Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Okresowy spadek mocy, szarpanie


el.krzychoo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Swoim pierwszym postem chciałbym się przywitać :rolleyes:

Od ponad roku używam Meganki IphII, z mniejszymi i większymi przebojami :D Ostatnio zauważyłem, że Megi ma dosyć zmienny humor i nie zawsze się zbiera jak należy. Mianowicie, są dni (bez względu na pogodę) kiedy auto zaczyna mulić, np.: jadąc 50km/h ~2500obr/min, wciskam pedał gazu w podłogę i nie ciągnie - przyśpiesza, ale bardzo powoli. Z kolei bywa tak, że jeździ się całkiem przyzwoicie i na gaz reaguje normalnie.

Druga sprawa to wibracje całej budy tuż po uruchomieniu auta - po prostu się to czuje, dźwignia zaminy biegów wibruje niemiłosiernie, ale po przejechaniu kilkudziesięciu metrów przestaje wibrować.

Ostatnio zakupiłem interfejs Viaken po linii K i za pomocą programu DDT2000 sprawdziłem, co słychać w komputerze wtrysku. Nie wykryto żadnych błędów, ale poniżej umieszczam zrzuty ekranu z parametrami Live, tuż po uruchomieniu silnika:

thumb_hosting_zdjec_1397763563__1.jpg

thumb_hosting_zdjec_1397763612__2.jpg

(tłumaczenie w translatorze google, jak na razie pobieżnie... ;))

Zastanawia mnie wartość parametru "Apprentissage TRZ défaut demi-tour cible pour les cylindres 2 et 3", które nie potrafię przetłumaczyć. Orientuje się ktoś, czy to wszystko jest w normie?

 

Kolego nie usuwamy wpisów moderatora. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program nie zarejestrował wypadania zapłonów, wszędzie jest status OK. Swoją drogą, co może oznaczać ten parametr "Apprentissage TRZ défaut demi-tour cible pour les cylindres 2 et 3"? Jeśli chodzi o cewki (DENSO), rezystancja uzwojenia pierwotnego jest na nich książkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach głębszej obserwacji zauważyłem kilka nowych objawów...

Prócz tego, że silnik okresowo nie ciągnie jak należy (po rozgrzaniu częściej), przerywa jak jest zimny (pierwsze kilkaset metrów jazdy po uruchomieniu), zaobserwowałem pyrkanie z rury wydechowej na biegu jałowym (Nagranie spod wydechu - silnik rozgrzany). Przypomniało mi się również, że dosyć często po odpaleniu na zimno czuć benzynę. Ponadto obroty biegu jałowego wyraźnie falują (zawsze), dokładnie tak jak na tym filmie klik, po otwarciu maski słychać ciągłą pracę silniczka krokowego. Podciśnienie w kolektorze wynosi na wolnych obrotach między 340-360mb, więc zakładam, że przy nieszczelności byłoby mniejsze. Wymiana płynów eksploatacyjnych 3000km temu i nic nie ubywa, olej czysty, brak szlamu pod korkiem. Wraz z płynami wymienione świece na takie jakie zamontowano fabrycznie (Eyquem) - stare świece wizualnie były wówczas w porządku. Rozrząd wymieniany przy 120kkm (obecnie nabite 160kkm). Cewki wszystkie mam DENSO (podobno niezniszczalne....) - jak je bezpiecznie sprawdzić?

Co jeszcze może być powodem tak kiepskiej kultury pracy silnika? Czy przestawiony rozrząd daje taki efekt?

Błedów nadal brak, check się nie pali.

Edytowane przez el.krzychoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak ja się borykałem z falującymi obrotami od przeszło roku. Wymieniane świece " dwa razy" bo myślałem że złe były. Wymieniane kable, cewki, silniczek krokowy, czyszczona przepustnica, czujnik temperatury powietrza dolotowego tak się chyba zwie,filtr oleju "sam olej" filtr paliwa, filtr powietrza,czyszczony czujnik od wału korbowego. W końcu strzelił mi pasek rozrządu nie wiem czemu bo do wymiany z 15 tyś jeszcze miał. A więc nowe zaworki, uszczelniacze, planowana głowica, uszczelka pod głowicą , dwa razy ustawiane zawory. I w końcu Renia zaczęła mi głośno chodzić, a więc do wymiany był kolektor wydechowy oraz przed plecionką była dziura więc kupiłem używany kolektor i zaspawałem dziurę przed plecionką. I co się okazało raz przestało falować, dwa jest ciszej trzy miałem objawy jak by silnik czasem palił na trzy zamiast na cztery cylindry teraz jest OK.

Wydaję mi się że sonda dostawała w tyłek , może puszczała uszczelka kolektora i były kijowe odczyty. Sprawdź sobie czy nie ma gdzieś dziury.

Edytowane przez Skorpioniks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem niestabilne obroty biegu jałowego raczej nie są od sondy - ona ma znaczenie podczas jazdy (jeśli się mylę, naprostujcie mnie). Po dosyć obszernym zapoznaniu się z "literaturą Internetową" zacząłem się zastanawiac nad kwestią przestawionego rozrządu. Czy można go jakoś sprawdzić samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!