Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powietrze w przewodach paliwa


hymmen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w temacie mam problem z powietrzem w układzie paliwowym, ale tylko pomiędzy filtrem a pompą paliwa, co widać na załączonym filmie. Wymieniłem już oba przewody, na używki, ale sprawne, wyjęte z innego auta i dalej to samo. Czy możliwa jest wada filtra, lub złej jakości paliwo? Wygląda na to jakby przepustowość filtra była ograniczona i pompa zasysa powietrze przy łączeniu z przewodami, ale to moje przemyślenia. Dodam, że filtr wymieniłem na nowy, oryginalny przed zimą zeszłego roku. Czyżby parafina? W momencie, kiedy powietrze wchodzi do pompy wraz z paliwem słychać charakterystyczne buczenie pompy paliwa, zaworek na końcu nie wyrabia i nie odpowietrza takiej ilości "bąbli". Pompę słychać w kabinie w momencie wpływania do niej dużej ilości powietrza. Problem występuje na biegu jałowym i w czasie jazdy. W trakcie jazdy objawia się to spadkiem mocy przy wyższych prędkościach, obrotach, komunikat: "stop", "ryzyko awarii silnika", zwalniam lub gaszę auto i jest ok, po ponownym odpaleniu. Clip wtedy pokazuje zapisane błędy, za niskie ciśnienie na listwie i błąd obwodu wtryskiwacza na 4 cylindrze, jakoś tak. Jest to błąd zapamiętany, ale nie aktualny. Może wtryskiwacz już do wymiany? Silnik dość specyficznie pracuje, tak metalicznie. Tylko skąd to powietrze? Zacznę od wymiany filtra paliwa, może tu coś nie halo. Może ktoś na forum, przerabiał temat, będę wdzięczny za sugestie. Dołączam film. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem niedawno podobny problem, który doprowadził do stanu holowania spod pracy bo megi nie chciała odpalić. W domu zdjąłem zderzak i odkręciłem reflektor aby zlokalizować źródlo powietrza. Przyczyną był wąż paliwa od filtra do pompki. Moim zdaniem masz podobny problem bo w przewodzie do filtra nie zauważyłem bąbli. Chyba, że masz gdzieś nieskręcone dokładnie uszczelnienie filtra. Albo niedokładnie dociśniętą złączkęna przewodzie paliwowym. Dodatkowo zablokowany parafiną lub innymi zanieczyszczeniami filtr może wymuszać zaciąganie powietrza nawet na niezbyt szczelnym połączeniu przewodu paliwowego. Ja założyłem na orginalne złączki czarny (niestety nieprzezroczysty) przewód kupiony "z metra" średnicy 6 mm zaciśnięty opaskami. Kilka miesięcy i spokój.

Edytowane przez makuli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam przewód podmieniałem już dwa razy na inny i dalej jest to samo. Zamówiłem drugi, nowy filtr. Obstawiam też nieszczelność filtra, na którymś z gumowych oringów, np. przy podgrzewaczu, czy korku spustowym. Zobaczymy, po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zdemontować obudowę filtra( u mnie po prostu lekko podnieść do góry i zsunąć z uchwytów)i spróbować wykonać próbę ciśnieniową. Razem z przewodami z gruszki i do pompki paliwa. Zatkać jeden otwór nabić ciśnienie powietrza z drugiej stony i zanurzyć w wodzie lub ze spryskiwacza polać roztworem wody z płynem do naczyń. W przypadku nieszczelnych połączeń pojawią się bąbelki wypływające na zewnątrz. Największym problemem jest podbicie ciśnienia(oczywiście do rozsądnej wartości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

No i awaria powróciła. Clip pokzał błąd zapisany, obecny na żółto: "Obwód sterowania wtryskiwaczem cylinder 4" DTC020425, oraz DTC253F29 "Rozrzedzenie oleju". Przerwane procedury wypalania filtra FAP. Oczywiście olej do zmiany. Obecne zasyfienie filtra to 26g. Może ktoś już to przerabiał, szczególnie przy tym pierwszym błędzie? Błąd pojawia się przy większych obrotach i prędkościach, czasem auto poszarpuje. Po zgaszeniu, lub przejechaniu kilku kilometrów błąd na desce znika. Zostaje jednak w pamięci. Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi. Obstawiam uszkodzony wtryskiwacz, ale to nie jest moja sugestia. Pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zdemontować obudowę filtra( u mnie po prostu lekko podnieść do góry i zsunąć z uchwytów)i spróbować wykonać próbę ciśnieniową. Razem z przewodami z gruszki i do pompki paliwa. Zatkać jeden otwór nabić ciśnienie powietrza z drugiej stony i zanurzyć w wodzie lub ze spryskiwacza polać roztworem wody z płynem do naczyń. W przypadku nieszczelnych połączeń pojawią się bąbelki wypływające na zewnątrz. Największym problemem jest podbicie ciśnienia(oczywiście do rozsądnej wartości).

Nic to nie da wyjdzie że wszystko jest szczelne

W filtrze w czasie pracy jest podciśnienie które jest o wiele trudniejsze do uszczelnienia jak nadciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Poradziłeś sobie z tym problemem może? Mam podobne objawy a może nawet więcej powietrza w tym samym wężyku.

https://www.youtube.com/watch?v=wXmZTIq2iXI

 

Dodano: 24 mar 2015 - 18:28

Witam. Dla informacji piszę że u mnie po wymianie filtra paliwa powietrze z wężyków zniknęło w 90%. Jakieś tam bąbelki powietrza co jakiś czas widać ale w porównaniu z tym co było to już nie zawracam sobie tym głowy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!