Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powietrze w przewodach paliwa


hymmen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w temacie mam problem z powietrzem w układzie paliwowym, ale tylko pomiędzy filtrem a pompą paliwa, co widać na załączonym filmie. Wymieniłem już oba przewody, na używki, ale sprawne, wyjęte z innego auta i dalej to samo. Czy możliwa jest wada filtra, lub złej jakości paliwo? Wygląda na to jakby przepustowość filtra była ograniczona i pompa zasysa powietrze przy łączeniu z przewodami, ale to moje przemyślenia. Dodam, że filtr wymieniłem na nowy, oryginalny przed zimą zeszłego roku. Czyżby parafina? W momencie, kiedy powietrze wchodzi do pompy wraz z paliwem słychać charakterystyczne buczenie pompy paliwa, zaworek na końcu nie wyrabia i nie odpowietrza takiej ilości "bąbli". Pompę słychać w kabinie w momencie wpływania do niej dużej ilości powietrza. Problem występuje na biegu jałowym i w czasie jazdy. W trakcie jazdy objawia się to spadkiem mocy przy wyższych prędkościach, obrotach, komunikat: "stop", "ryzyko awarii silnika", zwalniam lub gaszę auto i jest ok, po ponownym odpaleniu. Clip wtedy pokazuje zapisane błędy, za niskie ciśnienie na listwie i błąd obwodu wtryskiwacza na 4 cylindrze, jakoś tak. Jest to błąd zapamiętany, ale nie aktualny. Może wtryskiwacz już do wymiany? Silnik dość specyficznie pracuje, tak metalicznie. Tylko skąd to powietrze? Zacznę od wymiany filtra paliwa, może tu coś nie halo. Może ktoś na forum, przerabiał temat, będę wdzięczny za sugestie. Dołączam film. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem niedawno podobny problem, który doprowadził do stanu holowania spod pracy bo megi nie chciała odpalić. W domu zdjąłem zderzak i odkręciłem reflektor aby zlokalizować źródlo powietrza. Przyczyną był wąż paliwa od filtra do pompki. Moim zdaniem masz podobny problem bo w przewodzie do filtra nie zauważyłem bąbli. Chyba, że masz gdzieś nieskręcone dokładnie uszczelnienie filtra. Albo niedokładnie dociśniętą złączkęna przewodzie paliwowym. Dodatkowo zablokowany parafiną lub innymi zanieczyszczeniami filtr może wymuszać zaciąganie powietrza nawet na niezbyt szczelnym połączeniu przewodu paliwowego. Ja założyłem na orginalne złączki czarny (niestety nieprzezroczysty) przewód kupiony "z metra" średnicy 6 mm zaciśnięty opaskami. Kilka miesięcy i spokój.

Edytowane przez makuli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam przewód podmieniałem już dwa razy na inny i dalej jest to samo. Zamówiłem drugi, nowy filtr. Obstawiam też nieszczelność filtra, na którymś z gumowych oringów, np. przy podgrzewaczu, czy korku spustowym. Zobaczymy, po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zdemontować obudowę filtra( u mnie po prostu lekko podnieść do góry i zsunąć z uchwytów)i spróbować wykonać próbę ciśnieniową. Razem z przewodami z gruszki i do pompki paliwa. Zatkać jeden otwór nabić ciśnienie powietrza z drugiej stony i zanurzyć w wodzie lub ze spryskiwacza polać roztworem wody z płynem do naczyń. W przypadku nieszczelnych połączeń pojawią się bąbelki wypływające na zewnątrz. Największym problemem jest podbicie ciśnienia(oczywiście do rozsądnej wartości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

No i awaria powróciła. Clip pokzał błąd zapisany, obecny na żółto: "Obwód sterowania wtryskiwaczem cylinder 4" DTC020425, oraz DTC253F29 "Rozrzedzenie oleju". Przerwane procedury wypalania filtra FAP. Oczywiście olej do zmiany. Obecne zasyfienie filtra to 26g. Może ktoś już to przerabiał, szczególnie przy tym pierwszym błędzie? Błąd pojawia się przy większych obrotach i prędkościach, czasem auto poszarpuje. Po zgaszeniu, lub przejechaniu kilku kilometrów błąd na desce znika. Zostaje jednak w pamięci. Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi. Obstawiam uszkodzony wtryskiwacz, ale to nie jest moja sugestia. Pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zdemontować obudowę filtra( u mnie po prostu lekko podnieść do góry i zsunąć z uchwytów)i spróbować wykonać próbę ciśnieniową. Razem z przewodami z gruszki i do pompki paliwa. Zatkać jeden otwór nabić ciśnienie powietrza z drugiej stony i zanurzyć w wodzie lub ze spryskiwacza polać roztworem wody z płynem do naczyń. W przypadku nieszczelnych połączeń pojawią się bąbelki wypływające na zewnątrz. Największym problemem jest podbicie ciśnienia(oczywiście do rozsądnej wartości).

Nic to nie da wyjdzie że wszystko jest szczelne

W filtrze w czasie pracy jest podciśnienie które jest o wiele trudniejsze do uszczelnienia jak nadciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Poradziłeś sobie z tym problemem może? Mam podobne objawy a może nawet więcej powietrza w tym samym wężyku.

https://www.youtube.com/watch?v=wXmZTIq2iXI

 

Dodano: 24 mar 2015 - 18:28

Witam. Dla informacji piszę że u mnie po wymianie filtra paliwa powietrze z wężyków zniknęło w 90%. Jakieś tam bąbelki powietrza co jakiś czas widać ale w porównaniu z tym co było to już nie zawracam sobie tym głowy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!