Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szalejące obroty megane 1.6 90KM


milofreeride

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z obrotami w moim megane 1.9 90KM. Minaowicie auto pali cięzko na zimnym silniku i często muszę wspomagać się pedałem gazu aby w ogóle odpaliło. Gdy już odpali to nie koniec problemów ponieważ albo gaśnie (wtedy muszę poczekać z wciśniętym pedałem gazu aż silnik się rozgrzeje i problem ustępuje) albo obroty są za duże na poziomie 1500-2000. Gdy auto jest już rozgrzane i je zgaszę to na ciepłym silniku raz potrafi zapalić bezproblemu a za drugim razem kręcę roszrusznikiem jak głupi puki nie zapali. Następna sprawa to obroty podczas jazdy samochodem, czasami zdarza się, że przez 10-15 min wszystko jest ok czyli trzymaja się na poziomie 750, ale potem znów zatrzymują się na 1500-2000 raz stale a raz falując. Rzadko się zdarza, że zatrzymują się na 3 tys. Post jest trochę zagmatwany ale starałem się opisać dokładnie każdy przypadek. Proszę doświadczonych kolegów o pomoc w diagnozie i naprawie problemu. Na forum nie znalazłem dokładnie takiego samego przypadku jak mój, więc zalożyłem nowy temat. Pozdrawiam serdecznie.

Ludziska zakonotujcie sobie

km - kilometr jak kto woli 1000m

KM - koń mechaniczny

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez milofreeride
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety miałem ostatnio mało czasu więc dopiero wczoraj wyczyściłem silniczek krokowy i obroty cudownie powróciły do normy, ale nadal mam problem z odpalaniem.

Akumulator na pewno daje dobrą moc rozrusznikowi króty kręci bez problemów, ale pomimo tego auto po nocy ma problemy z odpalaniem i musze wspomagać je pedałem gazu.

Czasami zdarza się, że po odpaleniu gaśnie. Gdy auto jest rozgrzane poblem znika. Dodam, że dzieją się dziwne rzeczy ze wskażnikiem temperatury silnika. Gdy jadę samochodem wskazuje on 85 stopni, gdy zatrzymam samochód pokazuje już 90 stopni. Zdaża się, że czasami wskazówka jest delkiatnie ponad 90 stopni (ok. 91-92) oraz zdarza się czasami ze zwyczajnie delikatnie skacze.

Czy któryś z forumowiczów jest w stanie pomóc mi z diagnozie?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie temp spowodowane jest niewłaściwie działającym termostatem, niestety sporo silników k7m (1.6 8v 90KM)ma tę przypdałość. Niektórzy tak jeżdża i nic złego się nie dzieje. Jednak silnik najszybciej zużywa się "na zimno" i sprawny termostat na pewno pomaga utrzymać go w dobrej kondycji. W k7m można wymiewnić sam wkład termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Posiadam od niedawna Megane Coupe 1.6 v8. Problem polega na tym, ze strasznie szaleją obroty. Gdy silnik jest zimny, auto pracuje w miarę dobrze, po krótkiej jeździe, obroty spadają do 500... Silnik na obrotach 3000 pracuję głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Jak pracuje głośno to sprawdź tłumik,jeśli dzwoni klekocze itp. to to napisz.

Silniki 1.4 i 1.6 8V wymagają okresowej regulacji zaworów czy to robicie ?

Podwyższone obroty biegu jałowego spowodowane są wykrytą przez sterownik usterką lub problemem mechanicznym (pompa paliwa,słaba kompresja) jeśli poprawianie wtyczek nie pomaga trzeba jechać na komp.

I jeszcze jedna uwaga często ludzie do mnie przyjeżdżają jak najpierw sami na grzebią (i zapiszą się błędy) a potem ratuj....

Kończy się to dwoma wizytami bo najpierw "sprzątam" kompa potem z tydzień jazdy i dopiero porządne i uczciwe czytanie błędów i diagnoza,zastanówcie się czy spalone duże ilości paliwa stracony czas na grzebanie pozwalają wam zaoszczędzić.No ale nie moja kasa i nie mój czas

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!