Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od razu powiem ze megi I ph II mam od 2 miesiecy i jeszcze niewiele wiem na jego temat, a mam problem z hamulcami. Podczas hamowania, niezaleznie od jakiej predkosci slychac wyraznie szumy. W przypadku gdy bylo sucha był to odglos tarcia reką po papierze, a gdy jest mokro odglos przypomina tarcie dwoch nierównych powierzchni metalowych. wczesniej tych problemow nie mialem. Auto ma przejechane 53kkm. Jutro jade do mechanika na wymiane klockow, bo wydaje mi sie ze to jest przyczyna, ale moze problem jest inny? co sugerujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, zauważyłem, a raczej usłyszałem go jakieś 2 dni temu - jak nie jeżdżę kilka godzin albo wsiadam do auta z rana to jadąc i hamując słychać z tyłu tarcie - tak jakby właśnie metal o metal. Gdy pojeżdżę chwilę i pohamuję trochę tego tarcia już nie słychać.

 

W środę wymieniają mi chłodnicę (cieknie), więc przy okazji powiedziałem, coby mi sprawdzili stan szczęk z okładzinami w bębnach z tyłu - pewnie muszę się szykować na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalny objaw w każdym aucie które ma z tyłu bębny. szczególnie go słychać po długim postoju ( noc) jak jeszcze na dworze było mokro jak postawiłeś samochód.

bęben pokrył sie rdzą i muszą go szczeki wytrzeć po po pierwszym mocniejszym hamowaniu ścieżka dźwiękowa ginie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjne tarcze w tym modelu sa bardo wytrzymale na zuzycie, wytrzymuja zwykle grubo ponad 100 tysiecy, u mnie w aucie (typowo rajdowy sposob jazdy, 90% przebiegu to miasto wiec duzo wieksze zuzycie elementow) jest 90 tysiecy i dopiero teraz widac ze tarcza powoli nadaje sie do wymiany... moze miales Snap jakies tarcze polskiej produkcji typu Mikado :?: albo po prostu zalozyles sobie sportowe klocki o wiekszym wspolczynniku tarcia :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie pomóżcie, bo mnie już szlag trafia ;-/

Od miesiąca borykam się z tarciem w hamulcach tylnych. Serwisuję auto we Fiacie, bo tam pracuje sąsiad i mam dość spore rabaty.

 

Miesiąc temu zauważyłem, że przy hamowaniu, z tyłu wydobywa się dźwięk tarcia, jakby metal o metal. Przy okazji wymiany chłodnicy popatrzyli mi tam do tyłu i przeczyścili hamulce (widać na fotkach). Powiedzieli że okładziny są jeszcze w porządku, bębny również nie wykazują się niczym złym, więc było OK.

 

Pojeździłem tydzień, był spokój i znów to samo. Potem byłem kilka razy w Fiacie, przetaczali bęben (a dokładnie jego środek), pomogło na kilka dni i znów to samo.

 

Co jest? Dzisiaj znów odebrałem, znów przetoczyli i nadal jest to samo, przy hamowaniu (czy normalnie, czy ręcznie) słychać ocieranie metal o metal. Ktoś ma jakieś pomysły?

 

Kolega mówi, żebym się nie martwił, hamulce są sprawne, hamują, a to że ocierają to już jakoś się idzie przyzwyczaić. No i w sumie - kto mi da gwarancję, że jak wywalę 500 zł na nowe bębny i 150 zł na okładziny, czyli w sumie 650 zł to nie będą mi dalej ocierać?

post-2495-1203434531_thumb.jpg

post-1-1203434531_thumb.jpg

post-1-1203434532_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cóż, widzę że i mój meganek w dodatku kombi i ten sam kolor :?: też ma te problemy.

Dziś biorę się za rozebranie tylnych bębnów i coś tam podziałam.

Mechanik jestem więc sam mogę zrobić he he :?:

Oby pomogło :!:

Mam tą korzyść że mogę wziąć sobie komplecik (cylinderki, bębny, szczęki) i oddać potem to czego nie potrzebuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUKCES!!! :?: u mnie jak narazie tydzień mija i cisza...

A zrobiłem tak:

Rozebrałem wszystko na czynniki pierwsze, wyczyściłem, posmarowałem specjalnym sprayem do hamulców, wymieniłem cylinderki ( ciekły ) i jak narazie wszystko działa, hamuje i nie piszczy ani nie szumi.

 

Dodatkowo bębny i szczęki przeczyściłem papierem ściernym.

 

Zobaczemy kiedy znowu sie odezwie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!