Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I 1.6e - kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy temat, więc chciałem się przede wszystkim przywitać :P W sobotę kupiłem Renault Megane I z silnikiem 1.6e, której zdjęcie dodaje w załączniku ;)

W związku z tym, że autko potrzebuje niewielkiego (mam nadzieję i tak mi się wydaję) wkładu, mam kilka pytań.

Na początku prosiłbym was o opinie na temat silnika jaki znajduje się w tym aucie, tj. 1.6e. Interesuje mnie też wyposażenie które znajduje się w tym aucie według kodów. Dodam przy tym nr. VIN, którego niestety nie mogę za pomocą internetu rozkodować w zadowolającym stopniu, więc proszę was i tutaj o pomoc: VF1BA0F0D14170024. Kody ze słupków dodam jutro.

Auto potrzebuje wymiany oleju, i tutaj mam problem. Na karteczce pod maską mam wpisane Mobil 10W40, ale nie wiem czy to olej syntetyczny, pół syntetyczny czy mineralny. Chcę zalać silnik olejem elfa, jednak nie wiem jakim. Co uważacie? Lać mineralny dla pewności? Auto ma najechane 182 tysiące (teoretycznie).

Z tyłu auta podczas jazdy wydobywają się stuki. Mam obawiać się, że to może być belka, lub coś poważnego? Jeśli to amortyzatory to nie ma problemu, jutro sprawdze to na stacji, i ewentualnie wymenie, ale jeśli to belka, to na jaki koszt mam się przygotować? Da się ją jakoś zregenerować i czy taka zregenerowana belka ma w ogóle sens? Czy raczej belka jest bezobsługowa w tych autach? (tak też słyszałem)

Podczas mocnego skrętu kołami i przyspieszania słychać delikatnie przegub, nie jest tak zawsze, ale coś zaczyna się dziać, więc i go musze wymienić. Auto teoretycznie nie ma ABS, ale ma 2 poduszki powietrzne w środku i dziwi mnie, że przy tym nie ma ABS-u. Dlatego jutro podam kody ze słupka i prosiłbym o rozkodowanie ich pod względem wyposażenia. Wiem, że w wersji bez ABS przegub jest zintegrowany z całą półośką i będe musiał wymienić ją całą. Jest sens jakiejś regeneracji, lub są na to jakieś sposoby, np ewentualna podmiana z wersji z ABSem? Na jaki koszt musze się przygotować?

Przestała dmuchać dmuchawa. Po ustawieniu jej na 4 poziom i maksymalna temperature, grzało ładnie, aż przestało. Po chwili dmuchało znowu, i tak kilka razy aż w końcu całkiem przestała działać. Nie czułem zapachu spalenizny, więc to chyba nie spaliła się dmuchawa. Wydaję mi się, że to przewód od bezpieczników się przepalił, bo słyszałem, że się w megankach to zdarza bardzo często. Jest możliwość zrobienia tego jakoś na trwale?

Silnik czasami dymi trochę na biało, to normalne na zimnym silniku? Po rozgrzaniu jest tego znacznie mniej, czasami w ogóle, czasami tylko jak mocno przygazuję.

To chyba wszystko, z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam jeśli pominąłem którąś odpowiedź na moje pytania w innych tematach, szukałem jakby nie było ;)

Pozdrawiam

Kuba ;)

post-68449-0-83569600-1393865449_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 10W40 to zazwyczaj półsyntetyk (możesz sprawdzić w sieci wpisując nazwę)i taki lałbym dalej .

Czy akurat Elfa , kiedyś się zraziłem wg. mnie lepszy Lotos semisyntetyk . Można trafić promocje w bańce 5 L za nieco ponad 70 zł (zazwyczaj są cztery litry).

Do osłony przegubu daj nową porcje smaru może ucichnie jak miał sucho ,i jeszcze sporo kilometrów przejeździ .

Co do dymienia , sprawdzaj czy nie ubywa płynu chłodniczego .

A tak a pro po ładne to autko , chyba utrzymane .

Edytowane przez audikom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że gdy wleje półsyntetyk to rozszczelni mi silnik. Podjechałbym do mechanika, u którego olej był ostatnio wymieniany, ale to było 4 lata temu, bo to auto prawie stało (dziadek przejechał przez 4 lata 20tys km i czekał z wymianą do następnej kilometrówki, która mi właśnie wybiła). Mając te dane które mam na temat oleju to praktycznie każdy rodzaj znajde w necie, dzisiaj mamy taki rynek olejowy duży, więc będzie cieżko.

Z osłony przegubu jest wyciek. Nie tak, ze kapie, ale po prostu wszystko jest spocone, ale może smar pomoże, mam nadzieję :P

Będe obserwował płyn, jak go ubywa to uszczelka pod głowicą jest do zrobienia?

Dzięki ;) autko się trafiło utrzymane, od siwego starszego pana, bez rdzy poza małymi punkcikami, które też niedługo zrobię póki nie trzeba nic wycinać. Silnik i skrzynia chodzą jak nowe, jest dość ładnie wyposażony, jestem bardzo zadowolony. Uporam się z tymi kilkoma problemami, zrobie mały serwis i myśle, że jeszcze długo u mnie pojeździ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie na biało przy zimnym silniku,teraz na chłodzie,może być po prostu parą wodną.Jak nie leci na ciepłym silniku,to bym się tym nie przejmował.Zobaczysz jak będzie ciepło czy też będzie widać parę.

Tylną belkę można regenerować,niech sprawdzą na diagnostyce co stuka z tyłu,mogą być amortyzatory lub tłumik uderza o spód.

Do dmuchawy jest wtyczka w podszybiu ,blisko środka z prawej strony,spróbuj ją poruszać ,zobaczyć czy styki nie są nadpalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież ten olej co aktualnie jest zalany to półsyntetyk . Więc nie ma potrzeby zmiany na gorszy/gęstszy chyba że go dużo bierze .

W przegubie jest smar, więc pewnie już go ubyło albo go niema przez te wycieki, stąd hałas trzeba szybko poprawić.

Napij pełną porcje nowego smaru ( gotowe zestawy w handlu ) , pasowało by też wymienić osłonę bo dalej będzie go ubywało.

Przy okazji wymiany w silniku sprawdź/dolej do skrzyni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

cięcie

W skrzyni prawdopodobnie nie sprawdzisz poziomu żadnym bagnetem. Poziom musi być taki, że wlewasz do skrzyni olej do momentu, aż zacznie wypływać otworem którym ją napełniasz. Najlepiej po prostu odkręcić wlew i włożyć palec, zobaczyć ile tam jest tego oleju i ewentualnie dolać, z tym, że ja w takiej sytuacji już bym go wymienił, nie kosztuję dużo.

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!