadku o ile dobrze pamiętam obroty powinny wynosić 750/min. (z tolerancją +-50/min.). I u mnie właśnie tak sobie skacze w granicach tej tolerancji, co mnie osobiście doprowadza do szewskiej pasji. :unsure:

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!