Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od razu powiem ze megi I ph II mam od 2 miesiecy i jeszcze niewiele wiem na jego temat, a mam problem z hamulcami. Podczas hamowania, niezaleznie od jakiej predkosci slychac wyraznie szumy. W przypadku gdy bylo sucha był to odglos tarcia reką po papierze, a gdy jest mokro odglos przypomina tarcie dwoch nierównych powierzchni metalowych. wczesniej tych problemow nie mialem. Auto ma przejechane 53kkm. Jutro jade do mechanika na wymiane klockow, bo wydaje mi sie ze to jest przyczyna, ale moze problem jest inny? co sugerujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, zauważyłem, a raczej usłyszałem go jakieś 2 dni temu - jak nie jeżdżę kilka godzin albo wsiadam do auta z rana to jadąc i hamując słychać z tyłu tarcie - tak jakby właśnie metal o metal. Gdy pojeżdżę chwilę i pohamuję trochę tego tarcia już nie słychać.

 

W środę wymieniają mi chłodnicę (cieknie), więc przy okazji powiedziałem, coby mi sprawdzili stan szczęk z okładzinami w bębnach z tyłu - pewnie muszę się szykować na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalny objaw w każdym aucie które ma z tyłu bębny. szczególnie go słychać po długim postoju ( noc) jak jeszcze na dworze było mokro jak postawiłeś samochód.

bęben pokrył sie rdzą i muszą go szczeki wytrzeć po po pierwszym mocniejszym hamowaniu ścieżka dźwiękowa ginie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjne tarcze w tym modelu sa bardo wytrzymale na zuzycie, wytrzymuja zwykle grubo ponad 100 tysiecy, u mnie w aucie (typowo rajdowy sposob jazdy, 90% przebiegu to miasto wiec duzo wieksze zuzycie elementow) jest 90 tysiecy i dopiero teraz widac ze tarcza powoli nadaje sie do wymiany... moze miales Snap jakies tarcze polskiej produkcji typu Mikado :?: albo po prostu zalozyles sobie sportowe klocki o wiekszym wspolczynniku tarcia :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie pomóżcie, bo mnie już szlag trafia ;-/

Od miesiąca borykam się z tarciem w hamulcach tylnych. Serwisuję auto we Fiacie, bo tam pracuje sąsiad i mam dość spore rabaty.

 

Miesiąc temu zauważyłem, że przy hamowaniu, z tyłu wydobywa się dźwięk tarcia, jakby metal o metal. Przy okazji wymiany chłodnicy popatrzyli mi tam do tyłu i przeczyścili hamulce (widać na fotkach). Powiedzieli że okładziny są jeszcze w porządku, bębny również nie wykazują się niczym złym, więc było OK.

 

Pojeździłem tydzień, był spokój i znów to samo. Potem byłem kilka razy w Fiacie, przetaczali bęben (a dokładnie jego środek), pomogło na kilka dni i znów to samo.

 

Co jest? Dzisiaj znów odebrałem, znów przetoczyli i nadal jest to samo, przy hamowaniu (czy normalnie, czy ręcznie) słychać ocieranie metal o metal. Ktoś ma jakieś pomysły?

 

Kolega mówi, żebym się nie martwił, hamulce są sprawne, hamują, a to że ocierają to już jakoś się idzie przyzwyczaić. No i w sumie - kto mi da gwarancję, że jak wywalę 500 zł na nowe bębny i 150 zł na okładziny, czyli w sumie 650 zł to nie będą mi dalej ocierać?

post-2495-1203434531_thumb.jpg

post-1-1203434531_thumb.jpg

post-1-1203434532_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cóż, widzę że i mój meganek w dodatku kombi i ten sam kolor :?: też ma te problemy.

Dziś biorę się za rozebranie tylnych bębnów i coś tam podziałam.

Mechanik jestem więc sam mogę zrobić he he :?:

Oby pomogło :!:

Mam tą korzyść że mogę wziąć sobie komplecik (cylinderki, bębny, szczęki) i oddać potem to czego nie potrzebuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUKCES!!! :?: u mnie jak narazie tydzień mija i cisza...

A zrobiłem tak:

Rozebrałem wszystko na czynniki pierwsze, wyczyściłem, posmarowałem specjalnym sprayem do hamulców, wymieniłem cylinderki ( ciekły ) i jak narazie wszystko działa, hamuje i nie piszczy ani nie szumi.

 

Dodatkowo bębny i szczęki przeczyściłem papierem ściernym.

 

Zobaczemy kiedy znowu sie odezwie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!