Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przy zimnym silniku gaśnie na wolnych obrotach na Pb i LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o pomoc bo głupieje.

Jeżdżę moją Renią półtora roku.Silnik 1.6 K7M Pb-LPG(zwykłe Lovato). Kiedy zrobiło sie zimno moje auto zaczęło gasnąć na wolnych obrotach zarówno na Pb jak i LPG. Zapala dobrze na ssaniu na Pb lecz po dodaniu gazu i zdjeciu nogi z pedału natychmiast gaśnie, po przełączeniu na gaz dzieje sie to samo. Nadmieniam, że wymieniłem MAP sensor i wężyk bo były uszkodzone. Rozgrzałem samochód i spóściłem brudy z parownika (leciał czarno-brązowy "syf"), gazownik wyregulował gaz (miał za bogatą mieszanke). Silnik trzyma wolne obroty dopiero jak się zagrzeje. Gdu jest zimny jest klapa. Zawsze zapalam na Pb, po przejechaniu 2-3 km przełączam na LPG. Filtr gazu nowy. Chcę wymienić jeszcze komplet naprawczy reduktora. W przypadku benzyny zgłupiałem. Poradźcie proszę co zrobić. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Pozdrawiam wszystkich.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia Aston76

 

Po kropkach i przecinkach stosujemy spację. Poprawiłem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po moich doświadczeniach w tym temacie, proponuję przyjrzeć się silniczkowi krokowemu od wolnych obrotów. Z tego co przeczytałem na LPG-forum i na własnej skórze sprawdziłem, to na zimnym silniku taki objaw występuje jak zaworek silnika krokowego jest całkowicie zamknięty (w moim przypadku, przy źle dobranym zamienniku, trzpień grzybka całkowicie się wykręcił i opadł na przylgnię - zawór zamknięty) i się nie otwiera. Wtedy u mnie na zimnym nie było wolnych obrotów ani na benzynie ani na gazie, a na rozgrzanym do normalnej temperatury silnik pracował na wolnych obrotach tylko na benzynie i to na mocno obniżonych do 500. Najlepiej, żeby nie błądzić, to podmienić na chwilę ze sprawnego takiego samego silnika, a przy kupnie nowego zwracać uwagę, aby w zamienniku był dokładnie taki sam kształt grzybka zaworu. W moim zamienniku gzrybek miał inny kształt niż w oryginale i stało sie to o czym napisałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja akurat mam Megane Classic, ale chyba ten sam silnik bo też K7M 1.6. Wydaje mi się, że miałem dokładnie ten sam problem na zimnym silniku. I na benzynce i na gazie autko często gasło po puszczeniu gazu, w sensie, że wskazówka na obrotomierzu czasem spadła do zera i nagle się odbiła, a czasem po prostu samochód gasł. Jak dostał troche temperatury to wszystko było ok.

Jeździłem tak ponad rok bo nauczyłem się jak jeździć żeby nie gasło ;) ale powiem ci, że problem rozwiązał się sam w momencie jak była wymieniana uszczelka pod głowicą. Wiem, że to nie uszczelka ;) ale mechanik przy okazji tej naprawy wyregulował luzy na zaworach, bo było marnie podobno (to mój znajomy wiec nie robił tego żeby mnie naciągnąć). Po tej naprawie problem po prostu zniknął, już dwa miesiące mineły i auto ani razu nie zgasło mi na zimnym, obroty po puszczeniu gazu bardzo ładwie wracają do okolicy 700-1000.

Wnioskuje z tego, że regulacja zaworów pomogła, a to w tym silniku można łatwo samemu zrobić.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!