Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szalejące obroty megane 1.6 90KM


milofreeride

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z obrotami w moim megane 1.9 90KM. Minaowicie auto pali cięzko na zimnym silniku i często muszę wspomagać się pedałem gazu aby w ogóle odpaliło. Gdy już odpali to nie koniec problemów ponieważ albo gaśnie (wtedy muszę poczekać z wciśniętym pedałem gazu aż silnik się rozgrzeje i problem ustępuje) albo obroty są za duże na poziomie 1500-2000. Gdy auto jest już rozgrzane i je zgaszę to na ciepłym silniku raz potrafi zapalić bezproblemu a za drugim razem kręcę roszrusznikiem jak głupi puki nie zapali. Następna sprawa to obroty podczas jazdy samochodem, czasami zdarza się, że przez 10-15 min wszystko jest ok czyli trzymaja się na poziomie 750, ale potem znów zatrzymują się na 1500-2000 raz stale a raz falując. Rzadko się zdarza, że zatrzymują się na 3 tys. Post jest trochę zagmatwany ale starałem się opisać dokładnie każdy przypadek. Proszę doświadczonych kolegów o pomoc w diagnozie i naprawie problemu. Na forum nie znalazłem dokładnie takiego samego przypadku jak mój, więc zalożyłem nowy temat. Pozdrawiam serdecznie.

Ludziska zakonotujcie sobie

km - kilometr jak kto woli 1000m

KM - koń mechaniczny

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez milofreeride
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety miałem ostatnio mało czasu więc dopiero wczoraj wyczyściłem silniczek krokowy i obroty cudownie powróciły do normy, ale nadal mam problem z odpalaniem.

Akumulator na pewno daje dobrą moc rozrusznikowi króty kręci bez problemów, ale pomimo tego auto po nocy ma problemy z odpalaniem i musze wspomagać je pedałem gazu.

Czasami zdarza się, że po odpaleniu gaśnie. Gdy auto jest rozgrzane poblem znika. Dodam, że dzieją się dziwne rzeczy ze wskażnikiem temperatury silnika. Gdy jadę samochodem wskazuje on 85 stopni, gdy zatrzymam samochód pokazuje już 90 stopni. Zdaża się, że czasami wskazówka jest delkiatnie ponad 90 stopni (ok. 91-92) oraz zdarza się czasami ze zwyczajnie delikatnie skacze.

Czy któryś z forumowiczów jest w stanie pomóc mi z diagnozie?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie temp spowodowane jest niewłaściwie działającym termostatem, niestety sporo silników k7m (1.6 8v 90KM)ma tę przypdałość. Niektórzy tak jeżdża i nic złego się nie dzieje. Jednak silnik najszybciej zużywa się "na zimno" i sprawny termostat na pewno pomaga utrzymać go w dobrej kondycji. W k7m można wymiewnić sam wkład termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Posiadam od niedawna Megane Coupe 1.6 v8. Problem polega na tym, ze strasznie szaleją obroty. Gdy silnik jest zimny, auto pracuje w miarę dobrze, po krótkiej jeździe, obroty spadają do 500... Silnik na obrotach 3000 pracuję głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Jak pracuje głośno to sprawdź tłumik,jeśli dzwoni klekocze itp. to to napisz.

Silniki 1.4 i 1.6 8V wymagają okresowej regulacji zaworów czy to robicie ?

Podwyższone obroty biegu jałowego spowodowane są wykrytą przez sterownik usterką lub problemem mechanicznym (pompa paliwa,słaba kompresja) jeśli poprawianie wtyczek nie pomaga trzeba jechać na komp.

I jeszcze jedna uwaga często ludzie do mnie przyjeżdżają jak najpierw sami na grzebią (i zapiszą się błędy) a potem ratuj....

Kończy się to dwoma wizytami bo najpierw "sprzątam" kompa potem z tydzień jazdy i dopiero porządne i uczciwe czytanie błędów i diagnoza,zastanówcie się czy spalone duże ilości paliwa stracony czas na grzebanie pozwalają wam zaoszczędzić.No ale nie moja kasa i nie mój czas

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!