Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Vel Satis w dieslu


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Chciałbym zasięgnąć więcej informacji dotyczących Vel Satisa. Podoba mi się ten samochód, choć wygląda jak brat Multipli :)

Oglądałem jednego Vel Satisa niedaleko mnie 2005r, 125 tys km przebiegu, silnik 2.2 dci. Oglądałem go ze 3 godziny w komisie, pojechałem na stację diagnostyczną i tutaj zakończyłem niestety procedurę kupna - silnik był cały zalany olejem. Poza tym nie mial czujnika ciśnienia turbiny oraz była do wymiany przepustnica.

Podczas otwarcia drzwi świeciła się pomarańczowa kontrolka kluczyka. Po zamknięciu i ruszeniu gasła. Czy to normalne, tak sygnalizuje otwarte drzwi? Powiem, że oglądałem wcześniej lagunę II i też było tak samo... Trochę mnie to zaniepokoiło.

Teraz znalazłem w ogłoszeniach "lepszego" Vel Satisa.

Pochodzi w Belgii jest z 2009r, ma 170 tys km. Silnik to 2.0 diesel 175km połączony z automatem. Jest to chyba wersja Initiale bo ma wszystko, skórę, ksenony, nawigację, parktronik, keyless go i kwadraciki we wstawkach drewnianych :)

 

Chciałbym się dowiedzieć ogólnej opinii na temat takiej konfiguracji. Najbardziej boję się tego automatu żeby nie była to skarbonka za kilkanaście tysięcy złotych. Na co zwrócić uwagę przy oględzinach. Przy zakupie chciałbym pojechać oczywiście do ASO na sprawdzenie wszystkiego. Czy będa mieli nie-polską historie serwisowania?

Czy ktoś z Was jest w stanie odkodować VIN i sprawdzić wyposażenie tak jak jest to w Peugeocie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tym 2.2 odpuściłem :) Chodzi mi głównie o opinie na temat tego drugiego, 2.0 diesel 175km w automacie. Co prawda jest 2x drozszy niz ten 2.2dci ale jest młodszy. Jak bym kupił to pojezdzę nim kilka lat. Czytalem, że silniki 2.0 są najlepsze w renault ale martwię się tym automatem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@meganecoupe02 - a co powiesz na ten automat? Nie jest to ten, z rodzaju skarbonek? Auto ma już 170 tys km, czy w najbliższym czasie szykują się jakieś większe wydatki?

Vel Satis o którym mówię pochodzi z tej aukcji:

http://allegro.pl/show_item.php?item=4456445269

Czy na Wasze oko jest sens w ogóle jechać i oglądać :P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak:

Gdybym miał szukać wygodnego dupowozu, to też bym szukał VelSatisa. To jest jedno z najwygodniejszych aut, jakim miałem przyjemność jechać.

Zawieszenie z tyłu jest trochę skomplikowane i pracochłonne, ale jak jeździło po zachodzie to jest szansa, że jeszcze nie będzie trzeba go robić.

Silnik mam taki jak w aukcji w swojej megance - rewelacja.

Brat miał lagunę 178KM i automat - niestety połączenie raczej średnie. Jak tym jechałem to miałem wrażenie, że ma ze 120KM, a nie 180. Wszystko przez automat, który nie jest szybki. Konstrukcja skrzyni jakby przestarzała, nie przypadął mi do gustu.

 

Wspomniany VelSatis z aukcji - z tego co widzę, to wyposażenie bardzo podobne do tego znanego z Lagun II po lifcie. Nawigacja bardzo dobra, wyposażenie bardzo dobre, nie wygląda na zniszczone. Zdjęcia mogą być podkolorowane - dlatego trzeba obejrzeć na żywo. Komfort na przednich fotelach - rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że z tyłu jest wielowahaczowe ale z drugiej strony miałem kiedyś Nubirę, tam też był wielowahacz na 4 takich cieniutkich drążkach jak patyki od lodów i jakoś 180 tys km przejeździłem bez awarii (w sumie wymieniłem 2 drążki).

Ja potrzebuję samochód do:

Dojazdu do pracy (2km od domu na obwodnicę, 20km obwodnicą Warszawy, 1km zjazd z obwodnicy do roboty)

Ok. raz w miesiącu trasa w Polskę (300km w jedną stronę), prędkości przelotowe 110-130km/h, nie więcej.

Raz w roku pociągnac kamping na działkę.

 

I własnie pytanie, czy ten automat (po dołożeniu haka) nadaje się do ciągania przyczep (850kg)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!