Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

czy ktoś z Was jest już po wymianie tarcz w Megane III 2.0 tce (180 KM)? Właśnie stoję przed wyborem zestawu tarcze+klocki na przód. Nie chcę fabrycznego zestawu, ponieważ seryjne klocki to pylące nieporozumienie o żywotności max. 20 tys. km. W poprzednim samochodzie zakupiłem zestaw z EBC i byłem bardzo zadowolony. Do Megi planuję zestaw tarcze EBC (gładkie) + klocki redstuff. Czy ktoś ma u siebie niefabryczny zestaw? Coś możecie polecić?

Jest jeszcze ciekawa tarcza Zimmermann sport (nawiercana), ale nic nie wiem o tej firmie. Ktoś ma u siebie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimmermann Sport bardzo dobre tarcze mój brat ma założone w Bmw E46 w silniku 325Xi najlepiej w spół grają z klockami ATE Ceramic one nie pylą tylko musisz zobaczyć czy występują te klocki do Megane III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też stoję przed wyborem kompletu na przód..2.0 Tce..w poprzednim aucie / alfa 147 150 km / kupiłem zestaw ATE ceramiczne klocki i gładkie tarcze...byłem zadowolony i klocki faktycznie nie pyliły.Jak znajdziesz kolego zestaw daj linka z ceną ;).

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Po dłuższej analizie i konsultacji ze sklepem zdecydowałem się na zetaw:

1. Tarcze - ZIMMERMANN SPORT

2. Klocki - ATE Ceramic

Koszt zestawu na przód około 825 zł + rabat 5% - zamawiałem na hamulcesklep.pl

Przy okazji wymienię też płyn hamulcowy na taki o podwyższonej temeraturze wrzenia - BF 307+

Monataż w przyszłym tygodniu. Po dotarciu dam znać jak się sprawuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...,, grubo "..:P te Zimmermanny są nawiercane i nacinane ?? Ładnie się to prezentuje ...ale trochę bym się bał o to że mi popękają przy wjechaniu w kałużę.. dlatego zawsze kupuję gładkie..może czas na zmiany ..?? :P

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na zestawie (oś przednia: tarcze Zimmermann Sport, klocki ATE Ceramic) zrobiłem już ponad 1500 km. Póki co jestem bardzo zadowolony, w mojej opinii skuteczność jest nieco lepsza niż na oryginalnych częściach. Największmi plusami jest bardzo cicha praca i bardzo niskie pylenie. W ostatnich dniach zrobiłem trasę około 1000 km i felgi były praktycznie czyste, a zgromadzony lekki osad bez problemu zszedł po zmysciu myjką ciśnieniową.

 

Przy okazji wymieniłem też płyn hamulcowy. Poniżej znajdziecie foto z i po montażu.

post-49416-0-58861800-1394555252_thumb.jpg post-49416-0-26508200-1394555268_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mam nadzieję że wniosę coś nowego w temat,

też kupuję właśnie klocki ceramiczne i przejrzałem sporo materiałów.

Co prawda nie myślę o ATE tylko o JURID White Ceramic, ale klocki poza firmą są w tej samej technologii co ATE Ceramic czy EBC RedStuff.

Generalnie w oficjalnych materiałach jakie wypuszcza Jurid, wszędzie jest informacja, że do ceramicznych klocków stosuje się tarcze gładkie (u mnie będzie to Zimmermann gładki):

 

Cytat:

Jakie tarcze hamulcowe stosować z klockami JURID WHITE?

Należy stosować wyłącznie tarcze gładkie, najlepiej JURID. Nie należy stosować nacinanych ani nawiercanych tarcz, ponieważ te rozwiązania mają na celu ograniczenie lub wyeliminowanie zjawiska fadingu, które nie powstaje przy zastosowaniu klocków ceramicznych. Używanie takich tarcz jest więc bezcelowe, tym bardziej, że takie tarcze przyśpieszają zużywanie się klocków hamulcowych.

 

do poczytania o klockach ceramicznych (to samo dotyczy ATE, EBC, etc...):

http://motofocus.pl/nowosci/12089/ceramiczne-klocki-hamulcowe-jurid-white-praktyczne-zalety

http://motofocus.pl/nowosci/11824/jurid-white-ceramiczne-klocki-hamulcowe-dla-najbardziej-wymagajacych-kierowcow

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/ceramiczne-klocki-hamulcowe-jurid-white-czyste-felgi-bez-kompromisow-w-hamowaniu/0rx4z

Edytowane przez TomaszM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!