Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Megane 1.6 V8, 1996 rok

Po osiągnięciu temperatury, kiedy włącza się wentylator, para wyrzuca wodę z układu chłodzenia.

Głowica sprawdzona - jest szczelna; pompa wody - nowa i działa; termostat - sprawny; węże - równiez są sprawne; odpietrzany ukłąd zgodnie z instrukcją

Bez termostatu również gotuje sie i wyrzuca wodę.

Czy ktoś z Państwa miał juz podobny problem - prosze o podpowiedź, gdzie szukac usterki

z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pompa wody jest sprawna to przy sprawnym (nie zablokowanym) układzie chłodzenia powinna przebijać przez głowicę płyn chłodzący i tym samym wypchać powietrze, które potem powinno być spuszczone przez odpowietrzniki. Wnioskuję, że była zdejmowana głowica w celu sprawdzenia szczelności, więc była zmieniana również uszczelka. Mój ojciec miał przypadek w oplu, że nowa uszczelka miała źle wybity jeden otwór, przez który właśnie przepływał płyn między blokiem silnika, a głowicą i też się z takim przypadkiem męczył chyba z miesiąc. Uszczelkę oddał do reklamacji (dizel- dość droga), ale kosztów diagnostyk i nerwów nikt mu nie zwrócił. Na te uszczelki to trzeba niestety uważać i zawsze porównać ze starą. Dalej obstawiam jakieś blokowanie płynu, ale w którym miejscu to trzeba chyba po kolei dochodzić.

 

P.S. Tą odpowiedź wysłałem Ci też na pytanie PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp.wody rosnie,otwiera sie termostat, wlacza sie wentylator .wyrzuca wode przez zbiornik. po odkreceniu sruby odpow. wali para. stygnie-zasysa wode.temperatura rosnie,gotuje sie w ukladzie,itd.

 

[ Dodano: 2007-01-30, 17:46 ]

uszczelka za 92 zł, otwry dokladnie sprawdzone,nawet rozwiercone z4mm na 6mm glowica sprawdzona na szczelnosc, szlifowana. nic nie pomoglo. co jest? w serwisie sugerują że moze byc mikropekniecie cylinra.zaczelo sie od tego ze poszedl olej do wody .w oleju nie ma sladu wody .dziekuje za sugestje,moze ktos spotkal sie z podobnymi objawami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz może, czy na rozgrzanym silniku węże powrotne płynu do chłodnicy sa ciepłe. Jeżeli nie....to masz zapchany układ.

Ja sprawdziłbym jeszcze, czy zjawisko wyrzucania płynu wystepuje również jak całkowicie odkręcisz korek od zbiorniczka. Nie odkrecaj tylko tego korka jak mocno rozgrzejesz płyn bo wybuchnie i poparzy Cie !!!. To bardzo niebezpieczne!!! Odkręć zanim bedziesz rozgrzewał.

 

 

ps. pozwoliłem sobie poprawić na kolorowo bo to bardzo istotna uwaga Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz może, czy na rozgrzanym silniku węże powrotne płynu do chłodnicy sa ciepłe. Jeżeli nie....to masz zapchany układ.

Ja sprawdziłbym jeszcze, czy zjawisko wyrzucania płynu wystepuje również jak całkowicie odkręcisz korek od zbiorniczka.

po wymianie uszczelki uklad chlodz plukalem 5-krotnie wodą z proszkiem do prania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie uszczelki uklad chlodz plukalem 5-krotnie wodą z proszkiem do prania

 

Fatalnie....kto Ci poddał taki pomysł? proszek do prania ma silne własciwości żrące. Ani pompa wody, ani chłodnica, ani kazde inne urządzenie, do którego dociera płyn napewno nie są z tego płukania zadowolone. Jeżeli już, to płucze sie tylko czystą wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie uszczelki uklad chlodz plukalem 5-krotnie wodą z proszkiem do prania

 

Fatalnie....kto Ci poddał taki pomysł? proszek do prania ma silne własciwości żrące. Ani pompa wody, ani chłodnica, ani kazde inne urządzenie, do którego dociera płyn napewno nie są z tego płukania zadowolone. Jeżeli już, to płucze sie tylko czystą wodą.

jak inaczej usunac olj z ukladu chlodzenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosując ten proszek do prania mogłeś zapchać układ chłodzący. Proszek oprócz tego, że jest żrący to wytwarza piane i wlasnie ona mogła zapchać np rurki chłodnicy lub inne wąskie przeloty. W sklepach motoryzacyjnych sa specjalne płyny do płukania układów chłodzących. Spróbuj je zastosować, może udrożnią Ci układ. Z tym proszkiem to był naprawde fatalny pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotuje bo nie ma obiegu. Gdzieś jest ten układ zapchany. Inaczej nie powstawałoby to ciśnienie. Jeżeli juz kilka razy płyn zagotowałeś, to uszczelka pod głowicą długo nie wytrzyma. Sprawdzałeś temperature węży powrotnych? to nieraz pomaga Sprawdz drożność chodnicy. Chłodnica to szereg cieniutkich rureczek. Łatwo je zapchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś chłodnice miedziane ( w megi masz aluminiową ) płukało się roztworem sody kaustycznej .....................

a tu proponuję rozebrać wszystkie węże ...

uszczelka za 92 zł, otwry dokladnie sprawdzone,nawet rozwiercone z4mm na 6mm glowica sprawdzona na szczelnosc, szlifowana. nic nie pomoglo. co jest? w serwisie sugerują że moze byc mikropekniecie cylinra.zaczelo sie od tego ze poszedl olej do wody .w oleju nie ma sladu wody .dziekuje za sugestje,moze ktos spotkal sie z podobnymi objawami

ja tak miałem w ciężarówce co chwilę pluła na szybę borygiem silnik został rozebrany w drobny mak ( takie było podejrzenie że jest rysa na tulei (cylindrze) i pod wpływem ciepła puszcza ciśnienie w układ chłodzenia) niestety nic nie stwierdzono, po złożeniu silnika na nowo na nowych uszczelkach problem zniknął CZARY!!!

może w twoim przypadku zostało także coś sknocone w warsztacie

ale najpierw sprawdź obieg w chłodnicy i przepustowość układu silnika

 

[ Dodano: 2007-01-30, 21:30 ]

termostat otwiera-chlodnica goraca-za chwile wlacza sie wentylator jednoczesnie wyrzuca wode.dziwne ale to dzieje sie naprawde.to mnie kosztuje juz prawie 500 zł i nikt nie wie co moze byc przyczyna

jakie jest zabarwienie spalin białe?aż mleczne??? bo to mi wygląda na walniętą uszczelkę pod głowicą jeżeli zaczyna wyrzucać po otwarciu termostatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!