Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Na zimnym silniku nie ma ochoty przyspieszać


pavlik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Meganka jak w opisie. Jedyny problem jaki mam, to taki iż przy zimnym silniku autko nie ma ochoty przyspieszać. Sytuacja występuje tylko na PB. Generalnie autko wyjeżdża z garażu i od razu leci na LPG więc nie stanowi to większego problemu, jednak lubię mieć wszystko zapięte na ostatni guzik. Świece, przewody, filtry, płyny po wymianie. Benzynka nowa Verva98+dolałem środek na usunięcie wody. Spalanie (gazu) norma przy tym silniku. Wczoraj miałem okazję przetestować i na PB poszła 155, dalej zabrakło mi już prostej(niestety przy tym silniku żeby dojść do 150 trzeba długo się bujać). Zawory są po regulacji i nie wiem co jeszcze mam powiedzieć. Nie sprawdzałem spalania benzynki, nie chcę tankować do pełna, jakoś mi się nie opłaca. Nie wiem co mogę sprawdzić jeszcze. Czujnik temperatury powinien być OK bo samochód odpala za pierwszym razem. Teraz przypomniało mi się, że mogła paść sonda lambda i na ssaniu mogę mieć złą mieszankę prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że to sonda. Trzeba wymienić. Całe szczęście mam dwu przewodową, która jest dosyć tania, przynajmniej w porównaniu z wydatkami jakie miałem do tej pory. Całe szczęście, że u mnie sonda nie ma nic do jazdy na gazie. Instalka I generacji. W sobotę przy dobrym piłowaniu spaliła 7,6/100, tylko na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zawsze mam takie spalanie. Ostatnio regulację gazu przeprowadzają mi chłopaki co ten gaz montowali a znają się na tym. Nie mówiłem im, że ma mało palić tylko, że ma być ustawione prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a czy gazownicy sa w stanie sprawdzic sonde lambda??na tym swoim komputerku??bo u mnie samochod odpala bez problemu na benzynie ale jesli nie dodam gazu raz tzn zapale bez gazu to mi obroty beda falowały.Silniczek krokowy wymieniony na nowy.Co to jeszcze moze byc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoim komputerku są w stanie sprawdzić tylko skład spalin. Podłączajac sie do centralki LPG (o ile taka posiadasz) mogą sprawdzić odczyty z sondy. Jeśli ładnie i miarowo faluje w przedziale 0-1V to mozna przypuszczać że działa i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to wina przepustnicy sprawdź też to mogła się zapchać czymś później jak się rozgrzeje silnik to może wszystko wraca do normy :?: Miałem też coś takiego w passacie i na nowo była programowana i wszystko potem wróciło do normy Pozdro :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze uściślę, że sytuacja występuje przy niskich obrotach, tak gdzieś do 3000. Jak już silnik się wkręci to idzie. Nie dam rady na zimnym np. "ruszyć" z dwójki jak koła ledwo co się toczą, tylko muszę wrzucić jedynkę, i jechać na wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jednak tą sondę. Miałem ostatnio podobne efekty, gdy do pęknietej wtyczki od sondy nalała się woda. Na niskich obrotach miał zero mocy.

Mogła też paść grzałka sondy (o ile masz czteroprzewodową lub chyba też trzyprzewodową).

 

Oczywiście to tylko trop. Może niewłaściwy, ale warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Kolega ostatnio zadal mi pytanie co bylo przyczyna ze na zimnym mulil. Otoz notuje w ksiazce serwisowej wszelkie wymiany i od od grudnia 2007 roku nic nie wymienialem, mam na mysli uklad WN, filtry itp. Pamietam ze probowalem wymienic sonde lamda ale jej wymiana nie usunela usterki opisywanej w tym poscie. Jedyna rzecz jaka mi sie kojarzy to taka, iz wyjezdzilem cale paliwo, zatankowalem 98 i dolalem preparatu usuwajacego wode. To wszystko co zrobilem i usterka zniknela. Samochod do tej pory chodzil bez problemow. Na dzien dzisiejszy problem mulenia znow sie pojawil wiec w najblizszym czasie zrobie powtorke z powyzszych dzialan i postaram sie podzielic efektami na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!